Πιστή στη δέσμευση της να καταπολεμήσει το σπαμ, ένα από τα πιο ενοχλητικά φαινόμενα που αντιμετωπίζουν καθημερινά εκατομμύρια χρήστες του διαδικτύου, είναι η Google. Η εταιρία προχώρησε σε μια σημαντική τροποποίηση στο Gmail και πλέον, οι χρήστες μπορούν να απεγραφούν από ανεπιθύμητα newsletters κατευθείαν στο inbox τους. Αυτό σημαίνει πως δε χρειάζεται πλέον να ανοίξουν κάποιο μήνυμα και έπειτα να ψάξουν να βρουν που είναι καταχωνιασμένο το σχετικό κουμπί για ‘’Απεγράφη’’ από τη λίστα των παραληπτών. Η διαδικασία είναι απλή και γίνεται με ένα μόνο κλικ στη web έκδοση από ηλεκτρονικό υπολογιστή.
Επιπλέον, η επιλογή για άμεση απεγγραφή υπάρχει και μέσα στα e-mails που προέρχονται από newsletters στις εφαρμογές iOS και Android στο πάνω-πάνω μέρος. Σε προηγούμενες εκδόσεις, η επιλογή ήταν κρυμμένη πίσω από το μενού των τριών κουκίδων στις κινητές εκδόσεις, κάτι που δυσκολευε την πλειονότητα των χρηστών που δε γνώριζαν ότι το Gmail προσέφερε αυτή τη δυνατότητα. Φυσικά, το κουμπί “Απεγγραφή” στο πάνω μέρος των σχετικών e-mail είναι διαθέσιμο και στην έκδοση του Gmail για υπολογιστές.
Νέοι κανονισμοί
Παράλληλα η Google τον Φεβρουάριο του 2024, αναμένεται να εφαρμόσει νέους κανόνες σε ό,τι αφορά το Gmail. Οι νέοι κανόνες θα έχουν στόχο τον περιορισμό της δράσης των αποστολέων μαζικών μηνυμάτων, δηλαδή όσων αποστέλλουν πάνω από 5.000 e-mail ημερησίως σε λογαριασμούς Gmail. Αυτοί οι αυστηρότεροι κανόνες αναμένεται να συμβάλουν στη σημαντική μείωση του spam καθώς, και την ενίσχυση της ασφάλειας και την απλούστευση της διαδικασίας διαγραφής από λίστες παραληπτών.
Η κεντρική ιδέα των νέων κανονισμών που θα επιβάλει η Google είναι, να επιβάλουν στους αποστολείς, το όριο του σπαμ να μην ξεπερνάει το 0,3%, σε αντίθεση με την ισχύουσα νομοθεσία που απλά τους προτρέπει. Το όριο αυτό θα συμβάλει σημαντικά, να απαλλαγούν οι χρήστες από ανεπιθύμητα μηνύματα.
Επιπλέον, οι αποστολείς θα πρέπει πλέον να ενσωματώνουν ένα απλό κουμπί διαγραφής που, με ένα μόνο κλικ, θα καθαρίζει τους παραλήπτες από την εκάστοτε λίστα. Με αυτό τον τρόπο, η Google επιδιώκει να διευκολύνει τη διαδικασία απεγγραφής από ενοχλητικά newsletters.