Η Σαγκάη βρίσκεται σε lockdown από τον περασμένο μήνα λόγω της αύξησης των κρουσμάτων Covid-19. Πρόκειται για το χειρότερο κύμα κρουσμάτων του κορονοϊού από την έναρξη της πανδημίας το 2020. Η πόλη, όπου βρίσκεται επίσης το πιο πολυσύχναστο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, άρχισε να έχει σοβαρότατα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα τα οποία όμως, όπως εκτιμούν οι ειδικοί μπορούν να εξαλφειφθούν από τα τέλη Απριλίου.
Η ουρά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έξω από μεγάλα κινεζικά λιμάνια όπως η Σαγκάη μεγαλώνει μέρα με τη μέρα και οι ειδικοί αναφέρουν ότι πολλά πλοία δεν καταπλέουν καν στη Σαγκάη τώρα.
Την ίδια ώρα οι Κινεζικές αρχές έχουν επιβάλει αυστηρούς κανόνες και στους οδηγούς φορτηγών που εισέρχονται στη Σαγκάη με αποτέλεσμα να γίνει πιο δαπανηρή και λιγότερο αποτελεσματική η μεταφορά εμπορευμάτων εντός και εκτός πόλης.
Οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν επηρεάσει την παγκόσμια οικονομία από τα πρώτα στάδια της πανδημίας ως αποτέλεσμα των lockdown, των αλλαγών στη συμπεριφορά των καταναλωτών και, πιο πρόσφατα, του πολέμου Ρωσίας-Ουκρανίας, μεταξύ άλλων παραγόντων.
Η ανάκαμψη μετά τα Lockdown
Μπορεί να χρειαστεί λίγος χρόνος για να επανέλθουν πλήρως τα πράγματα στο φυσιολογικό, λένε οι ειδικοί υπογραμμίζοντας, βέβαια, την «απίστευτα γρήγορη» ανάκαμψη της χώρας από το lockdown του 2020.
«Ως αποτέλεσμα, είχε καταγραφεί τότε η ισχυρότερη άνοδος των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ζήτησης μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην ιστορία», προσθέτουν οι ίδιες πηγές. «Αυτή τη φορά – δεν ξέρουμε προφανώς – αλλά είναι σαφές ότι θα υπάρξουν τεράστιες ποσότητες δεσμευμένης ζήτησης, τόσο με τα εργοστάσια που επιστρέφουν στη δουλειά όσο και με την επαναφορά αυτών των εξαγωγών και των βιομηχανικών προϊόντων» συμπληρώνουν.