Ποιος είπε ότι χρειάζονται μακροχρόνιες και πολυδάπανες προωθητικές καμπάνιες προκειμένου μια ταινία να σκαρφαλώσει στην κορυφή του παγκόσμιου box office; Σίγουρα όχι η Τέιλορ Σουίφτ, η οποία είδε το περασμένο τετραήμερο το «Taylor Swift: The Eras Tour», την κινηματογραφική εκδοχή της εν εξελίξει γιγάντιας περιοδείας της, να συγκεντρώνει περίπου 130 εκατ. δολάρια στα ταμεία – σχεδόν 100 από αυτά προήλθαν μόνο από την αγορά της Αμερικής, καθιστώντας αυτομάτως την ταινία την πιο επιτυχημένη του είδους (concert movie) στην Ιστορία.

Ακόμη πιο αξιοσημείωτο, όπως είπαμε, είναι το γεγονός ότι η κυκλοφορία του συγκεκριμένου φιλμ ανακοινώθηκε μόλις έξι εβδομάδες πριν, ενώ για να φτάσει στις αίθουσες δεν μεσολάβησε κανένα από τα μεγάλα στούντιο διανομής, ούτε υπήρξε ιδιαίτερη προώθηση. Αρκούσαν μόνο μερικές αναρτήσεις στα σόσιαλ μίντια της Σουίφτ, τα οποία πάντως μετρούν… 350 εκατ. ακολούθους. Κάπως έτσι, η μεγαλύτερη ποπ σταρ του πλανήτη έβγαλε από τη μέση τους «μεσάζοντες», συνάπτοντας συμφωνία απευθείας με την αλυσίδα πολυκινηματογράφων AMC και κρατώντας για τον εαυτό της το 57% των καθαρών κερδών από τα εισιτήρια.

Οπως φαίνεται, μάλιστα, το «The Eras Tour» πήγε εξαιρετικά και στη χώρα μας, όπου προβλήθηκε αποκλειστικά στα Village Cinemas, Πέμπτη με Κυριακή. Αυτό που έχουν την ευκαιρία να δουν οι φαν της Σουίφτ στην οθόνη είναι η κινηματογραφημένη εκδοχή ενός επικού τρίωρου σόου, που ξεκίνησε να περιοδεύει το περασμένο καλοκαίρι, κάνοντας αναδρομή στα 17 χρόνια μουσικής πορείας της καλλιτέχνιδος. Το συγκεκριμένο τουρ, που προορίζεται φυσικά μόνο για μεγάλα στάδια, θεωρείται ένα από τα πιο εντυπωσιακά στην ιστορία των συναυλιών, ωστόσο, λόγω της τεράστιας ζήτησης αλλά και των ακριβών εισιτηρίων χιλιάδες φαν της Σουίφτ δεν κατάφεραν να το παρακολουθήσουν από κοντά. Ολοι αυτοί μπορούν τώρα να πάρουν μια (καλή) γεύση στη μεγάλη οθόνη με κορυφαία ποιότητα ήχου και εικόνας.

Δεν ενθουσιάστηκαν όλοι, ωστόσο, από τον τρόπο που η 34χρονη σταρ χειρίστηκε την κυκλοφορία της ταινίας. Ενα στέλεχος μεγάλου στούντιο δήλωσε στο Variety: «Αυτό που ξέρω είναι ότι πήρε πολλές δωρεάν συμβουλές. Ολοι είχαν τη δυνατότητα να κάνουν προσφορές, αλλά στο τέλος η Τέιλορ αποφάσισε να ποντάρει στον εαυτό της», αναφερόμενος στις συναντήσεις που είχε ομάδα της Σουίφτ με τους διανομείς, πριν ακολουθήσει τον δικό της δρόμο. Το δε αποτέλεσμα δεν ήταν μόνο η δική της επιτυχία, αλλά και η μέτρια επίδοση άλλων ταυτόχρονων κυκλοφοριών, όπως τα «Εξορκιστής: Πιστός» και «Dump Money», φιλμ που εκτός των άλλων επένδυσαν και πολύ μεγαλύτερα ποσά στην προωθητική εκστρατεία τους.

Αλλοι βέβαια προχωρούν ακόμη περισσότερο, υποστηρίζοντας πως η συγκεκριμένη εξέλιξη μπορεί μέχρι και να επηρεάσει τη γενικότερη πολιτική διανομής του σινεμά, αναφέροντας ότι και η Μπιγιονσέ ετοιμάζει παρόμοια κίνηση με την κινηματογραφική εκδοχή του δικού της «Renaissance World Tour», το οποίο αναμένεται να φτάσει στις αίθουσες τον Δεκέμβριο. Από την άλλη, πρέπει να έχουμε κατά νουν ότι δεν είναι πολλοί οι καλλιτέχνες παγκοσμίως που να μπορούν να δημιουργήσουν τόσο μεγάλο εμπορικό αντίκτυπο απλώς και μόνο με τη «βαρύτητα» του ονόματός τους.

Διαβάστε ακόμη: