Σε μια εποχή όπου το λιανεμπόριο δοκιμάζεται από αυξημένα κόστη και αβέβαιες συνθήκες ζήτησης, η ΠΛΑΙΣΙΟ συνεχίζει την ανοδική της πορεία βάζοντας στόχο φέτος να ξεπεράσει τα 500 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις και παράλληλα, εκτελώντας ένα εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα, να θέσει τις βάσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξή της τα επόμενα 15 χρόνια.

Το «ΠΛΑΙΣΙΟ του μέλλοντος», όπως εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κώστας Γεράρδος, χτίζεται με έναν συνδυασμό αναβάθμισης φυσικών καταστημάτων, ψηφιακών υποδομών, εμπορικής στρατηγικής και εφοδιαστικής αλυσίδας

«Eχουμε ένα βραχυμεσοπρόθεσμο πλάνο ανάπτυξης για κάθε κανάλι μέσα στο οποίο χτίζουμε και κάποιες υποδομές. Αρα έχουμε ένα διετές πλάνο όπου από τη μία πλευρά ρυθμίζουμε τα κανάλια μας και τα αναπτύσσουμε και από την άλλη χτίζουμε υποδομές που θα μας βοηθήσουν την επόμενη 15ετία!», τονίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΠΛΑΙΣΙΟ Κώστας Γεράρδος.

Στο μέτωπο των καταστημάτων, η εταιρεία αφενός φρεσκάρει την εταιρική της ταυτότητα, αφετέρου σχεδιάζει την επέκταση του δικτύου της. «Αλλάζουμε τη διαρρύθμιση των καταστημάτων, τα έπιπλα, τη σήμανση, την αγοραστική εμπειρία. Ηδη ετοιμάσαμε και λειτουργούν τέσσερα καταστήματα με τη νέα εταιρική ταυτότητα: στα Ιωάννινα, που ήταν ο “πιλότος”, στο εμπορικό πάρκο του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών, στην Αγία Παρασκευή και στην Καλαμαριά», λέει ο κ. Γεράρδος.

Στα Μελίσσια το νέο κατάστημα

Παράλληλα, προχωρά και το πλάνο προσθήκης στο δίκτυο δέκα νέων καταστημάτων ως το 2027 που είχε ανακοινώσει η εταιρεία. «Ως το τέλος της χρονιάς θα λειτουργήσουμε δύο νέα καταστήματα. Το πρώτο θα είναι στα Μελίσσια και ήδη γίνονται εργασίες με στόχο ως τον Σεπτέμβριο να ανοίξει», λέει ο κ. Γεράρδος.

Επίσης, η εταιρεία επενδύει σημαντικά στο B2B, βάζοντας σε νέα αναβαθμισμένη πλατφόρμα το plaisiopro.gr. «Πρόκειται για έναν ιστότοπο που εξυπηρετεί απευθείας τις μεγάλες επιχειρήσεις. Τον μεταφέρουμε σε μία νέα πλατφόρμα που προσφέρει νέες και περισσότερες δυνατότητες», σημειώνει.

Στον τομέα του B2C, η πλήρης ανανέωση του plaisio.gr βρίσκεται σε εξέλιξη: «Πρόκειται για μια τελείως καινούρια πλατφόρμα που θα μας δώσει πολλές δυνατότητες, νέα χαρακτηριστικά, πολύ μεγάλες ταχύτητες. Η πλοήγηση θα βελτιωθεί πάρα πολύ και θα δώσει πολλές άλλες ευκαιρίες για την πολυκαναλική εμπειρία ώστε ο καταναλωτής να έχει την ίδια εμπειρία από όλα τα κανάλια. Πρακτικά, τι κάνουμε λοιπόν; Εκσυγχρονίζουμε πλήρως όλη την πολυκαναλική εμπειρία! Να είναι απολύτως προηγμένη και να βρισκόμαστε στην αιχμή της τεχνολογίας σε αυτόν τον τομέα», υπογραμμίζει ο κ. Γεράρδος.

Την ίδια ώρα, το back-end πλάνο περιλαμβάνει αλλαγή του ERP συστήματος σε βάθος τριετίας και τη δημιουργία νέων logistics centers, δύο projects αλληλένδετα τα οποία έχουν τριετή ορίζοντα.

Στο εμπορικό σκέλος, η ΠΛΑΙΣΙΟ δίνει έμφαση στις οικιακές συσκευές. «Αυτό είναι το μεγάλο μας όχημα γιατί είναι μια νέα αγορά για μας με πολύ μεγάλη δυναμική», σχολιάζει ο κ. Γεράρδος.

Ο ίδιος παραδέχεται πάντως ότι οι προκλήσεις στην αγορά συνολικά αυξάνονται. «Η λιανική είναι εξαιρετικά απαιτητική τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε υποδομές. Πληρώνεις μεγάλα ποσά για πάρα πολλές δραστηριότητες και κλάδους που συνδέονται άμεσα, με αποτέλεσμα να υπάρχει μικρό περιθώριο καθαρής κερδοφορίας. Αν κάτι μάλιστα πάει στραβά, τότε ο κίνδυνος είναι πραγματικός», λέει ο διευθύνων σύμβουλος της ΠΛΑΙΣΙΟ.

Οπότε το ερώτημα για το εάν η αγορά φέτος θα είναι θετική ή αρνητική δύσκολα μπορεί να απαντηθεί από τώρα. «Είναι πολλοί οι παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν», απαντά. Και προσθέτει: «Μέχρι στιγμής για την ΠΛΑΙΣΙΟ τα μηνύματα είναι θετικά.

Ωστόσο, το μεγάλο βάρος της δραστηριότητάς μας αφορά το τελευταίο δίμηνο του έτους, Νοέμβριο – Δεκέμβριο, όπου και θα κριθεί η συνολική εικόνα», καταλήγει ο κ. Γεράρδος.

Οι οικονομικές επιδόσεις

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του 2024 που ανήρτησε χθες η εταιρεία στο ΓΕΜΗ ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε κατά 2,4%, φθάνοντας τα 480,1 εκατ. ευρώ, από 468,7 εκατ. το 2023.

Παρ’ όλα αυτά η κερδοφορία του Ομίλου υποχώρησε κυρίως λόγω της αύξησης των λειτουργικών εξόδων, με έμφαση στο μισθολογικό κόστος που προέκυψε από την υλοποίηση του αναπτυξιακού σχεδίου της επιχείρησης.

Πιο συγκεκριμένα, τα κέρδη προ φόρων περιορίστηκαν στα 2,45 εκατ. ευρώ για τον Όμιλο (πτώση -60,3%) και στα 2,9 εκατ. ευρώ για τη μητρική εταιρεία (-55,4%). Αντίστοιχα, τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 1,28 εκατ. ευρώ για τον Όμιλο (-71,2%) και 1,73 εκατ. ευρώ για τη μητρική (-63,8%).

Παρά τη μείωση στην κερδοφορία, η διοίκηση του ομίλου έλαβε την απόφαση να διανείμει μέρισμα 1,32 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2024.

Σημαντική πρόοδος καταγράφηκε στη διαχείριση του δανεισμού, καθώς στο τέλος του 2024 ο Όμιλος και η μητρική εταιρεία διέθεταν μηδενικό βραχυπρόθεσμο τραπεζικό δανεισμό, από 5 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2023. Ο συνολικός δανεισμός μειώθηκε κατά 65%, στα 4,6 εκατ. ευρώ, λόγω της επάρκειας ταμειακών διαθεσίμων και της αποπληρωμής υποχρεώσεων.

Διαβάστε ακόμη: