Τον πιο αδύναμο τριμηνιαίο ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων από τις αρχές του 2021 παρουσίασε η LVMH, καθώς ο γαλλικός κολοσσός του κλάδου των ειδών πολυτελείας επηρεάστηκε από την επιβράδυνση της ζήτησης κυρίως από τους – συνήθως καλούς και πλούσιους – Κινέζους πελάτες της.
Συγκεκριμένα, ο όμιλος που αριθμεί φίρμες όπως η Louis Vuitton, η Tiffany & Co, η Bulgari και οι σαμπάνιες Dom Perignon ανακοίνωσε αύξηση των πωλήσεων σε ποσοστό μόλις 3% σε ετήσια βάση, στα 20,69 δισ. ευρώ.
Ειδικά οι πωλήσεις στην Ασία, με την εξαίρεση της Ιαπωνίας, ήτοι δηλαδή κυρίως στην Κίνα έκαναν βουτιά κατά 6%, ενώ σε ΗΠΑ και Ευρώπη ο ρυθμός αύξησης κινήθηκε στο 2%.
Μεταξύ των επιμέρους κλάδων, το τμήμα κρασιών και ποτών παρουσίασε την πιο αδύναμη επίδοση, με τις οργανικές πωλήσεις να πέφτουν σε ποσοστό 12%.
Τα στοιχεία συνιστούν σημαντική επιβράδυνση σε σχέση με τα καλά δεδομένα της περσινής χρονιάς, όταν η ανάκαμψη των οικονομιών είχε φέρει άλμα στις πωλήσεις ειδών πολυτελείας. Το πρώτο τρίμηνο της περσινής χρονιάς ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων του ομίλου είχε φτάσει το 18%!
Στις δηλώσεις τους στελέχη του ομίλου απέδωσαν την κάμψη αυτή κυρίως στην πτώση των πωλήσεων προς Κινέζους καταναλωτές, ενώ παράλληλα η LVMH είχε υψηλότερες προσδοκίες και από την σταδιακή βελτίωση της αμερικανικής αγοράς, που όμως δεν επιβεβαιώθηκαν.
Η LVMH, με αξία περίπου στα 400 δισ. ευρώ, είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία της Ευρώπης. Και οι απογοητευτικές επιδόσεις της δημιουργούν προβληματισμό για την πορεία του κλάδου ευρύτερα.
Η βασική της ανταγωνιστική, η επίσης γαλλική Kering έχει ήδη προειδοποιήσει από τον περασμένο μήνα πως οι πωλήσεις πρώτου τριμήνου θα υποχωρήσουν έως και 10% λόγω κυρίως της κάμψης των αγορών στην Ασία.
Η Barclays σε έκθεση της έχει υποστηρίξει πως ο κλάδος θα υποστεί καθίζηση φέτος, παρουσιάζοντας χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης μετά το 9% που κατέγραψε πέρυσι και τη διψήφια ανάπτυξη των προηγούμενων δύο χρόνων.
Αντιστοίχως η συμβουλευτική Bain & Co. σε έκθεση της υποστήριξε πως η αγορά πολυτελών ειδών θα αυξηθεί μόλις κατά 1% έως 4% φέτος από το 8-10% το 2023.
Οι μειωμένες προσδοκίες της αγοράς για την πορεία του κλάδου έχει ήδη επηρεάσει τις μετοχές των κορυφαίων ονομάτων, όπως η LVMH. Η μετοχή του γαλλικού κολοσσού μετρά απώλειες της τάξεως του 11% από τις αρχές του έτους, ενώ η πτώση της Kering είναι ακόμη μεγαλύτερη πλησιάζοντας το 40%.