Σε νέα υψηλά σχεδόν 25 ετών έκλεισε χθες η μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα, καθώς συμπλήρωσε την τέταρτη διαδοχική ανοδική συνεδρίαση, αναρριχώμενη στα 18,20 ευρώ με άνοδο 1,68%, με φόντο πληροφορίες ότι επίκειται τις επόμενες ημέρες, ίσως και μέσα στην εβδομάδα, η μεταβίβαση των μετοχών της θυγατρικής Τέρνα Ενεργειακής στο αραβικών συμφερόντων επενδυτικό κεφάλαιο Masdar.
Σε αυτά τα επίπεδα η μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα είχε να βρεθεί από το μακρινό 2000, όταν ο Γενικός Δείκτης ήταν πάνω από τις 5.000 μονάδες!
Η χθεσινή ήταν η τρίτη φορά που ξεπέρασε σε κλείσιμο τα 18 ευρώ η μετοχή μετά από σχεδόν 25 χρόνια, καθώς θυμίζουμε στις 19 και 22 του περασμένου Ιουλίου είχε κλείσει στα 18,02 και 18,10 ευρώ αντίστοιχα.
Υψηλότερα από τα χθεσινά επίπεδα, ήτοι στα 19 ευρώ, η μετοχή είχε να βρεθεί από τις 15 Φεβρουαρίου 2000, λίγο πριν τις εκλογές της 9ης Απριλίου τότε.
Τότε, στα μέσα Φεβρουαρίου 2000 ο Γενικός Δείκτης του Χ.Α. ήταν πάνω από τις 5.000 μονάδες και ήταν η περίοδος που ξεφούσκωνε η μεγάλη φούσκα της επενδυτικής πυραμίδας ψεύτικων δοξασιών του 1999.
Ήταν η εποχή που ο τότε τσάρος της οικονομίας Γιάννος Παπαντωνίου είχε πει το μνημειώδες: «Η κρίση στο ελληνικό χρηματιστήριο, έχει ημερομηνία λήξης. Είναι η 9η Απριλίου 2000, ημέρα των εκλογών».
Για την ιστορία, θυμίζουμε πως στις 7 Απριλίου 2000 (τελευταία Παρασκευή προ των εκλογών), ο Γενικός Δείκτης ήταν στις 4.934,81 μονάδες. Εντός του επόμενου 12ημέρου μετά τις εκλογές, είχε κατέλθει στις 4.147 μονάδες και το… πουλόβερ να ξηλώνεται ραγδαία έκτοτε.
Το εντυπωσιακό είναι ότι ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα, δεν έχει καμία σχέση με το επιχειρηματικό και οικονομικό αποτύπωμα που είχε εκείνη την περίοδο που η μετοχή ήταν στα ίδια με σήμερα μεγέθη, καθώς σε αυτά τα 25 χρόνια έχει υπερδεκαπλασιάσει το εκτόπισμά της, έχει γιγαντωθεί, έχει απλωθεί σε πληθώρα κλάδων όπως ενέργεια, παραχωρήσεις, υποδομές και κυκλική οικονομία, έχοντας το μεγαλύτερο ανεκτέλεστο σε όλη την ελληνική αγορά, τόσο από πλευράς εισηγμένων, όσο και εκτός χρηματιστηρίου.
H μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα καταγράφει άνοδο άνω του 38% φέτος, ξεχωρίζοντας (μαζί με τον Τιτάνα) σε όλη τη μεγάλη κεφαλαιοποίηση του ελληνικού χρηματιστηρίου, όταν τα κέρδη του Γενικού Δείκτη είναι λίγο πάνω του 8% φέτος.
Σημειώνεται πως το επενδυτικό σχήμα από το Άμπου Ντάμπι θα αποκτήσει το 67% της Τέρνα Ενεργειακή από τη ΓΕΚ Τέρνα αλλά και άλλους επενδυτές και μέλη της διοίκησης και στη συνέχεια θα υποβάλει δημόσια πρόταση για το υπόλοιπο 33% ώστε να αποκτήσει το σύνολο των μετοχών της «πράσινης» θυγατρικής.
Θυμίζουμε ότι η αξία της συναλλαγής για το ποσοστό που ελέγχει (και θα πουλήσει) η ΓΕΚ Τέρνα ανέρχεται στα 880 εκατ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της είσπραξης του επιτρεπόμενου μερίσματος), αποτιμώντας το σύνολο των μετοχών (100%) τηςΤέρνα Ενεργειακή στο ποσό των 2,4 δισ. ευρώ και τη συνολική αξία της συναλλαγής (Enterprise Value) στα 3,2 δισ. ευρώ.
Στο πλαίσιο της ίδιας συναλλαγής προβλέπεται η εξαγορά από την ΓΕΚ Τέρνα των μη σχετιζόμενων με ΑΠΕ δραστηριοτήτων της Τέρνα Ενεργειακή όπως είναι η διαχείρισης απορριμμάτων των περιφερειών Πελοποννήσου και Ηπείρου, του ηλεκτρονικού εισιτηρίου κ.α., έναντι τιμήματος 67,5 εκατ. περίπου.
Η ΓΕΚ Τέρνα θα εισπράξει περίπου 880 εκατ. ευρώ κάτι που θα λειτουργήσει εποικοδομητικά για τον όμιλο που θα μειώσει κατά 800 εκατ. ευρώ το δανεισμό του, δίνοντας σημαντικές ανάσες σε όλο το χρηματοοικονομικό προφίλ.
Γιατί η AXIA εκτόξευσε την τιμή – στόχο στα 27,4 ευρώ
Η πώληση της «πράσινης» θυγατρικής Τέρνα Ενεργειακή στο αραβικών συμφερόντων επενδυτικό σχήμα Masdar θα ωφελήσει καταλυτικά τον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα, ενισχύοντάς τον με ζωτική ρευστότητα ώστε να υποστηρίξει το επενδυτικό του πρόγραμμα, ενώ θα τον βοηθήσει παράλληλα να μειώσει αξιοσημείωτα το δανεισμό του.
Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, ολοένα και περισσότεροι οίκοι προχωρούν σε αναβάθμιση της μετοχής, με την AXIA να διατυπώνει σύσταση αγοράς με τιμή – στόχο τα 27,40 ευρώ (από 24,80 ευρώ που ήταν ο προηγούμενος στόχος). Μάλιστα, τιμή – στόχος στα 27,40 ευρώ ουδέποτε έχει δοθεί ξανά στην ιστορία του μεγαλύτερου κατασκευαστικού ομίλου της χώρας.
Η AXIA τονίζει πως η μόχλευση δεν θα πρέπει να αποτελεί πλέον θέμα συζήτησης για τη ΓΕΚ Τέρνα, καθώς έχει ακόμη πιο ξεκάθαρο επενδυτικό story, ενώ επισημαίνει τη μεγάλη απόσταση ανάμεσα στην αποτίμηση της αγοράς για τον τομέα παραχωρήσεων και την πραγματική εσωτερική αξία.
Όπως αναφέρει η χρηματιστηριακή, τον τελευταίο χρόνο, η ΓΕΚ Τέρνα αναδείχθηκε νικητής στον διαγωνισμό για την Αττική Οδό, αλλά και για το μεγαλύτερο έργο αυτοκινητοδρόμου στην Ευρώπη (ΒΟΑΚ). Την ίδια στιγμή ο κατασκευαστικός βραχίονας αύξησε την λειτουργική του κερδοφορία κατά 70% φτάνοντας τα 137 εκατ. ευρώ, ενώ ο τομέας θερμικής ενέργειας (ΗΡΩΝ) επέστρεψε στην μητρική εταιρεία μόνο μέσα στο 2023, 150 εκατ. ευρώ.
Η Euroxx έχει δώσει στόχο τα 26 ευρώ
Από την πλευρά της, η Euroxx Χρηματιστηριακή έδωσε προ διμήνου τιμή – στόχο τα 26 ευρώ για τη μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα, διατηρώντας τη σύσταση «overweigh, καθώς κατά την άποψη της χρηματιστηριακής, αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές στην Ελλάδα για να αξιοποιήσει επενδυτικά κάποιος την άνοδο στον τομέα των υποδομών.
Η Euroxx διατηρεί τη bullish στάση της για τη μετοχή ως απόρροια του ελκυστικού χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων αλλά και της διαθέσιμής επενδυτικής ισχύος ύψους 2,0 δισ. ευρώ για αξιοποίηση νέων ευκαιριών. Σε συνέχεια των ισχυρών αποτελεσμάτων του α’ εξαμήνου και της νωρίτερα από το αναμενόμενο ενσωμάτωσης της Αττικής Οδού, η χρηματιστηριακή προχωρά σε επικαιροποίηση των εκτιμήσεών για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Το εκτόπισμα του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα
Ο όμιλος ΓΕΚ Τέρνα είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής σε έργα παραχωρήσεων και ΣΔΙΤ, καθώς ήδη διαχειρίζεται περισσότερα από 1.600 χλμ. κομβικής σημασίας αυτοκινητοδρόμων καθώς κατέχει το 100% της Νέας Οδού, το 100% της Κεντρικής Οδού και το 17% της Ολυμπίας Οδού. Πρόκειται για το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων στη χώρα κι ένα από τα μεγαλύτερα στην Ευρώπη.
Πριν την Αττική Οδό που πλέον έχει αναλάβει, είχε κερδίσει τη σύμβαση (και) της Εγνατίας Οδού που αποτελεί ορόσημο για τον όμιλο με πολλαπλά οφέλη. Μέσω της κοινοπραξίας με την Egis Projects S.A. (75%-25%) κέρδισε την παραχώρηση του μεγαλύτερου αυτοκινητόδρομου της χώρας κι έναν από τους μεγαλύτερους σε ευρωπαϊκό επίπεδο, συνολικού μήκους (συμπεριλαμβανομένων των τριών κάθετων οδικών αξόνων) 883 χλμ.
Επίσης, έχει αναλάβει εμβληματικά έργα που αντιστοιχούν σε επενδύσεις δισ. ευρώ, όπως ο νέος Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης, το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό, το οδικό τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), η Ολοκληρωμένη Διαχείριση Απορριμμάτων στις Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, το ηλεκτρονικό εισιτήριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη κ.α.
Παράλληλα, ο Όμιλος ΓΕΚ Τέρνα διεκδικεί το κομμάτι της παραχώρησης του ΒΟΑΚ, ενώ αξιοποιώντας το πρόσφατο νομοθετικό πλαίσιο κατέθεσε ως leader ένωσης εταιρειών την πρώτη Πρότυπη Πρόταση που περιλαμβάνει νέα τμήματα του οδικού δικτύου της Αττικής προς Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης.