Το Μετρό της Θεσσαλονίκης θα ενσωματώνει συστήματα που δεν απαντώνται σε αυτό της Αθήνας. Ποια είναι αυτά.

Αντίστροφα μετράει πλέον ο χρόνος για την εμπορική λειτουργία του Μετρό Θεσσαλονίκης, το οποίο όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, θα ανοίξει τις πύλες του στο κοινό στις 30 Νοεμβρίου.

Όπως έχει αναφερθεί, θα αποτελεί ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό της Ευρώπης, μιας και θα ενσωματώνει συστήματα τελευταίας γενιάς, που θα διασφαλίζουν ότι η πρόκληση ατυχήματος αποτελει ένα σενάριο που συγκεντρώνει ελάχιστες πιθανότητες.

Πρόκειται, μάλιστα, για συστήματα που δεν απαντώνται στο Μετρό της Αθήνας. Ας δούμε ποια είναι τα βασικά από αυτά.

– Driverless συρμοί: Θα χρησιμοποιούνται συρμοί χωρίς μηχανοδηγούς, με τη λειτουργία τους να ελέγχεται από ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), το οποίο βρίσκεται στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

– Αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών: Πρόκειται για ένα σύστημα που υψώνει ασπίδα προστασίας στους επιβάτες, δεδομένου ότι όσοι περιμένουν την έλευση των συρμών δεν θα μπορούν να πλησιάσουν στο χείλος των αποβαθρών, με κίνδυνο να πέσουν στις ράγες των συρμών. Οι αυτοματοποιημένες θύρες θα είναι πλήρους ύψους και θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό.

– CBTC: Το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών CBTC (Communications-Based Train Control), με την αρωγή ιδιαίτερα ισχυρών υπολογιστικών συστημάτων, θα μπορεί να υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού και έτσι θα επιτρέπει αυτοί να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους, και να αποφεύγεται οποιαδήποτε πρόσκρουση.

Θυμίζουμε ότι η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης που λειτουργήσει στις 30 Νοεμβρίου θα έχει μήκος 9,6 χλμ. και 13 σταθμούς.

Η βασική γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, και ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.

Μέσα στο 2025 θα λειτουργήσει και η επέκταση της Καλαμαρίας που θα προσθέσει στο δίκτυο επιπλέον 5 σταθμούς.

Διαβάστε ακόμη:

– Driverless συρμοί: Θα χρησιμοποιούνται συρμοί χωρίς μηχανοδηγούς, με τη λειτουργία τους να ελέγχεται από ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ), το οποίο βρίσκεται στο αμαξοστάσιο της Πυλαίας.

– Αυτόματες θύρες επί των αποβαθρών: Πρόκειται για ένα σύστημα που υψώνει ασπίδα προστασίας στους επιβάτες, δεδομένου ότι όσοι περιμένουν την έλευση των συρμών δεν θα μπορούν να πλησιάσουν στο χείλος των αποβαθρών, με κίνδυνο να πέσουν στις ράγες των συρμών. Οι αυτοματοποιημένες θύρες θα είναι πλήρους ύψους και θα ανοίγουν μόνο κατά την άφιξη του συρμού στον εκάστοτε σταθμό.

– CBTC: Το σύστημα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών CBTC (Communications-Based Train Control), με την αρωγή ιδιαίτερα ισχυρών υπολογιστικών συστημάτων, θα μπορεί να υπολογίζει σε πραγματικό χρόνο την ακριβή θέση κάθε συρμού και έτσι θα επιτρέπει αυτοί να έχουν ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ τους, και να αποφεύγεται οποιαδήποτε πρόσκρουση.

Θυμίζουμε ότι η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης που λειτουργήσει στις 30 Νοεμβρίου θα έχει μήκος 9,6 χλμ. και 13 σταθμούς.

Η βασική γραμμή θα ξεκινάει από το κέντρο της πόλης και τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό, και ακολουθώντας τις οδούς Μοναστηρίου, Εγνατία και Δελφών, θα καταλήγει στην περιοχή της Νέας Ελβετίας όπου θα συνδέεται με το αμαξοστάσιο Πυλαίας.

Μέσα στο 2025 θα λειτουργήσει και η επέκταση της Καλαμαρίας που θα προσθέσει στο δίκτυο επιπλέον 5 σταθμούς.

Διαβάστε ακόμη: