Το μεταβαλλόμενο ανταγωνιστικό τοπίο που προκύπτει σταδιακά από τις συνθήκες που διαμόρφωσε η πανδημία θα απαιτήσει από τους λιανοπωλητές να ακολουθήσουν συγκεκριμένους κανόνες με σκοπό να διατηρήσουν την θέση τους και να επιβιώσουν. Κάποιοι από αυτούς τους κανόνες είναι ήδη γνωστοί στους λιανοπωλητές, οπότε η πρόκλησή έγκειται στο να επιταχύνουν την πρόοδο των αντίστοιχων προσαρμογών.
Οι αλλαγές του σύγχρονου τοπίου επιχειρηματικότητας απαιτούν νέες στρατηγικές και προσπάθειες που θα είναι όλο και πιο κρίσιμες τα επόμενα χρόνια. Η ιδανική συνταγή θα διαφέρει ανάλογα με τον τομέα στον οποίο δραστηριοποιείται κάθε επιχείρηση, οπότε τα στελέχη θα πρέπει να αναθεωρήσουν και να αναπροσαρμόσουν αυτές τις επιταγές με βάση το σημείο εκκίνησης του οργανισμού τους, την επιχειρηματική στρατηγική και την προσέγγιση που ταιριάζει καλύτερα με το DNA της εταιρείας τους.
Αναλυτικότερα, για να ανταπεξέλθουν οι εταιρείες στην μετατόπιση των προτιμήσεων των καταναλωτών και να αξιοποιήσουν τη δύναμη των ψηφιακών τεχνολογιών, οι κορυφαίοι λιανοπωλητές αύξησαν τις επενδύσεις και τις δυνατότητές τους σε τέσσερις τομείς. Αυτές οι επιταγές δεν είναι καινούργιες: οι εμπειρίες omnichannel και η εξατομίκευση βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο των λιανοπωλητών εδώ και χρόνια.
Ωστόσο, ο ισχυρός αντίκτυπος της πανδημίας—και οι μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών που θα υπομείνουν αφού υποχωρήσουν—απαιτούν από τους λιανοπωλητές να διπλασιάσουν τις προσπάθειές τους σε αυτούς τους τομείς αλλά και να επεκτείνουν τις προσπάθειες τους στις νέες και ανακύπτουσες στρατηγικές.
Πιο συγκεκριμένα, οι παράγοντες του λιανικού εμπορίου οφείλουν σύμφωνα με την McKinsey, την εταιρεία ερευνών και αναλύσεων:
Να ενισχύσουν την omnichannel παρουσία τους καθώς οι καταναλωτές επιλέγουν πλέον τους λιανοπωλητές με βάση την ευκολία των αγορών και την καταναλωτική εμπειρία κατά μήκος όλων των καναλιών μιας επιχείρησης.
Να επικεντρωθούν σε εξατομικευμένες εμπειρίες, δεδομένου ότι οι καταναλωτές αναμένουν πλέον περισσότερο εξατομικευμένες εμπειρίες και οι περισσότεροι λιανοπωλητές υπολείπονται αυτών των προσδοκιών και των υπηρεσιών σήμερα.
Να ενδυναμώσουν τις υπηρεσίες μεταφορών και παράδοσης που ενσωματώνονται στις δράσεις τους καθώς οι προσδοκίες των καταναλωτών για τις όσο το δυνατόν ταχύτερες παραδόσεις αυξάνονται και το άγχος για τους τομείς της αλυσίδας εφοδιασμού γίνεται όλο και πιο έντονο.
Κοινωνικό προφίλ των εταιριών
Να μην διστάζουν να τοποθετούνται δημόσια για τα επίκαιρα κοινωνικοπολιτικά ζητήματα, επειδή πλέον οι καταναλωτές ενδιαφέρονται να γνωρίζουν το κοινωνικό προφίλ των εταιρειών που ενισχύουν με την αγοραστική τους δύναμη και είναι πρόθυμοι να απορρίψουν τις εταιρείες που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους.
Να επανεξετάσουν την «στρατολόγηση» νέων στρατηγικών ταλέντων κερδίζοντας τον πόλεμο της καινοτομίας που στοχεύει να περισυλλέξει νέα ταλέντα, δεξιότητες επόμενης γενιάς αγκαλιάζοντας έτσι ένα νέο ρευστό χώρο εργασίας ο οποίος θα δώσει στους λιανοπωλητές ένα σαφές πλεονέκτημα απόδοσης.
Έτσι, οι έμποροι λιανικής πώλησης που μπορούν να επιταχύνουν την πρόοδό τους με στοχευμένες επενδύσεις, να αγκαλιάσουν νέες προσεγγίσεις όσον αφορά το ανθρώπινο δυναμικό τους και τα οικοσυστήματά τους και να απελευθερώσουν πόρους για να υποστηρίξουν τις πολλά υποσχόμενες επιχειρήσεις τους θα έχουν τη δυνατότητα να κυριαρχήσουν στην βιομηχανία για τα επόμενα χρόνια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Radar.gr.