Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο του καύσωνα, ανεβάζοντας τη θερμοκρασία σε πολύ υψηλά επίπεδα και δυσκολεύοντας την καθημερινότητά μας.

Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο καύσωνας «Κλέων» είναι προ των πυλών και αναμένεται να εμφανιστεί στο μεγαλύτερο μέρος της χώρας.

Όπως είναι προφανές, εκτός από τους ανθρώπους, οι ακραίες καιρικές συνθήκες επηρεάζουν και τα αυτοκίνητα.

Για αυτό, υπάρχουν μερικά βασικά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να τα προστατέψουμε όσο το δυνατό καλύτερα!

Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αν αμελούμε τη σωστή τους χρήση, είναι πιθανότερο να προκύψει μια απροειδοποίητη -και συνήθως ακριβή- ζημιά. Προσέχουμε για να έχουμε, λοιπόν!

Στάθμευση σε σκιερό μέρος

Οι ιδανικές συνθήκες στάθμευσης ενός αυτοκινήτου σε συνθήκες καύσωνα είναι σε ένα κλειστό γκαράζ, μακριά από τις ακτίνες του ήλιου και τις ακραίες θερμοκρασίες.
Με αυτό τον τρόπο δεν επιβαρύνεται το χρώμα του, το εσωτερικό του οχήματος ή τα ελαστικά του. Παράλληλα, δεν… καιγόμαστε μόλις μπούμε μέσα, αφού η θερμοκρασία στην καμπίνα έχει διατηρηθεί σε φυσιολογικό επίπεδο.
Αν η στάθμευση σε κλειστό χώρο δεν είναι εφικτή, προτιμήστε άλλα μέρη με σκιά, για όλους τους παραπάνω λόγους.

Ηλιοπροστασία στο παρμπρίζ

Για τις περιπτώσεις που η εύρεση μιας σκιερής θέσης στάθμευσης δεν είναι εφικτή, καλή λύση είναι μια ηλιοπροστασία. Τοποθετείται στην επιφάνεια του εμπρός παρμπρίζ και δεν επιτρέπει την είσοδο σε όλες τις ακτίνες του ήλιου, με αποτέλεσμα να προστατεύει το ταμπλό και το εσωτερικό από τη φθορά που προκαλείται.

Επίσης, διατηρεί τη θερμοκρασία της καμπίνας σε ένα περισσότερο βιώσιμο επίπεδο, με όφελος για τη συντήρηση του αυτοκινήτου μας αλλά και για εμάς τους ίδιους, όταν θα επιστρέψουμε σε αυτό.

Σωστός έλεγχος του αυτοκινήτου

Όσο οι υψηλές θερμοκρασίες βρίσκονται γύρω μας, οφείλουμε να ελέγξουμε το αυτοκίνητο για να διαπιστώσουμε αν βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.

Για αρχή, μετράμε την ποσότητα σε όλα τα βασικά υγρά, δίνοντας βάση σε αυτά του κυκλώματος ψύξης.

Το αντίστοιχο παγούρι στο μηχανοστάσιο θα πρέπει να βρίσκεται κοντά στη μέγιστη ένδειξη, ώστε το κύκλωμα να είναι αποδοτικό. Φυσικά, αυτός ο έλεγχος πραγματοποιείται με σβηστό τον κινητήρα, ύστερα από αρκετή ώρα που έχει μείνει ανενεργός.

Έλεγχος πίεσης ελαστικών

Η πολύ υψηλή θερμοκρασία στην ατμόσφαιρα, σημαίνει ότι η θερμοκρασία της σκουρόχρωμης ασφάλτου βρίσκεται σε ακόμη χειρότερη κατάσταση! Τα ελαστικά μας θα πρέπει να βρίσκονται σε καλή κατάσταση για να διαχειριστούν τις υψηλές θερμοκρασίες, μαζί με τα -συνήθως υπερφορτωμένα- καλοκαιρινά μας ταξίδια.
Για αυτό θα πρέπει να γίνει ένας σωστός έλεγχος στην πίεση των ελαστικών με αξιόπιστα, καλοσυντηρημένα όργανα μετρήσεων. Εννοείται ότι για να έχουμε σωστή εικόνα θα πρέπει να τσεκάρουμε την πίεση έχοντας διανύσει ελάχιστη απόσταση!

Απόδοση συστήματος κλιματισμού

Κανείς δεν θέλει να βρίσκεται σε ένα αυτοκίνητο χωρίς αποδοτικό κλιματισμό, ενώ επικρατούν συνθήκες καύσωνα. Ο έλεγχος του συστήματος σε ένα εξειδικευμένο συνεργείο είναι υποχρεωτικός, προκειμένου το A/C να κάνει καλά τη δουλειά του και να δροσίζει την καμπίνα.

Παράλληλα, οι τεχνικοί θα δουν αν υπάρχει κάποια δυσλειτουργία, προκειμένου το σύστημα να μη ζορίζεται κατά τη λειτουργία του. Σε περίπτωση που συμβαίνει κάτι τέτοιο, δεν θα αργήσει να εμφανιστεί μια ακριβή και καθόλου ευχάριστη ζημιά.

Διαβάστε περισσότερα