Οι δύο ενάγοντες κατηγορούν την Hermès ότι συνδέει την αγορά μίας τσάντας Birkin με την αγορά και άλλων προϊόντων του οίκου.

Οι περίφημες τσάντες Birkin, του οίκου πολυτελείας της Hermès, είναι τόσο δύσκολο να τις βρει πλέον κανείς για να τις αγοράσεις, που δυο κάτοικοι από την Καλιφόρνια κατέθεσε μήνυση στην εταιρεία για την πολιτική των πωλήσεων που ακολουθεί.

Σαράντα χρόνια αφότου η Hermès έβγαλε στην αγορά την περίφημη δερμάτινη τσάντα, οι καταναλωτές ψάχνουν να βρουν τρόπο να αγοράσουν αρκετά προϊόντα του οίκου πολυτελείας ώστε κάποιος πωλητής να τους δώσει τη δυνατότητα να αγοράσουν και μία Birkin – άλλωστε αυτός είναι ο μόνος τρόπος πια για να πάρει κάποιος την τσάντα, η τιμή της οποίας ξεκινά από τα 10.000 δολάρια, αλλά φτάνει πολύ εύκολα και σε εξαψήφια τιμή.

Έτσι, δύο κάτοικοι της Καλιφόρνιας κατέθεσαν μήνυση σε τοπικό δικαστήριο κατά της Hermès και προτείνοντας ταυτόχρονα να εξελιχθεί σε ομαδική αγωγή κατά του γαλλικού οίκου πολυτελείας.

Οι δύο ενάγοντες κατηγορούν την Hermès ότι συνδέει την αγορά μίας τσάντας Birkin με την αγορά και άλλων προϊόντων του οίκου.

Ωστόσο, η υπόθεση ρίχνει φως σε μία συνήθη πρακτική των οίκων ειδών πολυτελείας που απαιτούν μία μακρόχρονη σχέση αγορών για να πουλήσουν συγκεκριμένα συλλεκτικά προϊόντα.

Μία από τις ενάγουσες, η Τίνα Καβαλλέρι, υποστηρίζει στην αγωγή ότι έχει ξοδέψει δεκάδες χιλιάδες δολάρια σε προϊόντα Hermès. Όταν, λοιπόν, ζήτησε να αγοράσει μία ακόμα τσάντα Birkin το Σεπτέμβριο του 2022, της απάντησαν ότι «οι ειδικές τσάντες πηγαίνουν ‘σε πελάτες που είναι συνεπείς στη στήριξή της επιχείρησης μας’», υποστηρίζει στην αγωγή.

Από την απάντηση αυτή, η Καβαλλέρι συμπέρανε ότι θα πρέπει να ξοδέψει κι άλλα χρήματα σε προϊόντα της εταιρείας ώστε να αγοράσει άλλη μία Birkin.

Ο άλλος ενάγων, Μαρκ Γκλινόγκα, υποστηρίζει ότι προσπάθησε να αγοράσει μία τσάντα Birkin πολλές φορές πέρυσι, αλλά «κάθε φορά του απαντούσαν ότι πρέπει να αγοράσει κι άλλα αντικείμενα και αξεσουάρ», λέει στην αγωγή. Τελικά δεν κατάφερε να αγοράσει την Birkin.

Πάντως, ο Γκλινόγλα έχει συμμετάσχει και άλλες φορές σε ομαδικές αγωγές κατά της Uber, της T-Mobile και της Robinhood.

Η Hermès δεν είναι η μόνη εταιρεία πολυτελών ειδών που πουλάει αξεσουάρ με βάση τη σχέση που έχει με κάθε πελάτη και, συγκεκριμένα, με τις αγορές που κάνει σε βάθος χρόνου. Η αγορά κάποιων ρολογιών Rolex, οι ειδικές παραγγελίες κάποιων Porsche 911, καθώς και άλλα είδη χρειάζονται χρόνια για να καταφέρει να τα αγοράσει κάποιος πελάτης όσα χρήματα και να διαθέτει.

Διαβάστε ακόμη: