Η παραγωγή αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 77.6% έναντι του περασμένου έτους στα 21.000 οχήματα τον Ιανουάριο, όπως ανακοίνωσε η Ρωσική Στατιστική Υπηρεσία (Rosstat).
Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία βίωσε τη χειρότερη χρονιά πέρυσι, από την εποχή της «κατάρρευσης» της Σοβιετικής Ένωσης εξαιτίας των δυτικών κυρώσεων και της αποχώρησης των αυτοκινητοβιομηχανιών κρατών του εξωτερικού, παράγοντας συνολικά μόλις 450.000 επιβατικά αυτοκίνητα, καταγράφοντας μείωση της τάξεως του 67% σε σύγκριση με το 2021.
Ρωσία: Η παραγωγή αυτοκινήτων υπέστη πτώση – «ρεκόρ» ύψους 96.7% τον Μάιο
Στα… τάρταρα οι επιδόσεις των ρωσικών αυτοκινητοβιομηχανιών. Η ρωσική αυτοκινητοβιομηχανία υπέστη πτώση – «ρεκόρ» της παραγωγής τον περασμένο μήνα, δημιουργώντας μόλις 3.720 αυτοκίνητα σε σύγκριση με τα 112.000 –περίπου– που κατασκευάστηκαν τον Μάιο, σύμφωνα με χθεσινή (29/06) ανακοίνωση της κρατικής στατιστικής υπηρεσίας.
Η βιομηχανία, η οποία εξαρτάται σε υπερθετικό βαθμό από επενδύσεις και εξοπλισμό κρατών του εξωτερικού, έχει πληγεί από τις ελλείψεις ημιαγωγών σε παγκόσμιο επίπεδο και πρόσφατα, την έξοδο διεθνών κατασκευαστών, εξαιτίας της εμπόλεμης σύγκρουσης στην Ουκρανία.
Στον… «πάτο» οι πωλήσεις αυτοκινήτων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης
Τον περασμένο Οκτώβριο, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ένωση είχαν «καταρρεύσει» σε ιστορικό χαμηλό, καταγράφοντας «βουτιά» άνω του 30%, εν μέσω πρωτοφανούς έλλειψης ημιαγωγών (μικροτσίπ), απαραίτητων για τα ηλεκτροκίνητα που καταλαμβάνουν αυξανόμενο μερίδιο της συνολικής αγοράς.
Οι ταξινομήσεις των νέων οχημάτων συρρικνώθηκαν κατά 30.3%, με τον Οκτώβριο να αποτελεί τον τέταρτο συνεχόμενο μήνα μείωσης του όγκου πωλήσεων, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA. Οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων ανήλθαν στις 665.001 μονάδες, ήτοι τη χαμηλότερη επίδοση, από όταν άρχισε η επιτροπή να καταγράφει επισήμως τα στοιχεία.
Οι περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές υπέστησαν διψήφιες απώλειες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων σημαντικότερων: Ιταλία (–35.7%), Γερμανία (–34.9%), Γαλλία (–30.7%) και Ισπανία (–20.5%). Τους πρώτους δέκα μήνες του 2021, οι ταξινομήσεις των νέων οχημάτων αυξήθηκαν κατά 2.2% σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα, φθάνοντας συνολικά σε περίπου 8.2 εκατομμύρια μονάδες.
Παρά την πρόσφατη πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων λόγω του συνεχιζόμενου αντίκτυπου της κρίσης εφοδιασμού ημιαγωγών, τα σημαντικά κέρδη νωρίτερα εντός του έτους, συνέβαλαν στη διατήρηση των σωρευτικών όγκων σε θετικό έδαφος. Το δεκάμηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, ο όγκος ήταν αυξημένος κατά 2.2% σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.
Ομοίως, η ζήτηση παρέμεινε θετική σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές: Ιταλία (+12.7%), Ισπανία (+5.6%) και Γαλλία (+3.1%). Αντίθετα, οι επιδόσεις της Γερμανίας συγκριτικά με πέρυσι υποχώρησαν κατά 5.2%.
Διαβάστε ακόμη: