Την ανιούσα έχει πάρει η τιμή του ελαιολάδου στην Ισπανία καταγράφοντας άνοδο έως και 75% μέσα σε ένα μήνα ενώ οι διαφορές στα… ταμπελάκια μεταξύ των σούπερ μάρκετ ξεπερνούν το 56%.

Σύμφωνα με έρευνα αγοράς που πραγματοποίησε η ειδικευμένη εταιρεία “Facua-Consumers in Action” για την εξέλιξη των τιμών του παρθένου και του έξτρα παρθένου ελαιολάδου κατά τον μήνα Οκτώβριο, στοιχεία της οποίας δημοσιεύθηκαν στον ισπανικό οικονομικό Τύπο παρατηρείται συστηματική και απότομη περαιτέρω αύξηση της τιμής στο ελαιόλαδο στην ισπανική λιανεμπορική αγορά, η οποία στο διάστημα ενός μήνα ανήλθε σε 75% στις εγχώριες αλυσίδες διανομής.

Οπως αναφέρει το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Ελληνικής Πρεσβείας στη Μαδρίτη η έκθεση αποκαλύπτει πως οι αυξήσεις των τιμών στο διάστημα μεταξύ Σεπτεμβρίου και Οκτωβρίου ανήλθαν στα 5,53 ευρώ ανά λίτρο, έπειτα από σύγκριση των τιμών ανάμεσα σε 70 μάρκες σε διαφορετικές μορφές (πλαστικό, γυαλί, κουτάκι ή σπρέι) σε οκτώ μεγάλες εγχώριες αλυσίδες σούπερ μάρκετ (Mercadona, Dia, Hipercor, Alcampo, Lidl, Aldi, Eroski και Carrefour).

Από τις 345 τιμές παρθένων και εξαιρετικά παρθένων ελαιολάδων που συγκεντρώθηκαν και εξετάσθηκαν στην έρευνα, 126 εμφάνισαν αύξηση (μερίδιο 36,5%), 39 μειώθηκαν (μερίδιο 11,3%) και 180 παρέμειναν ίδιες. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε συσκευασίες 5 λίτρων έξτρα παρθένου ελαιολάδου στην αλυσίδα Carrefour (+74,8%), σε συσκευασίες 5 λίτρων στην αλυσίδα Alcampo (+68%) και σε συσκευασίες 1 λίτρου στην Hipercor (+55,6%).

Το υψηλότερο εύρος διαφοράς τιμών μεταξύ της ίδιας μάρκας σε διαφορετικά σούπερ-μάρκετ ανήλθε σε
ποσοστό 55,7%. Βάσει των στοιχείων της ίδιας έρευνας, οι αλυσίδες Hipercor και Carrefour παρουσίασαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις τιμών (49,2% και 47,4%, αντίστοιχα), ενώ οι αλυσίδες Mercadona και η Lidl διατήρησαν
σχετικά σταθερές τις τιμές τους ελαιολάδων.

Όπως αναφέρουν τα σχετικά δημοσιεύματα, η εταιρεία που διεξήγε την έρευνα δήλωσε ταυτόχρονα την πρόθεσή της να αποστείλει τα ως άνω στοιχεία στο Υπουργείο Κατανάλωσης, με σκοπό τη διεξαγωγή έρευνας ως προς τα περιθώρια κέρδους του κλάδου καθώς και το μεγαλύτερο έλεγχο της αλυσίδας παραγωγής. Ταυτόχρονα,
οργανώσεις καταναλωτών απευθύνθηκε στο Υπουργείο Γεωργίας, Αλιείας και Τροφίμων με το ίδιο αίτημα.

Διαβάστε ακόμη: