Η Toyota ανακοίνωσε μεγαλύτερη –από ό,τι αναμενόταν– πτώση στα κέρδη τριμήνου (25%) και περιέκοψε τις εκτιμήσεις για τον στόχο, καθώς η ιαπωνική εταιρεία δυσκολεύεται με το αυξημένο κόστος των υλικών και την επίμονη έλλειψη ημιαγωγών.

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως με βάση τις πωλήσεις, προειδοποίησε, παράλληλα, ότι παραμένει δύσκολο να προβλεφθεί το μέλλον ύστερα από την πτώση των κερδών για τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο, υπογραμμίζοντας την ισχύ των επιχειρηματικών της προβλημάτων.

Στη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, η Toyota απέδωσε καλύτερα από τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, ωστόσο, «έπεσε»… θύμα των παρατεταμένων ελλείψεων ημιαγωγών εφέτος, υποβαθμίζοντας επανειλημμένως τους μηνιαίους στόχους παραγωγής.

«Βρισκόμαστε εκτός της χειρότερης φάσης, αλλά δεν είμαστε απαραίτητα σε μία κατάσταση όπου είμαστε πλήρως εφοδιασμένοι. Δεν ξέρω πότε θα επιλυθεί το θέμα με την έλλειψη επεξεργαστών», τόνισε ο Καζουνάρι Κουμακούρα, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρείας.

Τα λειτουργικά κέρδη για το τρίμηνο μέχρι τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν στα 562.7 δισ. γιεν (3.79 δισ. δολάρια), πολύ χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις για 772.2 δισ. γιεν.

Ο κ. Καμακούρα υπογράμμισε ότι η έλλειψη επεξεργαστών αυτοκινήτου συνεχίζεται, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου έχουν δώσει προτεραιότητα στις προμήθειες για ηλεκτρονικά είδη όπως «έξυπνα κινητά» και υπολογιστές, ενώ, φυσικές καταστροφές, λόκνταουν εξαιτίας του κορωνοϊού και διακοπές στα εργοστάσια, έχουν επιβραδύνει την ανάκαμψη στις προμήθειες των αυτοκινήτων με επεξεργαστές.

Η παραγωγή ανέκαμψε 30% στο τρίμηνο, όμως, η εταιρεία προειδοποίησε την προηγούμενη εβδομάδα ότι οι ελλείψεις ημιαγωγών και άλλων εξαρτημάτων θα συνεχίσουν να την περιορίζουν, τους επόμενους μήνες.

Πλέον, η Toyota αναμένει ότι θα παραγάγει περίπου 9.2 εκατ. οχήματα, χαμηλότερα από τις προηγούμενες εκτιμήσεις για 9.7 εκατ. αλλά και πάλι, υψηλότερα από την παραγωγή του προηγουμένου έτους, η οποία ανήλθε στα 8.6 εκατ. οχήματα.

Τέλος, η εταιρεία διατήρησε τις συντηρητικές εκτιμήσεις για τα κέρδη, αναμένοντας λειτουργικά κέρδη 2.4 τρισ. γιεν για τη χρήση μέχρι την 31η Μαρτίου, πολύ χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις για 3 δισ. γιεν.

Διαβάστε ακόμη: