Με μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκαν σήμερα 22 Φεβρουαρίου οι δημοπρατήσεις για τρία μεγάλα οδικά έργα που προωθεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για τα έργα της της Λ.Κύμης, το ανατολικό τμήμα του ΒΟΑΚ, Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος και η Παράκαμψη Χαλκίδας. Πριν από λίγο άνοιξαν οι οικονομικές προσφορές από όπου προέκυψαν οι μειοδότες ανά τμήμα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο έργο της παράκαμψης Χαλκίδας μειοδότησε η Μυτιληναίος. Στο τμήμα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος του ΒΟΑΚ μειοδότησε η ΑΚΤΩΡ και στην επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μειοδότησε το σχήμα ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ.
Πλέον εφόσον δεν υπάρξουν ενστάσεις ή προσφυγές από τους άλλους συμμετέχοντες το επόμενο διάστημα οι σημερινοί μειοδότες θα αναδειχθούν σε προσωρινούς αναδόχους. Στη συνέχεια οι συμβάσεις θα σταλούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο, θα παρουσιαστούν στη Βουλή και θα πέσουν οι υπογραφές. Μεγάλος στόχος του υπουργείου Υποδομών είναι τα έργα να ξεκινήσουν εντός του 2022.
Τα έργα που έχουν συνολικό προϋπολογισμό με ΦΠΑ 750 εκατ. ευρώ ενισχύουν και συμπληρώνουν οδικές υποδομές που ήδη προϋπάρχουν. Σημαντικότερο έργο θεωρείται η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης η οποία αποτελεί την πρώτη επίσημη επέκταση της Αττικής Οδού. Στα έργα της Λ.Κύμης και του τμήματος του ΒΟΑΚ θα κατασκευαστούν τμήματα κλειστού αυτοκινητόδρομου.
Σημαντικό στοιχείο θα αποτελέσει η συμμετοχή και ποιους θα προσελκύσει. Η συμμετοχή των μεγάλων ομίλων είναι όπως φαίνεται βέβαιη και μένει να δούμε ποιοί ακόμα συνασπισμοί θα δημιουργηθούν. Να θυμίσουμε πως στον διαγωνισμό για το οδικό τμήμα Μπράλος-Άμφισσα την περασμένη Τρίτη, ύψους 285 εκατ. ευρώ, μειοδότησε η κοινοπραξία CMC-ΤΕΚΑΛ-ΙΝΤΕΡΚΑΤ. Ήταν το πρώτο από ένα πακέτο συνολικά τεσσάρων οδικών έργων που πρόκειται να χρηματοδοτηθούν από το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027.