Ολιγοήμερη παράταση έδωσε το ΤΑΙΠΕΔ στην έναρξη του διαγωνισμού για το μεγάλο έργο που αφορά στο Κυβερνητικό Πάρκο “Ανδρέας Λεντάκης” στο ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ. Η προκήρυξη του διαγωνισμού που αρχικά είχε ορισεί ως καταληκτική ημερομηνία για την εκδήλωση ενδιαφέροντος για το μεγάλο έργο στις 6 Σεπτεμβρίου 2024 μεταφέρθηκε για την καλύτερη προετοιμασία των ενδιαφερόμενων επενδυτών στις 26 Σεπτεμβρίου.

Το έργο υλοποιείται με την μέθοδο της ΣΔΙΤ και ο διαγωνισμός θα περιλαμβάνει τρεις φάσεις: η πρώτη φάση είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος, η δεύτερη φάση ο ανταγωνιστικός διάλογος και η τρίτη φάση η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών. Φορέας Υλοποίησης του έργου είναι το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών ενώ το ΤΑΙΠΕΔ λειτουργεί αντ` αυτού ως διενεργούσα αρχή του διαγωνισμού.

Η δημοπράτηση σύμφωνα με εκτιμήσεις θα ωριμάσει εντός του 2025. Να θυμίσουμε πως στις 3 Ιουνίου υπεγράφη σύμβαση για την ανάθεση στο ΤΑΙΠΕΔ της διενέργειας του διαγωνισμού για την ανάπτυξη του Κυβερνητικού Πάρκου «Ανδρέας Λεντάκης» στις πρώην εγκαταστάσεις της ΕΒΟ- ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη.

Το κόστος του έργου εκτιμήθηκε σε 522 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (421 εκατ. χωρίς ΦΠΑ). Η υλοποίηση του έργου με πρόχειρες εκτιμήσεις θα απαιτήσει περίπου τρία χρόνια ενώ η μετεγκατάσταση των κυβερνητικών φορέων θα γίνει σταδιακά.

Σήμερα είναι το μεγαλύτερο νέο έργο που συνδυάζει κτιριακά έργα και ανάπλαση χώρων και ουσιαστικά έρχεται να προστεθεί στον κατάλογο με τις μεγάλες παρεμβάσεις αναπλάσεων στην ευρύτερη Αθήνα μετά από εκείνες που είναι σε εξέλιξη στο Ελληνικό, στο Φάληρο, στον Βοτανικό και αργότερα στην Λεωφόρο Αλεξάνδρας.

Στο Πάρκο προβλέπεται να μετεγκατασταθούν εννέα υπουργεία (Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Υγείας, Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Εσωτερικών) και ορισμένοι φορείς (ΑΑΔΕ, ΕΕΣΥΠ ΑΕ, ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ, ΕΤΑΔ ΑΕ). Οι υπηρεσίες αυτές σήμερα στεγάζονται κυρίως στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και στον Πειραιά, το Μαρούσι και τον Χολαργό, σε 127 συνολικά κτίρια, εκ των οποίων τα 107 είναι μισθωμένα από το Δημόσιο και τα υπόλοιπα 20 είναι ιδιόκτητα.

Το έργο

Από τον περασμένο Φεβρουάριο έχει ξεκινήσει και η διαδικασία των απαλλοτριώσεων στην έκταση των 154,8 στρεμμάτων που θα αναπτυχθεί το Κυβερνητικό Πάρκο με την ονομασία “Ανδρέας Λεντάκης”. Πρόκειται για έκταση 154,9 στρεμμάτων που καταλαμβάνεται από 93 εγκαταστάσεις (91 από αυτά κτήρια) συνολικής κάλυψης 68.084,95 τ.μ. και δόμησης 88.670,7 τ.μ.

Στο νέο κυβερνητικό πάρκο θα στεγαστούν οι κεντρικές υπηρεσίες των υπουργείων Οικονομικών, Εσωτερικών, Ανάπτυξης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Αγροτικής Ανάπτυξης, Τουρισμού, Εργασίας, Υγείας, Πολιτισμού και της Προεδρίας της Κυβέρνησης.

Στις εγκαταστάσεις της παλιάς ΠΥΡΚΑΛ θα παραμείνουν διατηρούμενα κτίρια έκτασης 47.704 τ.μ., τα οποία έχουν κατασκευαστεί σε τρεις αρχιτεκτονικές περιόδους (1890-1930, 1930-1950 και 1950-2000) τα οποία καλύπτουν επιφάνεια 27,7 περίπου στρεμμάτων. Η επιφάνειά τους θα αυξηθεί κατά 55% -με εσωτερικές μεταρρυθμίσεις που θα γίνουν- και θα φτάσει τα 64.314 τ.μ. Τα βιομηχανικά κτίρια θα διατηρηθούν κατόπιν στατικής ενίσχυσης, ριζικής ανακαίνισης και επέκτασης.

Με την πρόταση ανάπτυξης ο αριθμός των κτηρίων θα ανέρχεται σε 30, εκ των οποίων τα 5 αποτελούν νέα κτήρια, ενώ τα υπόλοιπα 25 διατηρούνται και προστατεύονται. Η συνολική κάλυψη θα ανέρχεται σε 45.257τ.μ. και η συνολική δόμηση σε 148.704 τ.μ. εκ των οποίων τα 98.000 θα αφορούν στα 5 νέα κτήρια.

Νέα δόμηση 98.000τ.μ. με συνολική επιπλέον κάλυψη 17,6 περίπου στρεμμάτων.

Όπως αναφέρεται, τα νέα κτήρια οφείλουν να τηρούν απόσταση μεγαλύτερη των 20 μέτρων από το όριο της ιδιοκτησίας-ακινήτου. Η ζώνη αυτή έχει σκοπό να απαλείψει την σημερινή κατάσταση του οπτικού και λειτουργικού φράγματος λόγω της ύπαρξης του περιμετρικού τοίχου.

Σε όλα τα κτίρια προβλέπεται η λειτουργία δύο υπόγειων χώρων στάθμευσης συνολικής δυναμικότητας 2.000 θέσεων που θα καλύψουν τις ανάγκες σε στάθμευση για τις νέες λειτουργίες σε συνδυασμό με την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών συνδέσεων της περιοχής (απευθείας υπόγεια σύνδεση με σταθμό «Δάφνη», αύξηση λεωφορειακών γραμμών που διέρχονται από την περιοχή επέμβασης).

Οι χώροι αυτοί μπορούν να αναπτύσσονται και κάτω από κοινόχρηστους και ελεύθερους χώρους αστικού πρασίνου, όχι όμως κάτω από διατηρητέα κτίσματα για την προστασία τους.

Τέλος εντός των κοινόχρηστων χώρων αλλά και εντός του Ελεύθερου Χώρου Αστικού Πρασίνου υπάρχουν και διατηρούνται κτήρια σημαντικού αρχιτεκτονικού αποτυπώματος και ενδιαφέροντος που θα λάβουν χρήσεις κοινωφελών δραστηριοτήτων, χώρων συνάθροισης κοινού και καθημερινών εξυπηρετήσεων.

Διαβάστε ακόμη: