Αυτό το μοναδικό στο είδος του πλοίο ήταν διαθέσιμο για ιδιωτική ναύλωση, μετά την επισκευή του 2022. Τώρα βρίσκεται στη Νίκαια της Γαλλίας, περιμένοντας έναν νέο ιδιοκτήτη, που ενθουσιάζεται από την ιδέα να είναι «συνοδός της ιστορίας» και καταλαβαίνει ότι ο καλύτερος τρόπος για να ξεχωρίσεις δεν είναι πάντα να αποκτήσεις το πιο καινούργιο και μεγαλύτερο σκάφος, αλλά το πιο μοναδικό. Η ζητούμενη τιμή για αυτό το κλασικό γιοτ είναι 90.000.000 ευρώ!
Ναι, σωστά το μυαλό σας πάει στη διάσημη θαλαμηγό του Αριστοτέλης Ωνάση, τη «θρυλική Χριστίνα Ω», ελληνιστί! Τα κλασικά σκάφη μπορεί να μην ταιριάζουν με τα σύγχρονά τους ανάλογα με την ταχύτητα και τις ψηφιακές ανέσεις, αλλά είναι σίγουρα ζωντανά έργα τέχνης και πολύτιμα κομμάτια της βιομηχανίας των γιοτ.
Η Christina O, ένα εμβληματικό superyacht που κατασκευάστηκε το 1943, είναι ένα τέτοιο ανεκτίμητο κομμάτι της ιστορίας που έχει αντέξει στη δοκιμασία του χρόνου και τώρα έχει μπει στην ανοιχτή αγορά για πρώτη φορά με τη Morley Yachts.
Πραγματικός βετεράνος της λαμπερής σκηνής των σούπερ γιοτ του 20ου αιώνα, αυτό το μηχανοκίνητο σκάφος μήκους 99 μέτρων κουβαλά ένα μοναδικό ιστορικό παρελθόν. Κάποτε ανήκε στον Έλληνα δισεκατομμυριούχο Αριστοτέλη Ωνάση και πιθανότατα έχει φιλοξενήσει περισσότερες προσωπικότητες με επιρροή, συμπεριλαμβανομένων διασημοτήτων του Χόλυγουντ, αρχηγών κρατών και βασιλιάδων, από οποιοδήποτε άλλο πλοίο.
Ο Έλληνας εφοπλιστής, αγόρασε την ανθυποβρυχιακή φρεγάτα του Καναδικού Βασιλικού Ναυτικού το 1954 και ξόδεψε στη συνέχεια τέσσερα εκατομμύρια δολάρια για να τη μεταμορφώσει σε ένα πολυτελές superyacht στο ναυπηγείο HDW στο Κίελο.
Με μια ναυτική αρχιτεκτονική που γράφτηκε αρχικά από τον Caesar Pinnau και τον Κώστα Καραμπέλα και ένα εσωτερικό σχεδιασμένο από τον Απόστολο Μολινδρή, η Christina O έχει υποστεί διάφορες ανακαινίσεις κατά τη διάρκεια της ζωής της. Η πιο πρόσφατη ήταν το 2022, υπό την επίβλεψη ενός fund Ιρλανδών επιχειρηματιών που ίδρυσε ο αείμνηστος Ivor Fitzpatrick.
Μερικά από τα πιο εξαιρετικά χαρακτηριστικά του περιλαμβάνουν μια επιχρυσωμένη σπειροειδή σκάλα που οδηγεί σε ένα υπέροχο πιάνο lounge και μπαρ που στεγάζει το πιάνο Steinway που χρησιμοποιούσαν ο Φρανκ Σινάτρα και η Μαρία Κάλλας κατά την επίσκεψή του, η πισίνα με θαλασσινό μωσαϊκό του Μινώταυρου που μπορεί να μετατραπεί σε πίστα χορού. , την αίθουσα συναυλιών και το περίφημο Ari’s Bar με σκαμπό μπαρ με επένδυση από βάλανο φαλαινών.
Η αγγελία του Christina O
Όπως αναφέρει η αγγελία του μεσίτη η Christina O, ένα Motor Yacht μήκους 99,15 μέτρων που κατασκευάστηκε στον Καναδά και παραδόθηκε το 1943, είναι η ναυαρχίδα της Canadian Vickers .
Η τελική ταχύτητά της είναι 20,0 kn, η ταχύτητα πλεύσης της είναι 18,0 kn και μπορεί να υπερηφανεύεται για μέγιστη εμβέλεια πλεύσης 12000,0 nm στα 10,0 kn, με την ισχύ να προέρχεται από δύο πετρελαιοκινητήρες MAN. Μπορεί να φιλοξενήσει έως και 36 επισκέπτες σε 18 καμπίνες, με 36 μέλη πληρώματος. Έχει ολική χωρητικότητα 1802,0 GT και δοκό 11,13 m.
Την σχεδίασε ο Κώστας Καραμπέλας .
Η ιστορική θαλαμηγός βρίσκεται στο κορυφαίο 5% του LOA στον κόσμο. Είναι ένα από τα 33 μηχανοκίνητα γιοτ στην περιοχή μεγεθών 90-100m και, σε σύγκριση με μηχανοκίνητα γιοτ παρόμοιου μεγέθους, η ταχύτητά της είναι 2,83 kn πάνω από το μέσο όρο και η τελική της ταχύτητα 1,12 kn πάνω από το μέσο όρο.
Αυτή τη στιγμή πλέει υπό τη σημαία Μάλτας, το 3ο δημοφιλέστερο κράτος σημαίας για superyachts με συνολικά 1094 γιοτ εγγεγραμμένα. Είναι γνωστό ότι είναι ενεργό σούπερ γιοτ και πρόσφατα εθεάθη να κάνει κρουαζιέρες κοντά στη Γαλλία.
Η ιστορία της
Κατασκευάστηκε το 1943 ως η φρεγάτα Stormont (GRT 1602) κι αρχικά ανήκε στο καναδικό Πολεμικό Ναυτικό και κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου χρησιμοποιήθηκε ως συνοδευτικό σκάφος των νηοπομπών για τη μεταφορά πολεμικού υλικού στις συμμαχικές δυνάμεις, παίρνοντας μέρος στην Μάχη του Ατλαντικού και στην Απόβαση της Νορμανδίας.
Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου ήταν ένα από τα πολλά πλεονάζοντα πλοία.
Πώς πέρασε στα χέρια του Αριστοτέλη Ωνάση
Έτσι τo 1954 o Αριστοτέλης Ωνάσης αγοράζει την «οικία» που αγάπησε περισσότερο από όλες, τη θαλαμηγό «Χριστίνα», στην τιμή των 34.000 δολαρίων και μετά ξόδεψε 4 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για να την μετατρέψει σε πολυτελές υπερσύγχρονο γιοτ.
Η κληρονόμος μετέτρεψε μία καναδική φρεγάτα σε μία πολυτελέστατη θαλαμηγό, απ’ όπου πέρασαν μερικά από τα μεγαλύτερα ονόματα του διεθνούς τζετ σετ τότε αλλά και ονόματα-θρύλοι, όπως η Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η Γκρέις Κέλι, ο Φρανκ Σινάτρα, η Μέριλιν Μονρόε, η Γκρέτα Γκάρμπο, ο Ρίτσαρντ Μπάρτον, ο Ουίνστον Τσόρτσιλ, ο Τίτο, ο βασιλιάς Φαρούκ της Αιγύπτου, ο Τζον Κένεντι.
Η βιβλιοθήκη της θαλαμηγού ήταν γεμάτη με έργα Ελλήνων κλασικών συγγραφέων, τα σκαμνιά του μπαρ ήταν καλυμμένα με δέρμα λευκής φάλαινας, ενώ ο πυθμένας της πισίνας υψωνόταν ως το επίπεδο του καταστρώματος και μετατρεπόταν σε πίστα χορού, διακοσμημένη με ψηφιδωτά που απεικόνιζαν σκηνές από την ελληνική μυθολογία.
Η μεγαλοπρεπής θαλαμηγός μπορεί να φιλοξενήσει 66 άτομα (κι άλλα 35 άτομα πλήρωμα) στα 18 υπνοδωμάτιά της, ενώ διαθέτει προεδρική σουίτα, ελικοδρόμιο, βιβλιοθήκη, γυμναστήριο, σπα, μπαρ, κέντρο ομορφιάς και παιδότοπο.