Η Mercedes-Benz παρουσιάζει την επόμενη έκδοση του Drive Pilot για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους (SAE Επίπεδο 3) στη Γερμανία. Με την εν λόγω εξελικτική αναβάθμιση ένα όχημα που φέρει το σύστημα Drive Pilot μπορεί να κινηθεί στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα έως και 95 χλμ./ώρα.
Η απαραίτητη επαναπιστοποίηση από την Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας αναμένεται μέχρι το τέλος του 2024 και κατά συνέπεια οι πωλήσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2025. Τα οχήματα που είναι ήδη εξοπλισμένα με το σύστημα Drive Pilot, θα λάβουν δωρεάν την αναβάθμιση.
Ανάλογα με το μοντέλο, η αναβάθμιση μπορεί να γίνει ασύρματα ως «over the air» (OTA) ή μέσω επίσκεψης σε συνεργείο, χωρίς να απαιτείται αλλαγή κάποιου εξαρτήματος στο όχημα. Με την συγκεκριμένη αναβάθμιση, το Drive Pilot, θα είναι το ταχύτερο σύστημα Επιπέδου 3 στον κόσμο σε όχημα παραγωγής.
«Με την αναβαθμισμένη έκδοση Drive Pilot, η Mercedes-Benz δίνει για ακόμη μία φορά έμφαση στον πρωτοποριακό της ρόλο στην αυτόνομη οδήγηση. Σύντομα θα είναι δυνατή η ενεργοποίηση της υπό όρους αυτόνομης οδήγησης έως και 95 χλμ./ώρα σε ρέουσα κυκλοφορία υπό όρους στους γερμανικούς αυτοκινητοδρόμους.
Με το σύστημα αυτό, οι πελάτες μας μπορούν να εκμεταλλευτούν πιο αποτελεσματικά το χρόνο τους. Για ακόμη μία φορά, η Mercedes Benz θέτει τα πρότυπα στον κλάδο και εξελίσσει σταθερά το δρόμο προς την αυτόνομη οδήγηση», δήλωσε ο Markus Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Mercedes-Benz Group AG, Chief Technology Officer, Development & Purchasing.
Mercedes-Benz: Περισσότερα προνόμια με την αναβάθμιση του Drive Pilot
Η υψηλότερη ταχύτητα του Drive Pilot προσφέρει σημαντικά περισσότερες δυνατότητες χρήσης. Αρχικά, μπορεί να χρησιμοποιηθεί στη ροή της κυκλοφορίας υπό ορισμένες συνθήκες στη δεξιά λωρίδα ενός αυτοκινητόδρομου, ενώ προπορεύεται κάποιο όχημα. Παραμένει ενεργή η προηγουμένως διαθέσιμη επιλογή χρήσης του συστήματος σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και σε κυκλοφοριακή συμφόρηση σε κατάλληλους αυτοκινητόδρομους.
Κατά τη διάρκεια της αυτόνομης οδήγησης υπό όρους, η οδήγηση μπορεί να ανατεθεί στο σύστημα, επιτρέποντας στον οδηγό να χρησιμοποιεί τον χρόνο του πιο αποτελεσματικά. Μπορεί να επιλέξει να συμμετέχει σε ορισμένες δευτερεύουσες δραστηριότητες, όπως η εργασία του, το σερφάρισμα στο Διαδίκτυο, η παρακολούθηση τηλεόρασης ή ταινίας μέσω streaming από υπηρεσίες όπως το RIDEVU της Sony Pictures Entertainment.
Παράλληλα, η εξέλιξη στη Mercedes-Benz προχωρά με γρήγορους ρυθμούς για να επιτρέψει ακόμη μεγαλύτερες ταχύτητες και μεγαλύτερους χρόνους αυτόνομης κίνησης στο μέλλον. Στη Γερμανία, η επιτρεπόμενη τελική ταχύτητα για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους είναι επί του παρόντος 130 χλμ./ώρα. Η Mercedes-Benz στοχεύει να φτάσει αυτόν τον αριθμό μέχρι το τέλος της δεκαετίας, ακολουθώντας μια προσέγγιση βήμα προς βήμα με επίκεντρο την ασφάλεια.
Οι δραστηριότητες έρευνας και ανάπτυξης λαμβάνουν επίσης υπόψη κοινωνικές και ηθικές πτυχές. Για παράδειγμα, η Mercedes-Benz έχει ήδη εξελίξει ειδικά τιρκουάζ φώτα σήμανσης για αυτόνομη οδήγηση υπό όρους (με βάση τη σύσταση SAE J3134), τα οποία υποδεικνύουν την κατάσταση λειτουργίας του Drive Pilot.
Η γερμανική φίρμα θεωρεί σημαντικό να ενημερώνει τους άλλους χρήστες του οδικού συστήματος ότι η λειτουργία αυτόνομης οδήγησης υπό όρους είναι ενεργοποιημένη. Οι πολιτείες Νεβάδα και Καλιφόρνια των ΗΠΑ έχουν ήδη χορηγήσει εξαιρέσεις για αυτήν την τεχνολογία. Οι δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη και τα πρώτα αποτελέσματα φαίνονται, όπως ήταν αναμενόμενο, πολλά υποσχόμενα.
Τα τιρκουάζ φώτα σήμανσης είναι ενσωματωμένα στα εμπρός και πίσω φώτα, καθώς και στους δύο εξωτερικούς καθρέπτες των οχημάτων δοκιμής Mercedes-Benz, ωστόσο στη Γερμανία, δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο για αυτήν την τεχνολογία.