Η ΕΡΓΟΣΕ στα 24 χρόνια αδιάλειπτης προσφοράς στην κοινωνία και την οικονομία έχει εκτελέσει έργα συνολικής αξίας 6,1 δισ ευρώ. Με βάση το στρατηγικό σχέδιο επενδύσεων στις μεταφορές προχωρά στην ενίσχυση της διατροπικότητας με έμφαση στην εμπορευματική μεταφορά και τη διασύνδεση με τα μεγάλα λιμάνια κι αεροδρόμια της χώρας. Εξασφαλίζει τη διαλειτουργικότητα με προτεραιότητα στο βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο όπως ο άξονας ΠΑΘΕ/Π που αποτελεί και τη ραχοκοκαλιά του ελληνικού σιδηρόδρομου. Τελικός στόχος η ολοκλήρωση κι ανάπτυξη του προαστιακού δικτύου σε Αττική και Θεσσαλονίκη και η εξυπηρέτηση όλων των μητροπολιτικών περιοχών.
«Όλα τα έργα Ανταγωνιστικού Διαλόγου συνδέουν τα μεγάλα λιμάνι της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συντελώντας στο όραμα του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για τη δημιουργία ενός μεγάλου εμπορικού κόμβου στη χώρα μας» δήλωσε ο Χρήστος Βίνης, πρόεδρος Δ.Σ. & Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε μιλώντας στο 3rd Athens Investment Forum 2020 στο περιστύλιο του Ζάππειου Μεγάρου.
Ο Ανταγωνιστικός Διάλογος αποτελεί ένα σύγχρονο εργαλείο για τη δημοπράτηση μεγάλων και περίπλοκων έργων. Με τον Ανταγωνιστικό Διάλογο επισπεύδεται η διαδικασία ωρίμανσης των έργων. Δίνεται η δυνατότητα εφαρμογής καινοτόμων λύσεων. Διασφαλίζεται η αρτιότερη τεχνική λύση ως αποτέλεσμα διαβούλευσης μεταξύ των διαγωνιζόμενων ενώ ο Ανάδοχος γίνεται κύριος της μελέτης του έργου. Με τον Ανταγωνιστικό Διάλογο εξασφαλίζεται και η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης των έργων.
Στις 22 Ιουνίου η ΕΡΓΟΣΕ παρέδωσε στην κυκλοφορία τη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων Κιάτο – Αίγιο. Στη νέα γραμμή μπορούν να αναπτυχθούν ταχύτητες έως 200 χλμ/ώρα. Στα συνολικά 71χλμ δικτύου λειτουργούν 3 Σταθμοί (Ξυλόκαστρο, Ακράτα, Αίγιο) και 6 Στάσεις (Διμηνιό, Λυκοποριά, Λυγιά, Παραλία Πλατάνου, Διακοπτό, Ελίκη) ενώ το τρένο συνδέεται και με τον Οδοντωτό Διακοπτού – Καλαβρύτων. Με την ολοκλήρωση του μεγαλόπνοου έργου το υπεραστικό ηλεκτροκίνητο τρένο θα φτάνει μέχρι το κέντρο και το λιμάνι της Πάτρας (με υπογειοποιημένα σημεία μήκους 5,1χλμ) σε συνολικό χρόνο 1 ώρας και 40 λεπτών από την Αθήνα με τα express δρομολόγια.
Η Ελλάδα φιλοδοξεί να αποτελέσει και έναν μεγάλο εμπορικό κόμβο. Το όραμα αυτό παίρνει σάρκα και οστά με τη διασύνδεση της χώρας μας με το δίκτυο Orient/ East – Med συνδέοντας τη Μεσόγειο με την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ρεγγίνα Σαβούρδου