Σε ιστορικό χαμηλό έχουν καταρρεύσει οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με το Bloomberg να σχολιάζει χαρακτηριστικά πως μάλλον πρόκειται για “πάτο” (άρα υποτίθεται αναμένεται ανάκαμψη από εδώ κι έπειτα).

Ειδικότερα, οι πωλήσεις αυτοκινήτων κατέγραψαν βουτιά άνω του 30% τον Οκτώβριο, εν μέσω πρωτοφανούς έλλειψης ημιαγωγών (μικροτσίπ) απαραίτητων για τα ηλεκτροκίνητα που καταλαμβάνουν αυξανόμενο μερίδιο της συνολικής αγοράς.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ACEA, οι ταξινομήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν κατά 30,3%. Σημειώνεται ότι ο Οκτώβριος είναι ο τέταρτος συνεχόμενος μήνας που σημειώθηκε μείωση του όγκου των πωλήσεων των καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

Οι πωλήσεις των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανήλθαν στις 665.001 μονάδες. Πρόκειται για την πιο χαμηλή επίδοση τον δέκατο μηνά της χρονιάς από τότε που υπάρχουν επίσημα στοιχεία στην ACEA.

Έπιασαν πάτο οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ

Που καταγράφηκαν οι μεγαλύτερες μειώσεις στις πωλήσεις αυτοκινήτων

Οι περισσότερες αγορές της ΕΕ υπέστησαν διψήφιες απώλειες, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ: Ιταλία (-35,7%), Γερμανία (-34,9%), Γαλλία (-30,7%) και Ισπανία (-20,5%).

Τους πρώτους 10 μήνες του 2021, οι ταξινομήσεις των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 2,2% σε σύγκριση με έναν χρόνο νωρίτερα, φτάνοντας συνολικά σε περίπου 8,2 εκατομμύρια μονάδες.

Παρά την πρόσφατη πτώση στις πωλήσεις αυτοκινήτων λόγω του συνεχιζόμενου αντίκτυπου της κρίσης εφοδιασμού ημιαγωγών, τα σημαντικά κέρδη νωρίτερα μέσα στο έτος συνέβαλαν στη διατήρηση των σωρευτικών όγκων σε θετικό έδαφος.

Ειδικότερα, το δεκάμηνο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου ο όγκος των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν αυξημένος κατά 2,2% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Έπιασαν πάτο οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ

Ομοίως, η ζήτηση παρέμεινε θετική σε τρεις από τις τέσσερις βασικές αγορές της ΕΕ: Ιταλία (+12,7%), Ισπανία (+5,6%) και Γαλλία (+3,1%). Αντίθετα, οι επιδόσεις της Γερμανίας σε σχέση με πέρυσι έχουν μειωθεί κατά 5,2%.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (European Automobile Manufacturers’ Association ACEA), αντιπροσωπεύει τους 15 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη: BMW Group, CNH Industrial, DAF Trucks, Daimler, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.

Πως η Κίνα κερδίζει (και) από τις ελλείψεις μικροτσίπ

“Βραχυκύκλωμα” στην παγκόσμια αγορά μικροτσίπ