Η General Motors δήλωσε την Τετάρτη ότι ηγείται επένδυσης 60 εκατομμυρίων δολαρίων στη Mitra Chem, μια startup με έδρα την Καλιφόρνια που εργάζεται για την ανάπτυξη μπαταριών χαμηλού κόστους για ηλεκτρικά οχήματα.
Η Mitra Chem, που ιδρύθηκε από βετεράνους της Tesla και της Toyota, εργάζεται για την ανάπτυξη νέων τύπων μπαταριών με βάση τη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου.
Οι μπαταρίες, με συντομογραφία LFP με βάση τα χημικά σύμβολα των στοιχείων, παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, επειδή δεν έχουν ακριβά ορυκτά όπως το κοβάλτιο και το νικέλιο, που σημαίνει ότι κοστίζουν λιγότερο από τις τυπικές κυψέλες ιόντων λιθίου.
Οι Tesla, Rivian και Ford Motor είναι μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που χρησιμοποιούν κυψέλες LFP στα πιο προσιτά μοντέλα τους.
Τα κύτταρα LFP έχουν αποδειχθεί αρκετά ανθεκτικά στα EV. Αλλά έχουν ένα μειονέκτημα: η πυκνότητα ισχύος τους είναι χαμηλότερη από τις τυπικές κυψέλες. Αυτό σημαίνει ότι ένα EV χρειάζεται περισσότερες κυψέλες μπαταρίας LFP, και επομένως περισσότερο βάρος, για να ταιριάζει με την εμβέλεια ενός παρόμοιου μοντέλου που τροφοδοτείται από συμβατικές μπαταρίες.
Επιπλέον, οι περισσότερες κυψέλες LFP που είναι διαθέσιμες αυτήν τη στιγμή κατασκευάζονται από κινεζικές εταιρείες — κάτι που αποτελεί πρόκληση για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που στοχεύουν να κατασκευάσουν ηλεκτρικά οχήματα που πληρούν τις προϋποθέσεις για επιδοτήσεις των ΗΠΑ.
Η Mitra Chem εργάζεται σε μια παραλλαγή της χημείας των μπαταριών LFP που προσθέτει μαγγάνιο στις καθόδους των μπαταριών, σε μια προσπάθεια να αυξήσει την πυκνότητα ισχύος των στοιχείων της μπαταρίας διατηρώντας παράλληλα το πλεονέκτημα κόστους LFP.
Η εταιρεία χρησιμοποιεί αυτό που αποκαλεί «πλατφόρμα που λειτουργεί με AI», η οποία, όπως λέει, επιταχύνει σημαντικά τη διαδικασία δοκιμής νέων χημικών μπαταριών, καθώς στοχεύει να πετύχει ακριβώς τη σωστή φόρμουλα.