Ξεκίνησε τη λειτουργία του το πρώτο ρομποτικό κατάστημα μικρολιανικής στην Ελλάδα χωρίς προσωπικό.

Το κατάστημα βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Σμύρνης και αποτελεί μια ιδέα του Δημήτρη Καραβασίλη. Σύμφωνα με τον ίδιο “η καινοτόμα ιδέα προέκυψε μετά από 3,5 χρόνια καταγραφής και αποτύπωσης των καταναλωτικών συνηθειών, τόσο σε Ευρώπη, όσο σε Ασία και ΗΠΑ, από τον όμιλο της DK Consultants Group”.

Tο μοντέλο ανάπτυξης της εταιρείας βασίζεται τόσο στο franchise όσο και στην δημιουργία και άλλων εταιρικών καταστημάτων. Σύμφωνα με τον ίδιο, με βάση το πλάνο της εταιρείας αλλά και υπογεγραμμένες συμβάσεις, αναμένεται η προσθήκη έως και 50 καταστημάτων μέχρι το 2024 και 80 συνολικά μέχρι το 2026 στην Ελλάδα.

Αντίστοιχα έχει δρομολογηθεί η ανάπτυξη του concept και στο εξωτερικό και πιο συγκεκριμένα, τέσσερις χώρες εκτός συνόρων -Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Ρουμανία- αναμένεται να είναι οι πρώτες που θα υιοθετήσουν τη φιλοσοφία του i-mall Micro Market με επενδυτές που θα συμμετέχουν στο Master Franchise των χωρών αυτών.

«Η διαφοροποίησή μας σε σχέση με τα υπόλοιπα κλασσικά καταστήματα της μικρής λιανικής είναι η έμφαση που δίνουμε στην εμπειρία που έχει ο καταναλωτής για όσο χρονικό διάστημα διαρκεί η επίσκεψή του σε ένα κατάστημα i-mallMicroMarket» ανέφερε ο Γιώργος Φασουλάκης, εμπορικός διευθυντής της i-mall Micro Market, με πολύχρονη εμπειρία σε αντίστοιχες θέσεις όπως στα Kiosky’s Convenience Stores και στα e-kiosky’s.

Καταναλωτική εμπειρία

Οδηγός για την επένδυση των i-mall Micro Market αποτέλεσαν τα αποτελέσματα της πρωτογενούς έρευνας που διεξήγαγε η DK Marketing μέσω της ελληνικής και διεθνούς παρουσίας της. Μέσα από τα πολύτιμα ευρήματα προέκυψε το συμπέρασμα πως η εμπειρία του physi-digital μπορεί να προσφέρει την μεγαλύτερη δυνατή ικανοποίηση στους καταναλωτές συνδέοντας τον ψηφιακό με τον αναλογικό-φυσικό κόσμο. Συγκεκριμένα, η ηλικιακή ομάδα που αποτελεί την αγορά στόχο του physi-digital είναι η κατηγορία Generations Z και Αlpha (ηλικίας 10-25) ενώ ηλικίες μεταξύ 12-18 δεν έχουν διάθεση να επισκεφθούν μεγάλα καταστήματα λιανικής πώλησης για τις καθημερινές τους συνήθειες. Η έρευνα έδειξε ότι στη μετά COVID-19 εποχή, 8 στους 10 καταναλωτές έχουν αρκετά έντονο το συναίσθημα του socializing, κυρίως στα «pocketparks». Εννέα στους δέκα καταναλωτές που ανήκουν στην ηλικία 12-18, επιθυμούν να υιοθετήσουν το «ηλεκτρονικό χαρτζιλίκι» έναντι του παραδοσιακού. Επίσης, οι συναλλαγές κάτω των 5 ευρώ έχουν αυξηθεί κατά 60% με την χρήση ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής.

Χρήση ρομποτικής

Με τη χρήση ρομποτικής και IoT (Internetof Things), τα i-mall Micro Market ξεχωρίζουν για τα πλήρως ρομποτικά συστήματα προηγμένης τεχνολογίας. Οι παραγγελίες πραγματοποιούνται διαδραστικά μέσω οθόνης αφής (touchscreen), είτε μέσω του mobile app. Στα προσεχή σχέδια της εταιρείας εντάσσεται η πρωτοπόρα mobile εφαρμογή η οποία θα λανσαριστεί τις επόμενες 15 ημέρες. Με ένα QR code το οποίο θα λαμβάνει ο καταναλωτής από το App στο κινητό του ενόσω είναι καθοδόν προς το κατάστημα, θα μπορεί να παραλαμβάνει την παραγγελία του εύκολα, γρήγορα και κερδίζοντας loyalty πόντους. Στην κατεύθυνση αυτή, τα ρομποτικά καταστήματα θα προσφέρουν τη δυνατότητα προσωποποιημένων προσφορών ανά καταναλωτή, ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών, αυτόματη UV αποστείρωση όλων των προϊόντων πριν από την παραλαβή. Σημαντικότατο ρόλο στον σχεδιασμό έχει παίξει η εύκολη πρόσβαση και χρήση της εμπειρίας στα καταστήματα από άτομα με ειδικές ανάγκες (ΑΜΕΑ).

Το σύστημα πληρωμών δημιουργήθηκε από τη Warply σε συνεργασία με την Cardlink, με χρήση νέας γενιάς self-service POS στους αυτόματους πωλητές των καταστημάτων για συναλλαγές με τη χρήση κάρτας και wallet. Στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η συνεργασία της εταιρείας με την Skroutz, καθώς στον χώρο φιλοξενείται pickuppoint, σε 24ωρη βάση χωρίς χρονικούς περιορισμούς. Την μουσική εμπειρία έχει αναλάβει η Panik Entertainment Group μέσα από την συνεχή ροή του PanikTV που προβάλλεται στα i-mall Micro Marketstores.