Για όσους αναζητούν όχι μόνο την αισθητική συγκίνηση αλλά και τη διαχρονική αξία της τέχνης, η επερχόμενη δημοπρασία του Οίκου VERGOS Auctions συνιστά μια σπάνια ευκαιρία.
Συλλέκτες και επενδυτές καλούνται να ανακαλύψουν ένα συναρπαστικό πανόραμα της νεοελληνικής ζωγραφικής και γλυπτικής, με έργα-σταθμούς που εκπροσωπούν αυθεντικά το καλλιτεχνικό αποτύπωμα δύο αιώνων.
Αντιπροσωπευτικές δημιουργίες κορυφαίων καλλιτεχνών του 19ου και 20ού αιώνα, με ιστορική και επενδυτική αξία, αναδεικνύουν την εν λόγω δημοπρασία όχι μόνο ως καλλιτεχνικό γεγονός, αλλά και ως έναν προορισμό υψηλού ενδιαφέροντος για τους λάτρεις της τέχνης.
Η VERGOS Auctions προσκαλεί τους φίλους της τέχνης σε μια σπάνια συνάντηση με την ουσία της ελληνικής καλλιτεχνικής ταυτότητας, μέσα από το βλέμμα των σημαντικότερων δημιουργών της νεότερης Ελλάδας.
Με 163 επιλεγμένα έργα κορυφαίων δημιουργών του 19ου και 20ού αιώνα, η Δημοπρασία Νεοελληνικής Τέχνης επιστρέφει δυναμικά την Τετάρτη 28 Μαΐου, στις 6:30 μ.μ. στο Ζάππειο Μέγαρο, ανανεώνοντας το καθιερωμένο ραντεβού με το φιλότεχνο κοινό και ενισχύοντας τον θεσμό ως σημείο αναφοράς για την πολιτιστική αγορά.
Στο πλαίσιο της κοινωνικής του ευθύνης, ο Οίκος προσφέρει τριήμερη έκθεση με ελεύθερη είσοδο για το κοινό από τις 25 έως τις 27 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο, με παράλληλες ξεναγήσεις για εκπαιδευτικούς φορείς, ενισχύοντας την πρόσβαση και την εξοικείωση με την τέχνη.
Τα αριστουργήματα της δημοπρασίας
Ένα από τα πιο πολυσυζητημένα έργα της δημοπρασίας είναι η υπερρεαλιστική ελαιογραφία του Νίκου Εγγονόπουλου (1907–1985), «Η θέα της πόλεως», με διαστάσεις 92 Χ 73 εκ. και εκτιμώμενη τιμή 100.000-150.000 ευρώ. Η «Θέα της πόλεως» παντρεύει το αρχαϊκό με το σύγχρονο, την ποίηση με την εικόνα. Ανθρώπινη μορφή, αρχαιοπρεπή μοτίβα και αρχιτεκτονικά στοιχεία ενώνονται σε μια ονειρική σύνθεση, χαρακτηριστική του εικαστικού λεξιλογίου του Εγγονόπουλου.
Νίκος Εγγονόπουλος, «Η θέα της πόλεως», λάδι σε μουσαμά, 92 Χ 73 cm, τιμή εκτίμησης 100.000-150.000 ευρώ
Μοναδικό στο είδος του, το έργο (λάδι σε μουσαμά, 50 Χ 125 εκ.) του Παρθένη (1878-1967) «Νεκρή φύση με Ιαπωνικό βάζο» αποκαλύπτει τη μυσταγωγία του φωτός και του χρώματος μέσα από την αντίστιξη Δύσης και Ανατολής. Η εκτιμώμενη τιμή του κυμαίνεται μεταξύ 120.000 και 160.000 ευρώ, καθιστώντας το έναν από τους πρωταγωνιστές της δημοπρασίας.
Κωνσταντίνος Παρθένης, «Νεκρή φύση με ιαπωνικό βάζο», λάδι σε μουσαμά, 50 Χ 125 cm, τιμή εκτίμησης 120.000-160.000 ευρώ
Ένα έργο-ύμνος στη λεπτότητα της φύσης και στη δεξιοτεχνία της ακαδημαϊκής ζωγραφικής. Οι «Παπαρούνες» (56 Χ 66 εκ.) του Νικόλαου Γύζη (1842-1901) μαγνητίζουν με τη χρωματική τους ένταση και την ευαισθησία της πινελιάς. Τιμή εκτίμησης: 24.000-36.000 ευρώ.
Νικόλαος Γύζης, «Παπαρούνες», λάδι σε μουσαμά, 56 Χ 66cm, τιμή εκτίμησης 24.000-36.000 ευρώ
Η θαλασσογραφία του Βολανάκη (1837-1907) «Λιμάνι», με διαστάσεις 65 Χ 93 εκ., αποτυπώνει τη ρομαντική ατμόσφαιρα του λιμανιού με εντυπωσιακή ακρίβεια και λυρική φόρτιση. Η τιμή εκτίμησης αγγίζει τα 30.000-40.000 ευρώ, προσφέροντας στους γνώστες της θαλασσογραφίας ένα αριστοτεχνικό δείγμα του είδους.
Κωνσταντίνος Βολανάκης, «Λιμάνι», λάδι σε μουσαμά, 58 Χ 39,5 cm, τιμή εκτίμησης 30.000-40.000 ευρώ
Τα «Αντικείμενα (η ακαταστασία της Μαρίας)» του Γιάννη Μόραλη (1916 – 2009) αποτελεί ένα από τα κορυφαία έργα της δημοπρασίας. Η ελαιογραφία, φιλοτεχνημένη το 1941, έχει τιμή εκτίμησης 30.000-40.000 ευρώ. Η σπάνια ελαιογραφία ξεχωρίζει για την εξομολογητική της ατμόσφαιρα και τη γεωμετρική της δομή.
Γιάννης Μόραλης, «Αντικείμενα (Η ακαταστασία της Μαρίας)», λάδι σε μουσαμά, 31,5 Χ 37, 5 cm, τιμή εκτίμησης 30.000-40.000 ευρώ
Το έργο «Ο Γεώργιος Καραϊσκάκης καταδιώκων τον Ρεσίτ Πασά» αποτελεί μια τοιχογραφικής λογικής σύνθεση γεμάτη ένταση, λαϊκό ύφος και ηρωικό πνεύμα από τον Θεόφιλο Χατζημιχαήλ (1871-1934). Με διαστάσεις 121 Χ 152 εκ. και εκτιμώμενη τιμή 70.000-90.000 ευρώ, πρόκειται για έργο ιστορικής και μουσειακής αξίας.
Το πορτρέτο του Σπυρίδωνα Πάτση
Το σπουδαίο ιστορικό πορτρέτο του Σπυρίδωνα Πάτση φιλοτεχνημένο από τον. Γεώργιο Ιακωβίδη (1853-1932) αναμένεται να προκαλέσει το ενδιαφέρον των φιλότεχνων. Ο Πάτσης διετέλεσε Δήμαρχος της Αθήνας με την παράταξη των βενιζελικών. Το πορτρέτο, που προέρχεται από ιδιωτική συλλογή, και είναι λάδι σε μουσαμά, διαστάσεων 137 Χ 89 εκ. έχει τιμή εκτίμησης 20.000-30.000 ευρώ.
Γεώργιος Ιακωβίδης, Το πορτρέτο του Σπυρίδωνα Πάτση, λάδι σε μουσαμά, 137 Χ 89 cm, τιμή εκτίμησης 20.000 – 30.000 ευρώ
Από τον χώρο της γλυπτικής ξεχωρίζουν δημιουργίες των Σοφίας Βάρη, Κώστα Βαρώτσου, Θεόδωρου Παπαγιάννη, Γιώργου Ζογγολόπουλου και μια ιδιαίτερη ενότητα με κεραμικές φόρμες και ένα τραπέζι της Ελένης Βερναδάκη.
Ένας κατάλογος υψηλής ποιότητας
Στον πλούσιο κατάλογο της δημοπρασίας περιλαμβάνονται έργα των: Γ. Τσαρούχη, Α. Φασιανού, Γ. Γαΐτη, Α. Ακριθάκη, Δ. Μυταρά, Α. Γεωργίου, Δ. Διαμαντόπουλου, Γ. Ψυχοπαίδη, Π. Τέτση, Γ. Σπυρόπουλου, Ν. Κεσσανλή, Α. Γεραλή, Κ. Τσόκλη, Σ. Σόρογκα, Θ. Τσίγκου, Γ. Ρόρρη, Γ. Λάππα, Pavlos, Chryssa, Τζ. Χριστοφόρου, Takis, Μάρα Καρέτσου, Π. Σάμιου, Π. Βαλσαμάκη, και πολλών άλλων σημαντικών δημιουργών του 19ου και 20ού αιώνα, όπως Κ. Μαλέας, Γ. Γουναρόπουλος, Σπ. Βασιλείου, Φ. Κόντογλου.
Fernando Botero, «Σταφύλια», υδατογραφία σε χαρτί, 45,5 Χ 61 cm, τιμή εκτίμησης 40.000-60.000 ευρώ
Συμπληρωματικά της περιήγησης στην έκθεση, οι επισκέπτες θα έχουν την δυνατότητα να αποκτήσουν on line πρόσβαση σε διευρυμένο πληροφοριακό υλικό για κάθε έργο της δημοπρασίας μέσω της συνεργασίας του Οίκου με την εφαρμογή ArtVolt.
Αλέκος Φασιανός, Χωρίς τίτλο, μικτή τεχνική, τιμή εκτίμησης 20.000-30.000 ευρώ
Γιάννης Τσαρούχης, «Ναύτης και έρωτες», υδατογραφία σε ξύλινη βεντάλια, 19,5 Χ 33,5 cm, τιμή εκτίμησης 6.000-8.000 ευρώ
Διαβάστε ακόμη:
- Eurovision 2025: Οι χώρες που «σνόμπαραν» την Ελλάδα – Δείτε πώς ψήφισαν την Κλαυδία
- HELLENiQ ENERGY: Μέρισμα-παυσίπονο σε μια εταιρεία με βαριά συμπτώματα
- Χ.Α.: Οι τράπεζες τραβούν μπροστά – Στήριγμα αλλά και προειδοποιητικό καμπανάκι
- ElvalHalcor: Οικονομικά ρεκόρ, αλλά μετοχή σε στασιμότητα – Με τέτοια κέρδη, γιατί δεν κινείται;