Δεν χωρεί αμφιβολία ότι η Παραχώρηση του ΒΟΑΚ αποτελεί ένα έργο εμβληματικό, για την υλοποίηση του οποίου φέρεται να έχει δείξει προσωπικό ενδιαφέρον ο Κυριάκος Μητσοτάκης!
Άλλωστε, συζητείται ευρέως και θεωρείται πλέον δεδομένο, ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος που θα ενώνει την Κρήτη από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο και ουσιαστικά από το ένα άκρο έως το άλλο, θα πάρει το όνομα του αείμνηστου τέως πρωθυπουργού και αρχηγού της ΝΔ Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, πατέρα του σημερινού πρωθυπουργού!
Υπό το πρίσμα αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης, παρά τις συγκρούσεις των εργολάβων και ειδικότερα Μυτιληναίου – Περιστέρη οι κοινοπραξίες των οποίων θεωρούνται τα μεγάλα φαβορί, οι οποίοι ήθελαν όσο τίποτε άλλο την εν λόγω παραχώρηση, που περιλαμβάνει και κατασκευαστικό αντικείμενο 1,7 δις. ευρώ και για το λόγο αυτό δεν έκαναν καμία υποχώρηση ούτε προσπάθεια να τα βρούνε μεταξύ τους, απαίτησε να πραγματοποιηθεί ο σχετικός διαγωνισμός λίγες μέρες πριν τις εκλογές της 21ης Μαΐου!
Δεν ήθελε ο πρωθυπουργός την παράταση του διαγωνισμού και την υπόγεια γκρίνια που θα σερνόταν επί καιρώ, με δυο προβεβλημένους επιχειρηματίες σε σύγκρουση μεταξύ τους αλλά και δυσαρεστημένους με την κυβέρνηση!
Είχε βεβαίως προηγηθεί μια διαμεσολαβητική προσπάθεια, καθ’ υπόδειξη του πρωθυπουργού, διά μέσω υφυπουργού με γνώση του αντικειμένου, η οποία απέτυχε καθώς οι δυο εργολάβοι ήταν ανυποχώρητοι στις θέσεις τους!
Σημειώνεται ότι ο Μυτιληναίος ζητούσε το 100% του έργου ως δικαίωμα που απέρρεε από την αρχική συμφωνία όλων, ενώ ο Γ. Περιστέρης ζητούσε τουλάχιστον το 50% υποστηρίζοντας ότι η αρχική συμφωνία δεν αφορούσε την Παραχώρηση αλλά μόνο τα μεμονωμένα κατασκευαστικά αντικείμενα, ενώ στην πράξη από την εξέλιξη της συμφωνίας δεν είχε πάρει αυτό που αρχικά του αναλογούσε!
Το γεγονός είναι πάντως πως η διαμεσολαβητική προσπάθεια απέτυχε, καθώς κανείς εκ των δυο προβεβλημένων επιχειρηματιών καθόταν στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων, ούτε έβαζε νερό στο κρασί του!
Έτσι οδηγηθήκαμε σε έναν διαγωνισμό, όπου όπως εκ των υστέρων προκύπτει οι υπηρεσίες όχι μόνο δεν ήταν έτοιμες να τον υποδεχτούν, αλλά μόλις τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη, 50 ημέρες μετά την υποβολή των οικονομικών προσφορών, η συγκρότηση της επιτροπής αξιολόγησης του διαγωνισμού!
Στο μεταξύ η φημολογία δίνει και παίρνει, ότι η μια εκ των δύο προτάσεων είναι πολύ μεγάλη, γεγονός που οδηγεί κάποιους να υποστηρίζουν ότι Μυτιληναίος – Ελλάκτωρ (η Ιντρακάτ θα εκτελέσει το κατασκευαστικό αντικείμενο) έκαναν την υπέρβαση, ενώ κάποιοι άλλοι να διερωτώνται εάν ο Γ. Περιστέρης θα επαναλάβει το ιλιγγιώδες χτύπημα της Εγνατίας οδού, που έγραψε ιστορία, 3 φορές πάνω από την πρόταση του Μυτιληναίου!
Σε κάθε περίπτωση το γεγονός είναι ένα: ο χαμένος θα …στραβώσει!
Και θα φταίει η …κυβέρνηση γιατί δεν κατάφερε να επιβάλει το δίκαιο (κατά τη γνώμη του καθενός)!
Ευτυχώς ο Κυριάκος απέσπασε αυτοδυναμία 158 εδρών και κοινωνική πλειοψηφία άνω του 40%! Και είναι πανίσχυρος! Οπότε…