Οι πληθωριστικές πιέσεις και η αύξηση των επιτοκίων κινδυνεύουν να πλήξουν την χρηματοδότηση των έργων και αποτελούν το μεγαλύτερο κίνδυνο για τα ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις, στα οποία επικεντρώνεται ένα μεγάλο τμήμα του γιγαντιαίου επενδυτικού προγράμματος που υλοποιεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Αυτό επισήμαναν μεταξύ άλλων, χθες οι εκπρόσωποι του τεχνικού κόσμου κατά την τοποθέτησή τους στο συνέδριο «Athens Investment Forum» για την ενέργεια και τις υποδομές.
«Δεν πρέπει να παραβλέπουμε πως οι εταιρείες καλούνται να ανταγωνιστούν για να εξασφαλίσουν έργα που μελετήθηκαν και κοστολογήθηκαν σε ένα εντελώς διαφορετικό περιβάλλον από αυτό στο οποίο καλούνται να δημοπρατηθούν, και πρέπει να βρουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην ενίσχυση του κατασκευαστικού τους αντικειμένου και στο ρίσκο να αναλάβουν έργα που θα τους οδηγήσουν σε ζημίες», ανέφερε ο κ. Γιώργος Περδικάρης, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Ο κ. Περδικάρης έδωσε έμφαση και στο μείγμα των έργων, το οποίο όπως είπε πρέπει να μετριάζει το ρίσκο και να διαφοροποιεί την έκθεσή της κάθε εταιρείας ανάμεσα σε δημόσια, ιδιωτικά και αυτοχρηματοδοτούμενα έργα.
Ο πόλεμος αλλάζει τον κλάδο
«Ο κλάδος υποφέρει από γεγονότα απρόβλεπτα. Ο πόλεμος μπορεί να οδηγήσει σε νέες ακρότητες και ο τεχνικός κόσμος δεν είναι εύκολο να βγει αλώβητος» δήλωσε από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της Ιντρακάτ κ. Αλέξανδρος Εξάρχου και τόνισε ότι το τέλος πολέμου θα δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα.
Ο κ. Εξάρχου δήλωσε ότι η απορρόφηση των κονδυλίων αυτών, συνιστά την μεγαλύτερη πρόκληση για τον τομέα των υποδομών.
Για να καταστεί όμως εφικτή η ιδιωτική συμμετοχή στα έργα αυτά, χρειάζεται να υπάρχει ένα πλαίσιο στοιχειώδους οικονομικής σταθερότητας.
«Όσο ανεβαίνουν τα επιτόκια, τα έργα αυτά κινδυνεύουν να μην είναι χρηματοδοτήσιμα και αυτό αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση».
Καραμανλής: το μπαλάκι στους ιδιώτες
«Ο ετήσιος ρυθμός ανάπτυξης του 5,3%, με τον οποίο αναμένεται να κλείσει το 2022 είναι διπλάσιος από το μέσο ευρωπαϊκό και αποδεικνύει περίτρανα ότι η εθνική μας οικονομία, ακόμη και εν μέσω έντονων διεθνών πιέσεων, εξακολουθεί να έχει μία πολύ μεγάλη αντοχή» δήλωσε κατά την ομιλία του στο ίδιο συνέδριο ο κ. Κώστας Καραμανλής.
Στον ψηφιακό μετασχηματισμό του τομέα των κατασκευών αναφέρθηκε από την πλευρά του ο κ. Αντώνης Μιτζάλης εκτελεστικό μέλος της AVAX. Όπως σημείωσε, η εταιρεία έχει επενδύσει στον τομέα αυτό από την δεκαετία του ’80 και αναφέρθηκε σε μια σειρά από υποδομές όπως ο TAP και ο IGB όπου χρειάστηκαν ψηφιακές εφαρμογές καθώς εκτός από την κατασκευή, ο φορέας του έργου ζητούσε τον έλεγχο του έργου, της κυκλοφορίας οχημάτων, την ασφάλεια των εργαζομένων κ.α.
Διαβάστε ακόμη:
- Συνελήφθη παίκτης του Άγιαξ για σχέσεις με τη μαφία
- Κιβωτός του Κόσμου: Ψάχνουν για… μαύρα ταμεία
- Viral στο TikTok δύο αδελφές από τη Θεσσαλονίκη: Από άνεργες νηπιαγωγοί, πετυχημένες επιχειρηματίες
- Τα παράκεντρα του Λογοθέτη, που απειλεί επειδή δήθεν του «έφαγαν» τα «κλεμμένα», έπιασαν δουλειά και «απειλούν»