Η ιταλική κυβέρνηση περικόπτει τα κονδύλια τα οποία προορίζονταν για ένα εργοστάσιο μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων της Stellantis και της Mercedes-Benz Group , ένα έργο με πολλές καθυστερήσεις λόγω της επιβράδυνσης της ζήτησης ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη.
Τα δημόσια κονδύλια που είχαν αρχικά διατεθεί στην Automotive Cells Company, στους μετόχους της οποίας περιλαμβάνονται οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες, θα μεταφερθούν σε άλλες πρωτοβουλίες για την πράσινη ενέργεια, αφού η ACC δεν κατάφερε να παράσχει ένα σαφές χρονοδιάγραμμα για την ανάπτυξη του εργοστασίου, δήλωσε την Τρίτη ο υπουργός Βιομηχανίας Adolfo Urso.
Η ACC, η οποία είχε καταστρώσει σχέδια για την κατασκευή τριών εργοστασίων μπαταριών στην Ευρώπη με συνολική επένδυση 7 δισεκατομμυρίων ευρώ (7,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων), διέκοψε τις προπαρασκευαστικές εργασίες νωρίτερα φέτος σε μια τοποθεσία στο Τέρμολι στην ανατολική ακτή της Ιταλίας. Σταμάτησε επίσης την κατασκευή στο Kaiserslautern, στη νοτιοδυτική Γερμανία.
Η ACC θα συνεχίσει τις συζητήσεις σχετικά με πιθανά σχέδια χρηματοδότησης με την ιταλική κυβέρνηση το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Γιαν Βινσέν σε τηλεφωνική συνέντευξη από την Ιταλία, όπου μόλις συναντήθηκε με κυβερνητικούς εκπροσώπους.
«Καταλαβαίνω την απόφαση της Ιταλίας να διαθέσει διαφορετικά τα κεφάλαια αυτή τη στιγμή», δήλωσε ο Βινσέν. «Εφόσον επιστρέψουμε το επόμενο έτος με ένα σχέδιο για μια φθηνότερη μπαταρία που λειτουργεί, για την οποία έχουμε πελάτες, το ιταλικό κράτος διαβεβαίωσε ότι θα μας βοηθήσει».
Εν τω μεταξύ, η Stellantis θα συνεχίσει να κατασκευάζει κινητήρες στο εργοστάσιο Termoli μέχρι το 2028 για να βοηθήσει στην άμβλυνση των επιπτώσεων από την καθυστέρηση του εργοστασίου μπαταριών, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας. Η εταιρεία αντιμετωπίζει αυξανόμενες πιέσεις στην Ιταλία από συνδικάτα και πολιτικούς μετά την πτώση της παραγωγής κατά το πρώτο εξάμηνο σε ορισμένα από τα τοπικά εργοστάσιά της.
Όπως υπενθυμίζει το Bloomberg, η κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι συγκρούστηκε επανειλημμένα με τη Stellantis τους τελευταίους μήνες, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία μετατόπισε την παραγωγή της σε εγκαταστάσεις χαμηλότερου κόστους σε άλλες χώρες εν μέσω της επιβράδυνσης της ζήτησης EV σε ολόκληρη τη βιομηχανία.
Η παραγωγή στο ιστορικό εργοστάσιο Mirafiori της Stellantis στο Τορίνο κατέρρευσε κατά 63% το πρώτο εξάμηνο λόγω της χλιαρής ζήτησης για το ηλεκτρικό Fiat 500. Την περασμένη εβδομάδα, ο όμιλος ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να σταματήσει και πάλι την παραγωγή του οχήματος κατά τη διάρκεια του επόμενου μήνα λόγω έλλειψης παραγγελιών στην Ευρώπη.