Μόνο το Σαββατοκύριακο, τα αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας που συμμετείχαν σε επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης όπως στην Κερατέα, τη Σταμάτα, στην Πάρνηθα, στη Σέριφο κλπ., συμπλήρωσαν σχεδόν 70 ώρες στον αέρα.
Ο Ιούνιος έκλεισε με τα Canadair και τα Pezetel να «γράφουν» περισσότερες από 500 ώρες αεροπυρόσβεσης όταν πέρυσι, την ίδια εποχή, πέταξαν μόλις 36,7 ώρες. Όπως είναι αυτονόητο, η πίεση αυτή προς τα αεροσκάφη και αυτό πριν καλά-καλά μπούμε στους καυτούς μήνες της πυροπροστασίας, προβληματίζει τους μηχανικούς της Πολεμικής Αεροπορίας, για τις αντοχές των ήδη ταλαιπωρημένων, με εκατοντάδες χιλιάδες ώρες πτήσεις Canadair.
Η συντήρηση των πυροσβεστικών αεροσκαφών είναι μια δύσκολη εξίσωση καθώς τα υλικά, ειδικά για τα CL-215, σπανίζουν και όσα κατασκευάζονται κατόπιν παραγγελίας, κοστίζουν πολύ ακριβά. Τα προβλήματα στην υποστήριξη οδηγούν σε χαμηλές διαθεσιμότητες, ενώ μια ξαφνική βλάβη μπορεί να καθηλώσει για αρκετές μέρες ένα πολύτιμο αεροπορικό μέσο.
Σημειώστε πως το κόστος ανά ώρα πτήσης ενός CL-215 είναι περίπου 20.000 με 25.000 ευρώ, όσο είναι το κόστος ενός μαχητικού F-16!
Σχετικά με το Canadair CL-215 που υπέστη ζημιά στη Ναυπακτία στις 25 Ιουνίου επισκευάστηκε και θα επιστρέψει σύντομα στην ενεργό δράση. Η άμεση και αποτελεσματική αντίδραση του τεχνικού προσωπικού επέτρεψε την επιδιόρθωση της ζημιάς, και το αεροσκάφος αναμένεται να είναι έτοιμο για επιχειρήσεις αεροπυρόσβεσης.
Διαβάστε ακόμη
-
- Επώνυμες παρουσίες παρέλασαν, γλέντησαν και φώναξαν στο Europride 2024
- Ανύπαρκτη η αντιπολίτευση μέχρι το 2025 για την κυβέρνηση Μητσοτάκη
- Μαρίν Λεπέν: Ποια είναι η γυναίκα που ανέβασε τη γαλλική ακροδεξιά
- Καφές: «Πικρός» στο τραπέζι, πιο «γλυκός» στο χέρι – Αυξήσεις 11% στο σερβιριζόμενο καφέ λόγω ΦΠΑ 24%