Την καριέρα του ξεκινάει και επίσημα στην ελληνική αγορά το νέο Hyundai Bayon. Μέσα από μια άρτια οργανωμένη διαδικτυακή εγχώρια παρουσίαση αντλήσαμε αναλυτικές πληροφορίες για το χαρακτήρα, τις εξοπλιστικές εκδόσεις και τις τιμές του.
Το νέο Bayon τοποθετείται στη βάση της ιεραρχίας με τα crossover της κορεάτικης εταιρίας. Οι αναλογίες του σε μήκος, πλάτος και ύψος διαμορφώνονται στα 4.180 χλστ., 1.775 χλστ. και 1. 490 χλστ. (1.500 χλστ. με 17αρες ζάντες) αντίστοιχα. Η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος φτάνει τα 183 χλστ. (με 17αρες ζάντες).
Ο ευρωπαϊκός προσανατολισμός του νέου Bayon προβάλλεται και μέσα από την ονομασία του. Εμπνεύστηκε από την πόλη Bayonne που βρίσκεται νοτιοδυτικά της Γαλλίας, ανάμεσα στις ακτές του Ατλαντικού Ωκεανού και στα βουνά των Πυρηναίων. Πρόκειται για μια τοποθεσία που προτιμούν οι λάτρεις της ιστιοπλοΐας και της πεζοπορίας.
Οι αιχμηρές γραμμές στο αμάξωμα του εκφράζουν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα «Sensuous Sportiness» της Hyundai. H όψη του μαγνητίζει, χάρη στη φαρδιά χαμηλά τοποθετημένη μάσκα και την αλουμινένια ποδιά. Τα στενόμακρα Led φώτα ημέρας επικοινωνούν με μια οριζόντια εισαγωγή αέρα στο χείλος του εμπρός καπό. Από κάτω τους τα μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα έχουν σχήμα βέλους, όταν τα κοιτάς από το πλάι.
Το μοτίβο βέλους υιοθετούν επίσης τα ψηλά τοποθετημένα και ακροβολισμένα πίσω Full Led φωτιστικά σώματα (και φλας). «Γέφυρα» ανάμεσα τους δημιουργεί μια λεπτή φωτεινή γραμμή κατά μήκος του πορτμπαγκάζ, τονίζοντας έτσι το πλάτος του οχήματος. Έντονες νευρώσεις που προσδίδουν δυναμισμό σχηματίζονται στο προφίλ του νέου Bayon. Πατάει σε τροχούς 15 ιντσών ή σε ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών.
Στην παλέτα του αμαξώματος υπάρχουν συνολικά 9 αποχρώσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας ονόματι «Mangrove Green». Διχρωμία μπορεί να σχηματιστεί με την προαιρετική μαύρη οροφή.
Βλέποντας το εσωτερικό του νέου Bayon ίσως το μπερδέψετε με αυτό του νέου i20. Η Hyundai επέλεξε να εφαρμόσει ακριβώς την ίδια σχεδιαστική «συνταγή» στα ενδότερα. Σημείο αναφοράς αποτελεί ο ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 10,25 ιντσών και η κεντρική οθόνη 8 ή 10,25 ιντσών του συστήματος πολυμέσων.
Ευρυχωρία για τους επιβάτες υπόσχεται το μεταξόνιο των 2.580 χλστ., με τους εμπρός να έχουν 1.072 χλστ. περιθώριο για τα πόδια τους και οι πίσω 882 χλστ. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ανέρχεται στα 411 λίτρα.
Στην καμπίνα του νέου Bayon συναντάμε επίσης ασύρματη φόρτιση για smartphones, συνδεσιμότητα για αυτά μέσω Apple CarPlay και Android Auto, ηχοσύστημα της Bose, τρεις θύρες USB και ατμοσφαιρικό Led φωτισμό.
Αρκετά πλούσια είναι η λίστα με τα συστήματα ασφαλείας του νέου Bayon, καθώς περιλαμβάνει:
-Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας (Lane Keeping Assist – LKA)
-Υποβοήθηση παρακολούθησης λωρίδας (Lane Following Assist – LFA)
-Smart cruise control με βάση το σύστημα πλοήγησης (Navigation – based Smart Cruise Control – NSCC)
-Έξυπνη υποβοήθηση ορίων ταχύτητας (Intelligent Speed Limit Assist ISLA)
-Υποβοήθηση μεγάλη σκάλας προβολέων (High Beam Assist – HBA)
-Υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης προς τα εμπρός (FCA) με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων και στροφής σε διασταύρωση
-Προειδοποίηση συγκέντρωσης οδηγού (Driver Attention Warning – DAW)
-Ειδοποίηση αναχώρησης προπορευόμενου οχήματος (Leading Vehicle Departure Alert- LVDA)
-Προειδοποίηση επιβατών στο πίσω κάθισμα (Rear Occupant Alert – ROA)
-Προειδοποίηση σύγκρουσης τυφλού σημείου (Blind – Spot Collision Warning – BCW)
-Υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης τυφλού σημείου (Blind-Spot Collision – Avoidance Assist – BCA)
-Υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης με οπίσθια κίνηση από χώρο στάθμευσης (Parking Collision – Avoidance Assist – Reverse – PCA-R)
– Προειδοποίηση αποφυγής σύγκρουσης οπίσθιας κυκλοφορίας (Rear Cross – Traffic Collision -Avoidance Warning – RCCW)
-Υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης οπίσθιας κυκλοφορίας (RCCA)
-Υποβοήθηση στάθμευσης (PA)
Στο βασικό του εξοπλισμό περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, 6 αερόσακοι, το πακέτο με τα συστήματα ασφαλείας Hyundai Smart Sense, σύστημα infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών, δισκόφρενα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, air condition, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας και αυτόματα φώτα.
Συνεχίζουμε με την γκάμα κινητήρων του νέου Bayon. Στην κορυφή της ιεραρχίας ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.0 T-GDi, ο οποίος συνδυάζεται προαιρετικά με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και αποδίδει 100 ή 120 ίππους. Συνεργάζεται με το έξυπνο (iMT) μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων ή με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DCT των 7 σχέσεων. Το «παρών» δίνει και ο ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.2 MPi των 84 ίππων που συνοδεύεται από μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων.
Το νέο Bayon είναι το πρώτο SUV της Hyundai που διαθέτει στον εξοπλισμό του «Rev Matching» που συνήθως συναντάμε σε μοντέλα υψηλών επιδόσεων. Το «Rev Matching» συγχρονίζει τον κινητήρα με τον άξονα εξόδου, επιτρέποντας ομαλότερες ή πιο δυναμικές αλλαγές σχέσεων.
Θα είναι διαθέσιμο με τον βενζινοκινητήρα 1.0 T-GDi όταν συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT των 7 σχέσεων σε όλα τα προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport). Επιπλέον με τον 1.0 T-GDi που συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και το έξυπνο (iMT) μηχανικό 6αρι κιβώτιο ταχυτήτων στο πρόγραμμα οδήγησης Sport.
Η αρχική τιμή του νέου Bayon στην Ελλάδα ορίζεται στα 15.790 ευρώ, ενώ οι εξοπλιστικές του εκδόσεις είναι οι Exclusive, Premium και Distinctive.