Τα κέρδη του ΚΡΙ–ΚΡΙ ανήλθαν στα 137.26 εκατομμύρια ευρώ, στο εννεάμηνο, σημειώνοντας αύξηση 24.5% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2021, που είχε διαμορφωθεί σε 110.24 εκατ. ευρώ.

Συγκεκριμένα, τα βασικά μεγέθη της κερδοφορίας για το εννεάμηνο διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Τα μεικτά κέρδη ανήλθαν σε 28.47 εκ. ευρώ έναντι 37.46 εκ. ευρώ το εννεάμηνο 2021.
  • Τα λειτουργικά κέρδη (EBITDA) ανήλθαν σε 11.18 εκ. ευρώ έναντι 22.29 εκ. ευρώ το εννεάμηνο 2021.
  • Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 7.44 εκ. ευρώ, έναντι 19.04 εκ. ευρώ το εννεάμηνο 2021.
  • Τέλος, τα καθαρά κέρδη έπειτα από φόρους, ανήλθαν σε 5.93 εκ. ευρώ, έναντι 15.02 εκ. ευρώ, το εννεάμηνο 2021.

Στον κλάδο γιαουρτιού συνολικά οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 26.6% σε αξία και 16.5%, σε όγκο. Στις αγορές του εξωτερικού, οι πωλήσεις παρουσιάζουν ισχυρή διψήφια ανάπτυξη 30.2%, ξεπερνώντας τα 54 εκ. ευρώ.

Σημαντική ώθηση υπάρχει από την αγορά της Ιταλίας (αύξηση 38.5%), του Ηνωμένου Βασιλείου (αύξηση 20%), και άλλες χώρες όπως η Σουηδία, η Γερμανία και η Αυστρία. Σε επίπεδο δεκαμήνου, οι πωλήσεις γιαουρτιού στο εξωτερικό συνεχίζουν με αντίστοιχο ρυθμό ανάπτυξης που ξεπερνά το 31%.

Στην ελληνική αγορά γιαουρτιού, οι πωλήσεις της ΚΡΙ–ΚΡΙ εμφανίζουν πλέον διψήφια αύξηση 22.6%, ξεπερνώντας τα 46 εκ. ευρώ. Η τρέχουσα συγκυρία με τις συνθήκες υψηλού πληθωρισμού έχει προκαλέσει σημαντικές αναταράξεις στη συνολική αγορά. Πλέον, η συνολική αξία της αγοράς γιαουρτιού βρίσκεται σε θετικό έδαφος 1.4% (στοιχεία IRI σε αξία, Ιανουάριος – Σεπτέμβριος), παρά την πτώση σε όγκο.

Ταυτόχρονα, ορισμένες υποκατηγορίες της αγοράς όπως αυτές των παιδικών, των βρεφικών και των λειτουργικών γιαουρτιών, στις οποίες η ΚΡΙ–ΚΡΙ έχει ισχυρή παρουσία, παρουσιάζουν υψηλή ανελαστικότητα, με αποτέλεσμα η πτώση να είναι πολύ περιορισμένη ή και να ενισχύονται.

Έτσι, το μερίδιο αγοράς των γιαουρτιών ΚΡΙ–ΚΡΙ διαμορφώνεται πλέον σε 17.1%, αυξημένο κατά 0.7%. Παράλληλα, στην τρέχουσα συγκυρία αναδεικνύεται η τάση ενίσχυσης του μεριδίου αγοράς των γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Από αυτή, αναμένεται να προκύψει όφελος για την ΚΡΙ–ΚΡΙ, αφού αποτελεί τον μεγαλύτερο παραγωγό για την εγχώρια αγορά γιαουρτιών ιδιωτικής ετικέτας. Πλέον, στο δεκάμηνο, η ανάπτυξη των εγχώριων πωλήσεων γιαουρτιού ξεπερνά το 23%.

Στον κλάδο του παγωτού, στην εγχώρια αγορά, οι πωλήσεις εμφάνισαν διψήφια μεταβολή 13.1%. Σε αυτή συνετέλεσαν, κυρίως, η επέκταση του δικτύου πωλήσεων και το λανσάρισμα της νέας σειράς premium παγωτών “Master Rich”, σε συνδυασμό με την ενίσχυση των τουριστικών ροών από το εξωτερικό.

Το μερίδιο αγοράς των παγωτών ΚΡΙ–ΚΡΙ αυξήθηκε κατά 0.6% σε όγκο (15.6%) και μειώθηκε κατά 0.1% σε αξία (15.8%). Οι υψηλές τιμές των υλικών και της ενέργειας οδήγησαν στη μείωση των περιθωρίων κέρδους, ως αποτέλεσμα της συνειδητής απόφασης της εταιρίας, στη δύσκολη αυτή περίοδο να δείξει έμπρακτα τη στήριξη σε καταναλωτές, κτηνοτρόφους και εργαζόμενους.

Συγκεκριμένα:

  • Καταναλωτές: Προσπάθεια για συγκράτηση των τιμών πώλησης των προϊόντων γιαούρτης και παγωτού, παρά την «εκτίναξη» στις τιμές πρώτων υλών, μεταφορών και ενέργειας.
  • Κτηνοτρόφοι: Δίκαια αμοιβή στους δοκιμαζόμενους παραγωγούς γάλακτος, προσφέροντας ανταγωνιστικές τιμές αγοράς για το φρέσκο γάλα.
  • Εργαζόμενοι: Οριζόντια στήριξη των εργαζομένων με «επιδόματα ακρίβειας» και στοχευμένες μισθολογικές αυξήσεις σε χαμηλόμισθα στρώματα.
  • Περιβάλλον και εξοικονόμηση ενέργειας: Επενδύσεις σε μονάδα βιοαερίου και φωτοβολταϊκού πάρκου, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και παράλληλα την ενεργειακή εξοικονόμηση και τη συγκράτηση του κόστους των παραγόμενων προϊόντων.

Διαβάστε ακόμη: