Εντυπωσιακά ήταν τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2025 για τους κορυφαίους Έλληνες εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται στις διεθνείς αγορές και είναι εισηγμένοι στα αμερικανικά χρηματιστήρια. Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα οικονομικά στοιχεία, οι 12 μεγαλύτερες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες κατέγραψαν συνολικά καθαρά κέρδη άνω των 1,6 δισ. δολαρίων, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά τη δυναμική του ελληνόκτητου στόλου.

Πρόκειται για εταιρείες που δραστηριοποιούνται κυρίως στους τομείς του LNG, των τάνκερ και των bulk carriers, με ηγετικές φυσιογνωμίες όπως ο Ιάκωβος Τσαβλίρης, ο Πήτερ Λιβανός, ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ο Γιώργος Οικονόμου και ο Αριστοφάνης Αλαφούζος. Οι εισηγμένες εταιρείες τους, όπως η GasLog, Capital Product Partners, Dynagas, Tsakos Energy Navigation και Navios, παρουσίασαν εξαιρετικές επιδόσεις, με αρκετές να υπερδιπλασιάζουν τα κέρδη τους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024.

Η αυξημένη παγκόσμια ζήτηση για ενέργεια και πρώτες ύλες, καθώς και τα ιδιαίτερα ευνοϊκά ναύλα στα LNG carriers και τα tankers, έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στη θετική αυτή εικόνα. Η συγκυρία αυτή ενίσχυσε σημαντικά τα έσοδα των ελληνικών ναυτιλιακών, οι οποίες συνεχίζουν να αποτελούν βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας αλλά και του παγκόσμιου εμπορίου.

Δείτε τον τζίρο των ναυτιλιακών εταιριών:

Star Bulk (Πέτρος Παππάς)
Καθαρά κέρδη: $0,5 εκατ. (μείωση από $74,9 εκατ. το Q1 2024)

EBITDA: $49 εκατ. (έναντι $123 εκατ. πέρυσι)

TCE (έσοδα ανά πλοίο/ημέρα): $12.439 (πτώση από $19.627)

Ρευστότητα: >$500 εκατ.

Επαναγορά μετοχών: 1,28 εκατ. μετοχές έναντι $19,6 εκατ.

Μέρισμα: $0,05/μετοχή – 17ο συνεχόμενο τρίμηνο διανομών

Πωλήσεις πλοίων: 6 πλοία (Bittern, Omicron, Strange Attractor, Puffin Bulker, Star Canary, Star Petrel)

Χρηματοδότηση:

Νέο δάνειο $130 εκατ. (E.SUN)

Ανάληψη $43 εκατ. (Fubon)

Προπληρωμή $7,8 εκατ. προς SEB

Okeanis Eco Tankers (Γιάννης & Αριστείδης Αλαφούζος)
Εξαγορά 3 VLCC (Nissos Kea, Nissos Nikouria, Nissos Anafi) από sale & leaseback

Νέα χρηματοδότηση: $130 εκατ. από ελληνική τράπεζα

Στρατηγική:

Ενίσχυση πλήρους ελέγχου στόλου

Αξιοποίηση ανοδικής αγοράς VLCC

Εστίαση σε ESG, ενεργειακή αποδοτικότητα και ανθεκτικότητα

Capital Clean Energy Carriers – CCEC (Βαγγέλης Μαρινάκης)
Έσοδα Q1 2025: $109,4 εκατ. (+44% από $76,2 εκατ.)

Νέες συμφωνίες ναύλωσης: 2 LNG υπό κατασκευή

Ασκηθέντα options: σε 3 LNG πλοία

Μέρισμα: $0,15/μετοχή

Συνολικό ανεκτέλεστο backlog: $3,1 δισ. (ή $4,5 δισ. με options)

Πώληση 2 πλοίων εμπορευματοκιβωτίων ολοκληρώθηκε

Στόλος εν πλω: 15 πλοία (12 LNG, 3 Neo-Panamax)

Υπό ναυπήγηση: 10 LNG/LCO₂/πολλαπλών αερίων – παραδόσεις 2026–2027

Pyxis Tankers (Βαλέντιος Βαλεντής)
Καθαρά έσοδα: $9,6 εκατ.

EBITDA: $3,5 εκατ. (μείωση $2,5 εκατ.)

Κέρδη ανά μετοχή (EPS): $0,07 (έναντι $0,33 το 2024)

TCE πλοίων χύδην φορτίου:

Q1: $13.013 (↑12% από Q4 2024)

Από 20/5: $12.300 με 62% κάλυψη ημερών

Icon Energy Corp. (Ισμήνη Παναγιωτίδη)
Καθαρά έσοδα (2024): $5,3 εκατ. (↑ από $4,5 εκατ.)

EBITDA: $1,8 εκατ. (↓ από $2,1 εκατ.)

Λειτουργικά κέρδη: $0,2 εκατ.

Καθαρή ζημία: $0,2 εκατ.

Μέρισμα: $0,07/μετοχή

Διαβάστε ακόμη: