Mέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι το νέο Opel Μokka έχει τέσσερεις άσους «κρυμμένους» στο «μανίκι» του. Ποιοι είναι αυτοί;

Ο πρώτος αφορά στη νέα μάσκα “Opel Vizor”, o δεύτερος στο επανασχεδιασμένο λογότυπο της γερμανικής εταιρίας, ο τρίτος στη νέα σχεδίαση εσωτερικού “Pure Panel”, και ο τέταρτος ότι θα διατίθεται από το λανσάρισμά του με αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση.

Ωστόσο η Opel μάς ενημερώνει ότι το νέο Mokka έχει ακόμα ένα «φύλλο» να ρίξει στο τραπέζι. Ο λόγος για την εξελιγμένη του αεροδυναμική.

Σύμφωνα με την Opel το νέο Mokka διαθέτει συντελεστή οπισθέλκουσας (cD) μόλις 0,32, ο οποίος είναι από τους χαμηλότερους στην κατηγορία του γερμανικού crossover. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι η Opel έχει παράδοση στην αεροδυναμική, καθώς το ιστορικό Calibra είχε 0,26 cD, ενώ τα σύγχρονα Astra και Insignia έχουν 0,26 cD και 0,25 cD αντίστοιχα.

Όπως όλα τα νέα μοντέλα της Opel έτσι και το Mokka έχει εξελιχτεί στην αεροδυναμική σήραγγα του Πανεπιστημίου της Στουτγάρδης (στο Ινστιτούτο Ερευνών Μηχανικών Αυτοκινήτων και Κινητήρων Οχημάτων).

Η σχεδίαση του νέου Mokka συμβάλλει στην αεροδυναμική του, καθώς η μετωπική του επιφάνεια είναι μόλις 2,27 τ.μ., ενώ με το σχήμα τους βοηθούν οι εμπρός κολόνες και οι πλευρικοί καθρέπτες.

Επιπλέον, την καλύτερη ροή του αέρα βοηθάει το κάλυμμα κάτω από το διαμέρισμα του κινητήρα και κάτω από το αμάξωμα, όπως επίσης τα ελαστικά και οι θόλοι των τροχών. Ειδική μνεία γίνεται στην ενεργή γρίλια της μάσκας, η οποία ανοιγοκλείνει ανάλογα με την ταχύτητα και τη θερμοκρασία του ψυκτικού υγρού στους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Σε τι ωφελεί, όμως, η αεροδυναμική ένα αυτοκίνητο; Η χαμηλή αεροδυναμική αντίσταση σημαίνει ότι το αυτοκίνητο χρειάζεται λιγότερη ενέργεια για να κινηθεί, επομένως μειώνεται η κατανάλωση καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων.

Σε σύγκριση με το απερχόμενο Mokka, στο νέο μοντέλο οι εκπομπές CO2 είναι 9,0 γρ./χλμ. χαμηλότερες (μέτρηση WLTP) και η αεροδυναμική αντίσταση σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου έχει μειωθεί κατά 16%.