Η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία εμπορευματοκιβωτίων είδε τα κέρδη της να αυξάνονται, ξεπερνώντας τα 10 δισεκατομμύρια δολάρια το δεύτερο τρίμηνο, λόγω του όγκου ρεκόρ και της αύξησης των ναύλων μετά τις εκτροπές στην Ερυθρά Θάλασσα, σύμφωνα με μια νέα ανάλυση.

Τα καθαρά κέρδη για τους μεγαλύτερους μεταφορείς εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένης της δανέζικης A.P. Moller-Maersk A/S και της κινεζικής  Cosco Shipping Holdings  της Κίνας, σχεδόν διπλασιάστηκαν από τους τρεις πρώτους μήνες του έτους και ξεπέρασαν τα 8,88 δισ. δολάρια που θα αποκομίσουν από το δεύτερο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με έκθεση που δημοσίευσε το Σάββατο ο βετεράνος του κλάδου John McCown.

Τα κέρδη για το τρέχον τρίμηνο ενδέχεται επίσης να παρουσιάσουν άλλη μια «σημαντική αύξηση», δεδομένου του πόσο καλά κρατάει η αγορά για το διεθνές εμπόριο αγαθών, είπε.

Οι περιουσίες του κλάδου, ο οποίος μεταφέρει το 80% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευμάτων, άνθισαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας εν μέσω ισχυρής καταναλωτικής ζήτησης και των διαταραχών στις αλυσίδες εφοδιασμού που σχετίζονται με την Covid, προτού σημειώσουν και πάλι μαζικές απώλειες το τελευταίο τρίμηνο του 2023, σύμφωνα με τον απολογισμό του McCown.

Τώρα, οι ναυτιλιακές εταιρείες επωφελούνται και πάλι από τους θετικούς παράγοντες προσφοράς και ζήτησης και τα κέρδη ανακάμπτουν, αν και εξακολουθούν να είναι πολύ χαμηλότερα από τα υψηλά που πέτυχαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η χωρητικότητα έχει περιοριστεί, καθώς οι επιθέσεις των Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα αναγκάζουν τα πλοία να ακολουθούν μεγαλύτερες διαδρομές γύρω από τη νότια Αφρική. Αυτό συνέβαλε στην άνοδο των τιμών spot των εμπορευματοκιβωτίων και συνέβαλε στο να δημιουργηθεί  συμφόρηση σε ορισμένα μεγάλα λιμάνια.

Παρά τις δυσκολίες αυτές, οι όγκοι παγκοσμίως έφτασαν σε ιστορικό υψηλό το περασμένο τρίμηνο, 46,4 εκατομμύρια μονάδες μετρημένες σε εμπορευματοκιβώτια 20 ποδών, ξεπερνώντας το προηγούμενο ρεκόρ των 46,2 εκατομμυρίων από το δεύτερο τρίμηνο του 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Container Trades Statistics Ltd, που επικαλείται ο McCown.

Η ζήτηση ήταν ιδιαίτερα ισχυρή στις ΗΠΑ, όπου οι λιανοπωλητές και άλλοι εισαγωγείς αποθηκεύουν τα αποθέματά τους στις αποθήκες εν μέσω ανησυχιών για τους νέους δασμούς στα κινεζικά προϊόντα και μια πιθανή απεργία των λιμενεργατών στα λιμάνια της Ανατολικής Ακτής και της Ακτής του Κόλπου.

«Μια απεργία σε όλη την ακτή, ή ακόμη και μια απεργία σε βασικά λιμάνια, θα προκαλούσε μεγάλη αναστάτωση στα δίκτυα εμπορευματοκιβωτίων όλων των μεγαλύτερων μεταφορέων και θα εξαπλωνόταν γρήγορα πέρα από τις λωρίδες που αφορούν μόνο τις ΗΠΑ», ανέφερε ο McCown στην έκθεση.

Διαβάστε ακόμη: