Με τη συμμετοχή 14 προσωπικοτήτων που εκπροσωπούν την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα δημοσιεύθηκε και εφέτος η λίστα των 100 πιο σημαντικών ανθρώπων της παγκόσμιας ναυτιλίας που επιμελείται η βρετανική Lloyd’s List. Στην εφετινή λίστα «One Hundred People» για μια ακόμη χρονιά οι Έλληνες εφοπλιστές βρίσκονται ψηλά στη λίστα, ξεχωρίζει όμως η σημαντική άνοδος, κατά 19 θέσεις, του Βαγγέλη Μαρινάκη που βρέθηκε στην 22 θέση της σχετικής κατάταξης.

Για φέτος, στην πρώτη θέση της λίστας βρίσκεται o Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός (IMO) και ειδικότερα οι χώρες Κίνα, Βραζιλία, ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Νησιά Μάρσαλ, Γερμανία και Δανία οι οποίες όπως εκτιμά η Lloyd’s List, έχουν την επαρκή επιρροή για να επηρεάσουν τις αποφάσεις του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση. Τη δεύτερη θέση καταλαμβάνουν οι Vincent Clerc διευθύνων σύμβουλος της AP Moller Maersk και ο Robert Uggla πρόεδρος της AP Moller Holding.

Στην τρίτη θέση βρίσκεται η οικογένεια Απόντε που ελέγχει την MSC και στην τέταρτη οι Wan Min και Miao Jianmin των China Cosco Shipping και China Merchants Group.

Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνει μια τριάδα εκπροσώπων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι κυρίες Magda Kopczynska και Φωτεινή Ιωαννίδου και ο Frans Timmermans.

Η πρώτη ελληνική παρουσία στη λίστα των «100» είναι της Μαρίας Αγγελικούση στη 12η θέση από την 10η που ήταν πέρυσι η οποία συμπλήρωσε δυο χρόνια επικεφαλής του Ομίλου Αγγελικούση μετά τον θάνατο του πατέρα της Γιάννη. Όπως αναφέρει η Lloyds’ List “Έχει ήδη αναδειχθεί ως ισχυρή ηγέτης όσον αφορά τη διατήρηση τόσο της κλίμακας όσο και της φήμης του ομίλου καθώς κατευθύνεται προς ένα απανθρακοποιημένο μέλλον”.

Στην 19η θέση, τέσσερις θέσεις χαμηλότερα από ό,τι πέρυσι, βρίσκεται ο Γιώργος Προκοπίου, με περισσότερες από 60 παραγγελίες πλοίων σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες.

Η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει εφοδιαστεί για το μέλλον, με περισσότερα από 60 νεότευκτα πλοία που κατανέμονται στους τομείς των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, των δεξαμενόπλοιων και του χύδην ξηρού φορτίου, αναφέρει η Lloyd’s List.

Στην 21 η θέση, δυο χαμηλότερες από το 2022, η Αγγελική Φράγκου με τον διαφοροποιημένο στόλο και τις σημαντικές επενδύσεις στα logistics. Από το 2005 που εξαγόρασε τη Navios, η Αγγελική Φράγκου ήταν πάντα μέρος της συζήτησης όταν εξετάζονται οι κορυφαίοι επιχειρηματίες της ναυτιλίας παγκοσμίως, επισημαίνει η βρετανική εφημερίδα.

Η μεγαλύτερη άνοδος για τον Βαγγέλη Μαρινάκη

Στην 22η θέση, βρέθηκε ο Βαγγέλης Μαρινάκης με τη μεγαλύτερη άνοδο Ελληνα εφοπλιστή κατά 19 θέσεις από πέρυσι. Σύμφωνα με τη Βρετανική Lloyd’s List «είναι ο πρώτος Ελληνας που ναυπηγεί πολύ μεγάλα πλοία μεταφοράς αμμωνίας και πλοία μεταφοράς CO2. Το 2023 ήταν έτος στο οποίο έθεσε σαφές στίγμα ως ένας πρωταγωνιστής της ναυτιλίας. Η Lloyd’s List τονίζει ότι ο Έλληνας εφοπλιστής εχει συγκεντρώσει έναν “πρωτοποριακό” στόλο για να διαφοροποιήσει τον όμιλο καθώς η πράσινη μετάβαση του κλάδου έρχεται όλο και πιο κοντά.

«Συνολικά, τα τελευταία τρία έως τέσσερα χρόνια, έχει επενδύσει σε περίπου 60 νέα πλοία διαφόρων τύπων που έχουν κοινό στόχο τη σημαντική μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα». Ταυτόχρονα, τονίζει την εντυπωσιακή δύναμη των συμφωνιών του Μαρινάκη, μετά την ανακοίνωση της εισηγμένης στο Nasdaq Capital Product Partners, για τη μετατροπή της σε καθαρό μεταφορέα αερίου μέσω εξαγορών ύψους $ 3,1 δις και τη μετονομασία σε Capital New Energy Carriers».

Στην 25η θέση της λίστας βρίσκεται η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Μελίνα Τραυλού, εκπροσωπώντας την μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου. Απο τότε που ανέλαβε τα ηνία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών το 2022, η Μελίνα Τραυλού είναι ακούραστη στην ανάδειξη του ρόλου που διαδραματίζει η ελληνική ναυτιλία τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο. “Ως ΕΕΕ, η αποστολή μας είναι να διασφαλίσουμε το μέλλον όχι μόνο της ελληνικής ναυτιλίας αλλά και της ευρωπαϊκής ναυτιλίας”, δήλωσε πρόσφατα.

-Ο επόμενος έλληνας πλοιοκτήτης είναι ο Γιώργος Οικονόμου στην 33η θέση από την 31η πέρυσι. Ο Έλληνας πλοιοκτήτης δεν δείχνει να χάνει την όρεξή του για μεγάλα ναυτιλιακά στοιχήματα, ούτε την ικανότητά του να προσελκύει αντιδράσεις, αναφέρει η Lloyd’s List.

-Κωστής Κωνσταντακόπουλος της Costamare (37η θέση), ο ειδικός στα εμπορευματοκιβώτια που συνεχίζει να σκέφτεται outside the box.

– Πήτερ Λιβανός της GasLog (41η θέση), ο οποιος εστιάζει όλο και περισσότερο στη ναυτιλία υγροποιημένου φυσικού αερίου και στην πράσινη μετάβαση, ενώ διατηρεί ενεργό ρόλο στον τομέα του ξηρού χύδην φορτίου.

– Πέτρος Παππάς της Star Bulk (42η θέση), ο κορυφαίος παίκτης ξηρού χύδην φορτίου που έχει σαφή δέσμευση για βιωσιμότητα, σύμφωνα με την Loyd’s List.

-Γιώργος Λογοθέτης της Libra (62η θέση), που επικεντρώνεται στην ναυτιλία αλλά και την αεροδιαστημική.

-Νίκος Τσάκος της ΤΕΝ (73η θέση), που έχει δημιουργήσει μια ανθεκτική επιχείρηση με δεξαμενοπλοια και πλοία μεταφορας υγροποιημένου φυσικού αερίου.

-Σεμίραμις Παληού της Diana Shipping (75η θέση), η ανερχόμενη ηγέτιδα που βάζει τη δική της σφραγίδα σε οργανισμούς με περήφανη κληρονομιά, είτε πρόκειται για εταιρεία bulk carrier είτε για περιβαλλοντικό φορέα.

– Έλπη Πετράκη (77η θέση), προεδρος της WISTA International που επιδιώκει την καλύτερη εκπροσώπηση των γυναικών στη ναυτιλιακή βιομηχανία και

– Δωροθέα Ιωάννου του American P&I Club (91η θέση), η πρώτη γυναίκα επικεφαλής διεθνους P&I Club.

Διαβάστε ακόμη: