1. Στην τελική ευθεία μπαίνει η υπόθεση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας η σύμβαση του οποίου με την ανάδοχο κοινοπραξία Αβαξ – Ghella – Alstom υπογράφεται την προσεχή Τρίτη 22 Ιουνίου.

Πρόκειται για ένα έργο εμβληματικό με  προϋπολογισμό – μαμούθ ύψους 1,8 δις. το οποίο για να ανατεθεί πέρασε από 40 κύματα λόγω των αλλεπάλληλων ενστάσεων των δύο υποψηφίων κοινοπραξιών που προσέφευγαν διαρκώς στο ΣτΕ!

2. Την ίδια στιγμή η Αβαξ σε κοινοπραξία με τον Μυτιληναίο και την γαλλική Vinci διεκδικεί την ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας οδού μέσω διεθνούς διαγωνισμού που διενεργεί το ΤΑΙΠΕΔ.
Η απόκτηση της Εγνατίας οδού αποτελεί έργο κομβικής σημασίας για την πρωτοκαθεδρία στις κατασκευές.

3. Οι πληροφορίες λένε πως Αβαξ και Μυτιληναίος θα συνεργαστούν στο Μετρό της Αθήνας με την πρώτη να προτίθεται να προβεί σε υπεργολαβίες στην δεύτερη. Και στην περίπτωση που ο διαγωνισμός της Εγνατίας έχει θετική έκβαση γι αυτές, τότε ενδεχομένως να ανοίξει διάλογος για ανταλλαγή μετοχών!

4. Στον διαγωνισμό της Εγνατίας οδού η κατάσταση προσωρινά έχει παγώσει λόγω προσφυγών που κατέθεσαν και οι δύο κοινοπραξίες ,η μία εναντίον της άλλης, στην Αρχή επίλυσης προδικαστικών προσφυγών. Το ζήτημα θα επιλυθεί εντός περίπου 20 ημερών μολονότι οι πληροφορίες λένε πως και οι δύο κοινοπραξίες θα αποσύρουν τις προσφυγές τους νωρίτερα!!!

5. Σύμφωνα με κύκλους της εργολαβικής πιάτσας η κοινοπραξία της ΓΕΚ Τέρνα έχει τις περισσότερες πιθανότητες να πάρει το έργο λόγω δυνατότητας να υποβάλει πιο ανταγωνιστική προσφορά από εκείνη της Vinci που ως γνωστόν κάνει διαχρονικά υψηλές κοστολογήσεις.

6. Το ζήτημα ωστόσο είναι εάν μεταξύ των δυο κοινοπραξιών το τίμημα που θα υποβληθεί θα έχει διαφορά μεγαλύτερη ή όχι από 15%! Γιατί αν η διαφορά των προσφορών είναι μικρότερη τότε λόγω προκήρυξης του έργου η κατάσταση περιπλέκεται. Καθώς δίνεται η δυνατότητα υποβολής βελτιωμένων προσφορών!

7. Πάντως, για να ξέρετε, βάσει της προκήρυξης του έργου, δύναται η ανάδοχος κοινοπραξία να διευρυνθεί ακόμη και με εταιρίες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό, κάτι που στην γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας δεν επιτρεπόταν από την προκήρυξη!