Το σχέδιο επιτρέπει την ελεύθερη επιλογή φύλου από τα 16 έτη, γεγονός για το οποίο «δίχασε» την αριστερά και το φεμινιστικό κίνημα. Αν υιοθετηθεί –όπως προβλέπεται– από τη Γερουσία τις προσεχείς εβδομάδες, ο νόμος θα εντάξει την Ισπανία στη μικρή ομάδα των χωρών που επιτρέπουν τον αυτοπροσδιορισμό του φύλου, μέσω μίας απλής διοικητικής πράξης.
Μάχη και για την εξάλειψη των έμφυλων στερεοτύπων στα παιχνίδια
Πρόσφατα, η αδριατική χώρα πραγματοποίησε ακόμη ένα βήμα στην εξάλειψη των έμφυλων στερεοτύπων. Συγκεκριμένα, ο Υπουργός Κατανάλωσης, Αλμπέρτο Γκαρθόν, υπέγραψε με τη βιομηχανία παιχνιδιών έναν κώδικα σωστής πρακτικής, ο οποίος τέθηκε σε ισχύ την 1η Δεκεμβρίου, με στόχο «να ενθαρρυνθεί η ισότητα των δύο φύλων στις διαφημίσεις παιχνιδιών».
Οι διαφημίσεις στην τηλεόραση και το διαδίκτυο, πλέον, δε θα πρέπει να αναφέρουν αν ένα παιχνίδι προορίζεται για αγόρια ή κορίτσια, να θεωρούν το ροζ χρώμα για τα κορίτσια και το μπλε για τα αγόρια, αλλά ούτε και να αναπαράγουν «έμφυλους ρόλους». Ο κώδικας, τον οποίο υπέγραψε η Ισπανική Ένωση Κατασκευαστών Παιχνιδιών (AEFJ), στην οποία ανήκει το 90% των κατασκευαστών παιχνιδιών της χώρας, χρειάσθηκε έναν χρόνο για να συνταχθεί.
Ωστόσο, η ισχύς είναι περιορισμένη καθώς δεν αφορά τις συσκευασίες και τις διαφημίσεις στον δρόμο, ή τους καταλόγους των καταστημάτων παιχνιδιών. Προσθέτως, δεν αφορά τις πολυεθνικές εταιρείες παιχνιδιών. «Προφανώς δεν αρκεί, αλλά είναι απαραίτητο για να προχωρήσουμε» έναντι στα «σεξιστικά στερεότυπα που υπάρχουν σε όλους τους τομείς της κοινωνίας», υπογράμμισε ο Γενικός Διευθυντής του Υπουργείου Κατανάλωσης, Ραφαέλ Εσκουντέρο.
Διαβάστε ακόμη:
- Ρεύμα: Μεγάλες αυξήσεις τον Ιανουάριο από τους προμηθευτές
- Αποφυλακίζεται για λόγους υγείας ο «δολοφόνος των μπικίνι»
- Unicredit: Η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια στη μείωση του δημοσίου χρέους μετά την πανδημία
- NIKE: Στη δημοσιότητα καταγγελίες για σεξισμό, παρενοχλήσεις και… στοματικό σεξ σε εταιρικό χώρο