Η Lancia, απούσα από όλες σχεδόν τις αγορές της Ευρώπης για χρόνια, κάνει το μεγάλο comeback. Πώς έχουν, λοιπόν, τα πράγματα για το θρυλικό ιταλικό brand που τα τελευταία χρόνια είχε ατονήσει. Πλησιάζουμε λοιπόν στην παρουσίαση της νέας Lancia Ypsilon, η οποία δεν θα έχει καμία σχέση με το μοντέλο που γνωρίζουμε και είναι προγραμματισμένη για το 2024. Το πρώτο εντελώς νέο μοντέλο του Οίκου εδώ και χρόνια, που θα το ακολουθήσει η ναυαρχίδα το 2026 και η νέα Delta το 2028. Υπάρχει μια απάντηση και ονομάζεται Lancia Pu+Ra HPE, το νέο concept του οποίου η αποστολή είναι ακριβώς να δείξει το στυλ που θα χαρακτηρίζει τη νέα σειρά του Οίκου. Αυτό είναι το πρώτο concept της Lancia εδώ και 20 χρόνια. Είκοσι χρόνια χωρίς η Lancia να παρουσιάσει στο κοινό μια νέα ιδέα (πόσο λάθος…)
Το τελευταίο concept ήταν η Fulvia Coupe του 2003, ένα πανέμορφο μοντέλο το οποίο αποκαλύφθηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης συγκεντρώνοντας τους προβολείς. Συνέχεια όμως δεν υπήρχε προς μεγάλη απογοήτευση των ενθουσιωδών.
Πέρασαν τα χρόνια και τώρα η ιστορία είναι διαφορετική καθώς υπάρχει ένα καλά καθορισμένο σχέδιο και το σχέδιο αυτό φέρει τον κωδικό Pu+Ra HPE Δεν είναι η έντονη ομοιότητα του Pu+Ra HPE με τη Stratos, καθώς το concept δεν αποτελεί την επιστροφής της Stratos, του θρυλικού μοντέλου που είχε χαρακτηριστεί η Formula 1 των ράλι. Στην πραγματικότητα, ο σκοπός του concept δεν είναι να δείξει πώς θα μοιάζει σε ένα μοντέλο, αλλά για να δώσει μια πρώτη ματιά στο στυλ και τη σχεδιαστική κατεύθυνση της Lancia για τα επόμενα 10 χρόνια.
Αλλά ας επιστρέψουμε στο concept Pu+Ra HPE. Το μήκος είναι περίπου στα 4,4 μέτρα. Βρίσκεται μεταξύ των δύο επόμενων μοντέλων που θα παρουσιαστούν. Του νέου Ypsilon που θα είναι γύρω στα 4 μ. και της μελλοντικής ναυαρχίδας στα 4.8 μ.
Σχεδιαστικά στο μπροστινό μέρος το νέο στυλ της Lancia αποδίδεται με μια λεπτή, διακριτική αλλά εντυπωσιακή υπογραφή φωτός LED. Ένας τρόπος για να αναγνωρίσετε αμέσως ότι το αυτοκίνητο ανήκει στο σύμπαν της Lancia. Και δεν είναι μόνο αυτό. Στην πραγματικότητα, ο μπροστινός φωτισμός θα λειτουργεί και ως ένδειξη φόρτισης για τις μπαταρίες.
Ξεχωριστό σχεδιαστικά μπροστινό μέρος που αποτελείται από γραμμές, γεωμετρίας σχήμα χωρίς διακοσμητικά στοιχεία που συνοδεύει το υπόλοιπο αμάξωμα, όπου τα ευθεία τμήματα ενώνονται επίσης με κυκλικά σχήματα, για να φωτίζονται στο πίσω μέρος όπου δίνουν ζωή σε ελάχιστα φωτεινά σήματα τα οποία υποστηρίζουν το σπόιλερ. Στο κέντρο, τα νέα τρισδιάστατα γράμματα του brand Lancia. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι –επιτρέψτε μας να σας πούμε– συναρπαστικό. Τόσο γιατί είμαστε σε μια νέα εποχή της Lancia, όσο και γιατί δεν έχουμε να κάνουμε με ένα SUV electric. Aκόμα κι αν το Pu+Ra HPE δεν πραγματοποιηθεί, το να παρουσιάζονται τέτοια αεροδυναμικά σχήματα ενισχύει την αίσθηση της καινοτομίας. Μάλιστα, γνωρίζουμε εδώ και καιρό ότι το μέλλον της Lancia θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικό και το ίδιο το ακρωνύμιο HPE είναι εδώ για να μας το θυμίσει.
Mπορεί να θυμίζει την Beta της δεκαετίας του 1970, με το μοντέλο HPE από τα αρχικά High Performance Estate, σήμερα όμως μεταφράζεται ως High Performance Electric. Στο εσωτερικό η ιστορία της Lancia έχει γραφτεί όχι μόνο από τα σχήματα των αμαξωμάτων αλλά και για την κομψότητα των εσωτερικών χώρων, σε στυλ και υλικά.
Το ίδιο συμβαίνει και στο Pu+Ra HPE που, χάρη και στην ηλεκτρική πλατφόρμα, αξιοποιεί στο έπακρο τον χώρο δημιουργώντας ένα πραγματικό σαλόνι. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι το αμάξωμα μοιάζει με κουπέ, είναι άνετο στο εσωτερικό, τόσο επειδή έχει τόσο «αέρα» όσο και επειδή κάθεσαι σε πραγματικές πολυθρόνες. «Έπιπλα» από τον Οίκο Cassina, σε κίτρινο της ώχρας για τα μπροστινά καθίσματα βγαλμένα από τις Lancia του παρελθόντος. Οι απλές γραμμές του αμαξώματος συναντιόνται επίσης στο εσωτερικό του concpet με κυκλικά σχήματα να δίνουν ζωή στη θεαματική οθόνη του καντράν αλλά και του συστήματος infotainment.
Ένα κέντρο ελέγχου που μπορείτε να διαχειριστείτε είτε μέσω pad στη μπροστινή κονσόλα είτε μέσω φυσικών φωνητικών εντολών, για να μεταμορφώσετε το περιβάλλον χάρη στα ειδικά φώτα και τους ήχους.
Φώτα που διασχίζουν τις επιφάνειες και στο πίσω μέρος εναλλάσσονται με σχεδιαστικές λεπτομέρειες από ανακυκλωμένο ξύλο, δημιουργώντας ένα άκρως εντυπωσιακό αποτέλεσμα που έχει ρίζες στους Βενετσιάνους.
Αλλά ταυτόχρονα, έχοντας σαν στόχο την βιωσιμότητα, που μεταφράζεται ότι οι εσωτερικοί χώροι να αποτελούνται κατά 50% από οικολογικά υλικά. Ποσοστό που στο Pu+Ra HPE φτάνει το 70% χάρη, μεταξύ άλλων, στο φυσικό μαλλί για τα πατάκια και το Marm\More στις πόρτες. Πρόκειται για υλικό που λαμβάνεται από τη σύντηξη μαρμαρόσκονης και ανακυκλωμένου υφάσματος, με εφέ αφής που μοιάζει με βελούδο.
Lancia Pu+Ra HPE είναι λοιπόν το στυλ και το αύριο καθώς δεν μιλάμε για θερμικούς κινητήρες ή οτιδήποτε άλλο (υβριδικά κ.λ.π.). Γνωρίζουμε ότι το μέλλον θα είναι ηλεκτρικό, καθώς το Ypsilon θα είναι (επίσης) ηλεκτρικό, ενώ η flagship και αργότερα η allnewDelta θα είναι μόνο με μπαταρία, με αυτονομία 700 χλμ. και γρήγορες επαναφορτίσεις.