Άμεσες μειώσεις της τάξης του 20% ζήτησε η κυβέρνηση από τους εκπροσώπους των ακτοπλοϊκών εταιρειών προκειμένου να αντιμετωπιστεί το φλέγον ζήτημα των υψηλών τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Το απόγευμα της Τρίτης επί 90 λεπτά κυβερνητικά στελέχη μαζί με τους ακτοπλόους συζήτησαν στο Μέγαρο Μαξίμου προκειμένου να μπορέσει να στηριχθεί η προσπάθεια να κάνει διακοπές η μέση ελληνική οικογένεια. Κατά τις ίδιες πηγές στη σύσκεψη έγινε μια εποικοδομητική συζήτηση, παρουσιάστηκαν δεδομένα και αριθμοί.

Η συζήτηση πραγματοποιήθηκε μεταξύ κυβερνητικών στελεχών υπό τον υπουργό Επικρατείας, Άκη Σκέρτσο και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρο Πασχάλη προκειμένου να σχηματίσουν ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος και να προχωρήσουν σε κινήσεις τα αμέσως επόμενα 24ωρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «παρών» έδωσε και ο Μάριος Ηλιόπουλος.

Η κυβέρνηση φέρεται να ζήτησε από τους ακτοπλόους να προχωρήσουν σε άμεσα μέτρα προκειμένου να πέσουν οι τιμές οι οποίες στις περισσότερες των περιπτώσεων καθιστούν απαγορευτικό το ταξίδι στις Κυκλάδες και στα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου. Το κυβερνητικό στρατόπεδο προσήλθε δε στη συνάντηση με βασική αρχή την ανάγκη μείωσης των τιμών καθώς κατά πληροφορίες οι ακτοπλόοι φαίνεται πως έχουν περιθώρια προς τα κάτω έως και 30%.

Αργά το μεσημέρι 

Στις 16:00 ξεκίνησε στο Μέγαρο Μαξίμου η σύσκεψη με τους ακτοπλόους προκειμένου να βρεθεί λύση στο θέμα των πολύ υψηλών τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Η συζήτηση αναμένεται να πραγματοποιηθεί μεταξύ κυβερνητικών στελεχών υπό τον υπουργό Επικρατείας, Άκη Σκέρτσο και τον πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Σπύρο Πασχάλη προκειμένου να σχηματίσουν ολοκληρωμένη εικόνα του θέματος και να προχωρήσουν σε κινήσεις τα αμέσως επόμενα 24ωρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το «παρών» θα δώσει και ο Μάριος Ηλιόπουλος.

Η κυβέρνηση αναμένεται να ζητήσει από τους ακτοπλόους να προχωρήσουν σε άμεσα μέτρα προκειμένου να πέσουν οι τιμές οι οποίες στις περισσότερες των περιπτώσεων καθιστούν απαγορευτικό το ταξίδι στις Κυκλάδες και στα υπόλοιπα νησιά του Αιγαίου. Το κυβερνητικό στρατόπεδο προσέρχεται δε στη συνάντηση με βασική αρχή την ανάγκη μείωσης των τιμών καθώς κατά πληροφορίες οι ακτοπλόοι φαίνεται πως έχουν περιθώρια προς τα κάτω έως και 30%.

Νωρίτερα είχε πραγματοποιηθεί συνάντηση μεταξύ κυβερνητικών στελεχών στο Μέγαρο Μαξίμου προκειμένου να τεθεί επι τάπητος ο βηματισμός της κυβέρνησης και να διασαφηνιστεί ποια είναι τα αιτήματα και τα περιθώρια κινήσεων από πλευράς της Πολιτείας.  Σε αυτήν συμμετείχαν εκτός από τους τρεις στενούς συνεργάτες του πρωθυπουργού, υπουργούς Επικρατείας Άκη Σκέρτσο, Σταύρο Παπασταύρου και Γιάννη Μπρατάκο, οι καθ’ ύλην αρμόδιοι υπουργοί Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, καθώς και υφυπουργοί και γενικοί γραμματείς που σχετίζονται με το αντικείμενο. Η σύσκεψη διήρκεσε περίπου μία ώρα και από πλευράς του ο κ. Βαρβιτσιώτης εξήγησε στους παρευρισκόμενους το πλαίσιο μέσα στο οποίο κινείται η ακτοπλοΐα.

Από την άλλη πλευρά, οι ακτοπλόοι σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες θα προσέλθουν για να δικαιολογήσουν την πολιτική της μη μείωσης των ακριβών τιμών των εισιτηρίων. Ήδη έχουν αρχίσει να επικοινωνούν τις θέσεις τους μέσω των ΜΜΕ στη λογική του «ναι μεν αλλά». Όπως σημειώνουν αρμόδιες πηγές της αγοράς οι τιμές δεν μειώνονται γιατί, το μισθολογικό κόστος είναι αυξημένο κατά 8%, υπάρχει ανατίμηση κατά 18% στα κόστη επισκευής και ανταλλακτικών αλλά και στα και τα αυξημένα ασφάλιστρα κατά 29%, ενώ έχουν ανέβει και τα επιτόκια.

Τρελές τιμές για τις Κυκλάδες

Ο παραδοσιακός καλοκαιρινός τρόπος διακοπών σε νησί για την ελληνική οικογένεια έχει αρχίσει και γίνεται πολυτέλεια, καθώς τα έξοδα είναι δυσβάσταχτα. Πολλοί δε ψάχνουν προσφορές ακόμα από αεροπορικές εταιρείες για να ταξιδέψουν σε κάποιο νησί.

Η τιμή του χαμηλού σε περιεκτικότητα θείου καυσίμου Very Low Sulphur Fuel Oil (VLSFO) που καίνε τα συμβατικά πλοία από 1.100 ευρώ/τόνο το 2022 έπεσε στα 600 ευρώ το 2023 (μείωση 45,5%), ενώ το marine gas oil που καίνε τα ταχύπλοα από 1.200 ευρώ/τόνο έπεσε στα 700 ευρώ φέτος, με ποσοστό μείωσης 41,6%, ωστόσο ο καταναλωτής καλείται να πληρώνει τα ίδια ναύλα με αυτά που πλήρωνε στο peak της ενεργειακής κρίσης.

Οι πίνακες που δημοσιεύει σήμερα το «ΘΕΜΑ» αποκαλύπτουν σε όλη της την έκταση την κατάσταση.

 

dromologia

Οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις δεν μείωσαν ούτε στο ελάχιστο τις τιμές των εισιτηρίων προφασιζόμενες συσσωρευμένες ζημίες από τα τρία χρόνια κρίσης λόγω πανδημίας και του πολέμου στην Ουκρανία, ενώ επικαλούνται και δανειακές υποχρεώσεις. Ανώτατη κυβερνητική πηγή με την οποία επικοινώνησε το «ΘEMA» υπογράμμισε ότι οι δικαιολογίες αυτές είναι αδιανόητες και δεν στέκουν, αφού το κράτος στήριξε σημαντικά την ακτοπλοΐα, όπως και όλες τις άλλες επιχειρήσεις, στη διάρκεια τόσο της πανδημίας όσο και της ενεργειακής κρίσης.

Η ακρίβεια

Πανάκριβα είναι λοιπόν τα εισιτήρια για νησιωτικές συνδέσεις, κυρίως στις Κυκλάδες, τις οποίες συνδέσεις επιλέγουν οι ταξιδιώτες για να επισκέπτονται περισσότερα νησιά μένοντας στο καθένα από αυτά 1-2 ημέρες. Ειδικά σε γραμμές όπου τα δρομολόγια μονοπωλεί μόνο μία εταιρεία οι τιμές είναι στα όρια του… τυπογραφικού λάθους.

Για παράδειγμα, για να ταξιδέψει κάποιος από τη Μήλο στα Κουφονήσια το εισιτήριο με το ταχύπλοο που εξυπηρετεί τη γραμμή κοστίζει 107,70 ευρώ για κράτηση που έγινε για τις 29 Ιουλίου. Το δε εισιτήριο για να πας από τη Μύκονο στην Αμοργό με το ταχύπλοο που εκτελεί το δρομολόγιο κοστίζει 98,70 ευρώ.

Από τότε και σε μόλις δύο ημέρες, στο ίδιο δρομολόγιο, εξαντλήθηκαν οι θέσεις και υπάρχουν διαθέσιμες μόνο οι business class με την τιμή να είναι στα 117,70 ευρώ…

milos-koufonisia-1

Στο απευθείας δρομολόγιο από Νάξο για Σαντορίνη, που εξυπηρετείται από δύο εταιρείες, τη Seajets με τέσσερα πλοία και την Blue Star Ferries με ένα πλοίο, το εισιτήριο για τα τρία από τα τέσσερα πλοία της πρώτης εταιρείας («Super Jet», «World Champion Jet» και «Super Jet 2») είναι στα 59,70 ευρώ και για το «Power Jet» είναι 54,70 ευρώ, ενώ αν ταξιδέψει κάποιος με το «Βlue Star Delos» το εισιτήριο κοστίζει 31 ευρώ.

Το δρομολόγιο από Νάξο για Φολέγανδρο η Seajets το καλύπτει με δύο πλοία, τα «Super Jet 2» και «Super Jet», και η τιμή εισιτηρίου είναι στα 76,70 ευρώ. Στην ίδια γραμμή δραστηριοποιείται και η Hellenic Seaways, με το «Artemis», και κόστος εισιτηρίου 10 ευρώ.

Οι τιμές

Ναυτιλιακοί πράκτορες ανέφεραν ενδεικτικές τιμές για διάφορους προορισμούς και έδωσαν μια συνολική εικόνα από την επιβατική κίνηση μιλώντας στο «ΘEMA».

Ενδεικτικές τιμές:

• Για την Πάρο εισιτήριο στο κατάστρωμα κοστίζει 50 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 216 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά, χωρίς Ι.Χ., το κόστος είναι 149 ευρώ, ενώ με δύο παιδιά και Ι.Χ. θα πληρώσει 265 ευρώ.

• Για τη Σύρο το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται στα 45,5 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 193,5 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 136 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. πληρώνει 238,5 ευρώ.

• Για τη Μύκονο το εισιτήριο της οικονομικής θέσης κοστίζει 52 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. κοστίζει 86 ευρώ.

• Για τη Σαντορίνη το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται σε 58 ευρώ, ένα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 244 ευρώ ανά διαδρομή, με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 173 ευρώ και με Ι.Χ. 301 ευρώ.

• Για τη Ρόδο το εισιτήριο στην οικονομική θέση κοστίζει 91 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει, σε οικονομική πάντα θέση, 332,5 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 272 ευρώ, ενώ με δύο παιδιά και Ι.Χ. 422,5 ευρώ. Σε δίκλινη καμπίνα για ένα ζευγάρι με Ι.Χ. το κόστος είναι 396,5 ευρώ. Ζευγάρι με δύο παιδιά σε τετράκλινη καμπίνα και με Ι.Χ. πληρώνει 487,5 ευρώ. Μια τετραμελής οικογένεια για να ταξιδέψει δηλαδή με Ι.Χ. θέλει σχεδόν 1.000 ευρώ μετ’ επιστροφής από τη Ρόδο.

• Για τη Μυτιλήνη το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται σε 53,5 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 227,5 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 160 ευρώ. Ζευγάρι με δύο παιδιά και Ι.Χ. πληρώνει 280,5 ευρώ. Σε δίκλινη καμπίνα το κόστος για ένα ζευγάρι με Ι.Χ. είναι 291,5 ευρώ, ενώ ζευγάρι με δύο παιδιά σε τετράκλινη καμπίνα και με Ι.Χ. πληρώνει 367,5 ευρώ.

• Για τη Χίο το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται σε 48 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 202 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 143 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. 249 ευρώ. Σε δίκλινη καμπίνα για ένα ζευγάρι με Ι.Χ. το κόστος είναι 262 ευρώ. Ενα ζευγάρι με δύο παιδιά σε τετράκλινη καμπίνα και με Ι.Χ. πληρώνει 329 ευρώ.

• Για τον Εύδηλο Ικαρίας το απλό εισιτήριο, σε κατάστρωμα, κοστίζει 58,5 ευρώ.

• Για την Κω το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται σε 77,5 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 305,5 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 232 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. πληρώνει 382,5 ευρώ. Σε δίκλινη καμπίνα με Ι.Χ. το κόστος για ένα ζευγάρι είναι 373,5 ευρώ, ενώ οικογένεια με δύο παιδιά σε τετράκλινη καμπίνα και με Ι.Χ. πληρώνει 452,5 ευρώ.

• Για το Ηράκλειο το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται σε 36 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 137 ευρώ ανά διαδρομή, με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 108 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. πληρώνει 173 ευρώ. Σε δίκλινη καμπίνα για ένα ζευγάρι με Ι.Χ. το κόστος είναι 217 ευρώ. Ζευγάρι με δύο παιδιά σε τετράκλινη καμπίνα και με Ι.Χ. πληρώνει 229 ευρώ.

• Για τα Χανιά το οικονομικό εισιτήριο ανέρχεται στα 48 ευρώ. Ενα ζευγάρι με Ι.Χ. θα πληρώσει 167 ευρώ ανά διαδρομή. Με δύο παιδιά χωρίς Ι.Χ. το κόστος είναι 144 ευρώ, ενώ με Ι.Χ. πληρώνει 215 ευρώ. Σε δίκλινη καμπίνα για ένα ζευγάρι με Ι.Χ. το κόστος είναι 229 ευρώ. Ζευγάρι με δύο παιδιά σε τετράκλινη καμπίνα και με Ι.Χ. πληρώνει 261 ευρώ.

• Για τις Σπέτσες το εισιτήριο κοστίζει 54 ευρώ, για την Υδρα 40 ευρώ, τον Πόρο 34 ευρώ και για την Αίγινα 19 ευρώ.
«Το κόστος για τον επιβάτη είναι τεράστιο, αλλά και το λειτουργικό κόστος για τις εταιρείες παραμένει μεγάλο», σχολιάζουν κύκλοι της αγοράς.

Διαβάστε περισσότερα