Με τις ηλεκτρονικές αγορές να έχουν σημειώσει κατά τη διάρκεια της πανδημίας κατακόρυφη αύξηση, αρκετοί πλέον καταναλωτές επιλέγουν συχνά το συγκεκριμένο κανάλι αγορών λόγω της ευκολίας που τους παρέχει αλλά και της εξοικονόμησης χρόνου. Οπως αναφέρει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πληροφορικής & Επικοινωνιών Ελλάδος, με το 88% των καταναλωτών από τις χώρες της Ευρώπης να πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές σε μηνιαία βάση, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι Ευρωπαίοι είναι εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές αγορές. Ωστόσο διαφέρουν οι λόγοι που φέρνουν τους Ευρωπαίους αγοραστές στο ∆ιαδίκτυο.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο, που επικαλείται έρευνα της Nexi, ενώ οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες τοποθετούν ως πρώτη προτεραιότητα την ευκολία των αγορών, η Ελλάδα αποτελεί εξαίρεση, καθώς η χαμηλότερη τιμή είναι ο κύριος παράγοντας για τις ηλεκτρονικές αγορές. Σε γενικές γραμμές, οι μεσογειακές χώρες θεωρούν σημαντικότερη την εξοικονόμηση χρόνου στις ηλεκτρονικές αγορές συγκριτικά με τα κράτη του Βορρά, στα οποία συμπεριλαμβάνονται η Γερμανία, η Αυστρία και η Ελβετία.
Στο μεταξύ, το 18% των καταναλωτών στην Ελλάδα έναντι ποσοστού 6% στη Νορβηγία δήλωσε ότι πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές για εξοικονόμηση χρόνου. «Πολιτισμικοί, οικονομικοί και κοινωνικοί παράγοντες εξακολουθούν να διαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι καταναλωτές σε διαφορετικές περιοχές του κόσμου χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, επιλέγουν μέθοδο πληρωμής και καθορίζουν τις προσδοκίες τους για την παράδοση των αγορών τους και την εξυπηρέτηση πελάτη», σχολιάζει η μελέτη της Nexi. Πάντως, όσον αφορά τα αγαθά, υπάρχουν λίγες διαφορές μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών. Σε όλες τις χώρες αρέσει στους καταναλωτές να ψωνίζουν ρούχα και προϊόντα ομορφιάς σε μηνιαία βάση.
Ωστόσο, στις μεσογειακές χώρες υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ζήτηση για παράδοση έτοιμου φαγητού ή παραλαβή του από το κατάστημα, γεγονός που τις διαφοροποιεί από άλλες περιοχές. Αυτή η τάση παρατηρείται επίσης στη ∆ανία, η οποία διαφέρει από τις άλλες σκανδιναβικές χώρες αλλά και από τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία, στις οποίες η συγκεκριμένη κατηγορία δεν εμφανίζει μεγάλη κίνηση. Ετσι, όπως σημειώνει και ο ΣΕΠΕ, το 43% των καταναλωτών στην Ελλάδα, έναντι 21% στην Κροατία, 19% στη ∆ανία, 15% στη Νορβηγία, 12% στη Γερμανία, πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές σε μηνιαία βάση για την παράδοση έτοιμου φαγητού ή την παραλαβή του από το κατάστημα
Οσον αφορά την παροχή υπηρεσιών, υπάρχουν ορατές διαφορές μεταξύ περιοχών, ιδιαίτερα για ορισμένες κατηγορίες. Ενα κοινό χαρακτηριστικό σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες είναι η προτίμηση των καταναλωτών για υπηρεσίες ψυχαγωγίας, είτε οι αγορές αφορούν εισιτήρια για ζωντανές εκδηλώσεις είτε συνδρομές σε υπηρεσίες streaming. Από την άλλη μεριά, τα διαδικτυακά στοιχήματα κινούνται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα στις χώρες της Μεσογείου σε σύγκριση με άλλες περιοχές.
Διαβάστε ακόμη:
- «Σκάφη σαν το Bayesian είναι αβύθιστα» λέει ο CEO της κατασκευάστριας Perini Navi
- Τζάκσον Χολ: Η κοιλάδα που γράφονται οι σελίδες της παγκόσμιας οικονομίας
- ΑΑΔΕ: Τα «ραντεβού» με την Εφορία – Οι προθεσμίες για ΕΝΦΙΑ και φόρο εισοδήματος
- Ο γίγαντας των Ωκεανών της BYD έφτασε στην Ευρώπη – Μπορεί να μεταφέρει 7.000 αυτοκίνητα