Οι μεγάλοι κατασκευαστές, όπως η Mercedes-Benz εκπονούν τα στρατηγικά σχέδιά τους σε ρεαλιστική βάση και σε βάθος χρόνου, κάποιες φορές ανεξάρτητα από τις τάσεις της μόδας ή τις αντιλήψεις μεμονωμένων αγορών.

Το τι «βλέπουμε» στην Ευρώπη δεν σημαίνει πως ορίζει και το μέλλον του υπόλοιπου… πλανήτη, άρα, εταιρίες όπως η Mercedes-Benz έχουν κάθε λόγο να προετοιμάζονται για τα χρόνια που έρχονται με βάση τις ανάγκες ακόμη μεγαλύτερων αγορών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, τα οποία είναι διαφορετικά από εκείνα της ευρύτερης περιοχής μας. Έτσι, πχ, ενώ στη Δύση –εν γένει– τα SUV αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη δημοτικότητα, οι Κινέζοι αγοραστές παραμένουν προσηλωμένοι στα τετράθυρα σεντάν, με αποτέλεσμα η Mercedes-Benz να συνεχίζει να επενδύει στην ανάπτυξή τους.

Οι πληροφορίες που μας έρχονται από αξιόπιστες πηγές μας δίνουν μια πρόγευση του τι μας επιφυλάσσει ο γερμανικός όμιλος στη συνέχεια της δεκαετίας που διανύουμε, όχι μόνο από την άποψη των κλασικών επιβατικών αυτοκινήτων, αλλά και ολόκληρου του πλέγματος μεταφορές/κινητικότητα/μετακίνηση ανθρώπων.

Λίφτινγκ για την A-Class

Με τόσα πολλά μοντέλα στην γκάμα της, λοιπόν, ίσως ένα καθυστερημένο λίφτινγκ για την A-Class δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη. Το hatcback της σειράς W 177 παράγεται στο Rastatt από τον Απρίλιο του 2018 μαζί με ένα τυπικό sedan με μεταξόνιο επίσης κατασκευασμένο εκεί.

Εν τω μεταξύ, ένα τετράθυρο αυτοκίνητο με εκτεταμένο μεταξόνιο κατασκευάζεται μόνο στο Πεκίνο. Το μοντέλο 5ης γενιάς που θα κυκλοφορήσει το 2025 θα μπορούσε να είναι το πρώτο όχημα για το MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture). Η άλλοτε Daimler –τώρα Όμιλος Mercedes-Benz– είχε κάνει αναφορά σε αυτή τη μελλοντική πλατφόρμα, για πρώτη φορά σε μια παρουσίαση επενδυτών, τον Οκτώβριο του 2020.

Η σειρά W 247 B-Class βρίσκεται σε παραγωγή από τον Νοέμβριο του 2018 και αναμένεται να ανανεωθεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2022. Αυτή θα πρέπει να είναι η μόνη σημαντική εξέλιξη, μέχρι τον προγραμματισμό αντικατάστασης, στις αρχές του 2026.

Έχει περάσει ένας χρόνος από την παρουσίαση του BR 206 (W 206) C-Class. Αυτό περιλαμβάνει και την έκδοση με το εκτεταμένο μεταξόνιο L sedan της Κίνας. Η παραγωγή ξεκίνησε στο εργοστάσιο της Βρέμης τον Μάρτιο του 2021 στην ίδια γραμμή με τα GLC, GLC Coupé και EQC.

Όλες οι εκδόσεις έχουν μήκος 4.751 χλστ και μεταξόνιο 2.865 χλστ, ενώ το σεντάν L είναι 4.882 χλστ. Το γερμανικό εργοστάσιο είναι η κατ’ εξοχήν μονάδα παραγωγής για το sedan και το estate, με το L να προέρχεται αποκλειστικά από ένα από τα εργοστάσια Benz JV του Πεκίνου στην κινεζική πρωτεύουσα. Εν τω μεταξύ, στη Ν. Αφρική κατασκευάζεται και πάλι αυτή η γενιά για πολλές αγορές.

Οι παραλλαγές

Οι πρώτες παραλλαγές, η καθεμία με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που συνδυάζεται με υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο κινητήρα, ήταν οι εξής (με στάνταρ αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων):

  • C 180, 1.496 cc, 125 kW (170 ίπποι) συν 15 kW (20 ίπποι) και 200 NmBoost, συνδυασμένη ροπή 250 Nm, ηλεκτρικά ISG & 48 V.
  • C 200 & C 200 4MATIC, 1.496 κ.εκ., 150 kW (204 ίπποι) συν 15 kW (20 ίπποι) και 200 NmBoost, συνδυασμένη ροπή 300 Nm, ηλεκτρικά ISG & 48 V.
  • C 300 & C 300 4MATIC, κωδικός κινητήρα M 254, 1.999 κ. εκ., 190 kW (258 ίπποι) συν 15 kW (20 ίπποι) και 200 NmBoost, συνδυασμένη ροπή 400 Nm, ISG & 48 V ηλεκτρικά.
  • C 220 d, Κωδικός κινητήρα OM 654 M, 1.992 κ.εκ., 147 kW (200 ίπποι) συν 15 kW (20 ίπποι) και 200 NmBoost, συνδυασμένη ροπή 440 Nm, ISG & 48 V ηλεκτρικά.
  • C 300 d, κωδικός κινητήρα OM 654 M, 1.992 κ. εκ., 195 kW (265 ίπποι) συν 15 kW (20 ίπποι) και 200 NmBoost, συνδυασμένη ροπή 550 Nm, ISG & ηλεκτρικά 48 V.

Η Mercedes – Benz ΗΠΑ εισάγει μόνο τα C 300 και C 300 4MATIC. Επίσης, δεν υπάρχει αμερικανική κατασκευή με αυτή τη γενιά, καθώς το εργοστάσιο του Vance/Tuscaloosa χρειάζεται όλη την ικανότητα που διαθέτει για να παράγει πολλά SUV σε ζήτηση.

Τον Μάιο του 2019 κυκλοφόρησε η υπάρχουσα CLA-Class, επομένως ένα λίφτινγκ θα πρέπει να αναμένεται για το 2023 και ένα διάδοχο μοντέλο στα μέσα του 2026. Το Shooting Brake δεν αναμένεται να αντικατασταθεί. Η CLE-Class πρόκειται να είναι ένα νέο μοντέλο που προορίζεται να ανταγωνιστεί το Audi A5 καθώς και τις δίθυρες εκδόσεις της BMW Σειράς 4. Θα υπάρχουν αμαξώματα και coupe και cabriolet.

Αυτά τα δύο αυτοκίνητα θα αντικαταστήσουν τις πρώην C-ClassCoupe και C-ClassCabriolet και εν καιρώ, τα αντίστοιχα της σειράς E-Class. Πηγές ανέφεραν ότι δεν αναμένονται εξαγωγές προς τις ΗΠΑ. Η επόμενη E-Class είναι ο κωδικός BR 214 (W 214). Θα υπάρξουν και πάλι standard και εκτεταμένου μήκους sedan συν ένα estate, αλλά, διάδοχοι για το coupe και το cabriolet θεωρούνται μάλλον απίθανοι. Αυτή θα είναι πιθανώς και η τελευταία E-Class που θα τροφοδοτείται από κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η παραγωγή αναμένεται να ξεκινήσει κατά το πρώτο εξάμηνο του 2023.

Θα έχει άμεσο διάδοχο η C 219 CLS-Class; Οι εμπειρογνώμονες προτείνουν να μην υπάρξει, ιδιαίτερα καθώς το τυπικό EQE μεταξόνιο είναι περίπου στο ίδιο μέγεθος. Το τρέχον sedan χρονολογείται από τις αρχές του 2018, επομένως θα πρέπει να καταργηθεί σταδιακά εντός του 2025. Σε ό,τι αφορά, τα MPV, ανταλλακτικά για τις σειρές μικρών van/minivan Citan και Citan Tourer θα προμηθεύεται η εταιρία και πάλι από τη Renault, σύμφωνα με παλαιότερη δήλωση στα μέσα ενημέρωσης.

Στη συνέχεια, η Mercedes-Benz Vans είχε ανακοινώσει ότι η επιβατική έκδοση θα άλλαζε ονόματα και θα γινόταν T-Class, όπερ και εγένετο. Μόλις πριν από λίγες ημέρες έγινε γνωστό πως όλες οι εκδόσεις της T-Class έχουν συρόμενες πλαϊνές πόρτες και βασίζονται σε μια κοινή αρχιτεκτονική Daimler-Renault-Nissan-Mitsubishi.

Οι τυπικές εκδόσεις με μεταξόνιο έχουν μήκος 4.498 χλστ. και η Mercedes-Benz λέει ότι «θα ακολουθήσει μια παραλλαγή με μακρύ μεταξόνιο με έως και επτά θέσεις». Δεν είναι ξεκάθαρο, ωστόσο, γιατί χρειάστηκε τόσο πολύς χρόνος για να κυκλοφορήσει αυτό το όχημα στην αγορά: η 3η γενιά Renault Kangoo με την οποία μοιράζεται τόσα πολλά προέκυψε, ήδη, από το Νοέμβριο του 2020 πριν από την εαρινή κυκλοφορία του NH στην αγορά.

Η έκδοση van της T-Class

Τότε, η ίδια η Mercedes-Benz σημείωνε ότι το επόμενο Citan, που είναι η έκδοση van της T-Class, θα έπρεπε να κυκλοφορήσει το β’ εξάμηνο του 2021. Οι πωλήσεις θα ξεκινούσαν τους επόμενους μήνες, έλεγε η εταιρεία το Σεπτέμβριο 2021 –προς έκπληξη όλων υπάρχει και μια επιβατική έκδοση του Citan, το CitanTourer.

Οι τέσσερεις εκδόσεις εκκίνησης είναι οι εξής (οι παραδόσεις ξεκινούν τον Ιούλιο):

  • T 160 – 1.461 κ.εκ, τετρακύλινδροι, 75 kW& 200 Nm.
  • T 180 – 1.461 κ.εκ., τετρακύλινδροι, 96 kW& 240 Nm.
  • T 160 d – 1.332 κ.εκ., τετρακύλινδροι, 70 kW& 260 Nm.
  • T 180 d – 1.332 κ.εκ., τετρακύλινδροι, 85 kW& 270 Nm.

Εξ άλλου, η επόμενη γενιά της σειράς Sprinter θα περιλαμβάνει όχι μόνο εκδόσεις φορτηγών με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ασθενοφόρων και παραλαβών με επίπεδη επιφάνεια, αλλά και παράγωγα eGrocerytran sporter, eSprinter και «People Mover».

Αυτές οι λεπτομέρειες έγιναν επίσημα γνωστές τον Μάρτιο του 2021, μαζί με μια δήλωση ότι η παραγωγή θα απλωνόταν σε τρία εργοστάσια: North Charleston (Νότια Καρολίνα, ΗΠΑ) συν Ντίσελντορφ και Ludwigsfelde (Γερμανία). Κάθε τοποθεσία θα δαπανήσει περίπου 50 εκατ. ευρώ για αναβαθμίσεις πριν από την έναρξη της κατασκευής το δεύτερο εξάμηνο του 2023.