Το ιστορικό ημερολόγιο της Pirelli για το 2023,«The Cal» έχει ως σύνθημα «Love Letters to the Muse» και το φωτογράφησε η Emma Summerton.

Aπό το 1964 η ιταλική εταιρεία Pirelli που έχει αναγνωριστεί ευρέως ως μία από τις καλύτερες μάρκες ελαστικών στον κόσμο, κυκλοφόρησε το πρώτο, ιστορικό ημερολόγιο της, «The Cal». O τότε καλλιτεχνικός διευθυντής, Derek Forsyth και ο βρετανός φωτογράφος, Robert Freeman, διάσημος για τα πορτρέτα των Beatles, προσπάθησαν να δημιουργήσουν κάτι εντελώς πρωτοποριακό για την εποχή. Μέχρι σήμερα -με διακοπή εννέα χρόνων λόγω της παγκόσμιας ύφεσης που προκλήθηκε από τον Πόλεμο του Γιομ Κιπούρ-, τα Pirelli Calendars αποτελούν ένα θεσμό που αποτυπώνει και ερμηνεύει τη σύγχρονη κουλτούρα, καθιερώνοντας νέες τάσεις αλλά κυρίως ξεπερνώντας την σεξουαλικοποιοίηση του γυναικείου κορμιού των supermodels και των αστέρων του Χόλιγουντ του παρελθόντος.

Το ημερολόγιο Pirelli 2023 που φωτογράφησε η Emma Summerton έχει ως σύνθημα «Love Letters to the Muse» και θα βγει στο φως της δημοσιότητας τον Νοέμβριo. Περιέχει φωτογραφίες των Cara Delevingne, Emily Ratajkowski, Ashley Graham, Bella Hadid, Karlie Kloss, Adut Akech, Lila Moss, Adwoa Aboah, Lauren Wasser, He Cong, Precious Lee, Sasha Pivovarova, Guinevere van Seenus και Kaya Wilkins. Ναι, το λέμε δυνατά, οι φωτογραφίες έχουν μια ιδιαίτερη αισθητική που θυμίζουν έργα τέχνης, βγαλμένες από παραμύθια και εξωπραγματικούς κόσμους.

Η φωτογράφος Emma Summerton

Μετά το ροκ σταρ και φωτογράφο Bryan Adams, ο οποίος έκανε τη φωτογράφηση για το Ημερολόγιο του 2022 «On The Road» με θέμα τη μουσική με σούπερ σταρ, όπως οι Cher, Iggy Pop, Jennifer Hudson, Rita Ora, σειρά είχε η γνωστή για το χαρακτηριστικό της στυλ και τα δραματικά εξώφυλλα του περιοδικού Vogue, Emma Summerton. Σπούδασε Fine Arts στο National Art School του Σίδνεϊ, είναι γνωστή για την τολμηρή δημιουργικότητα της όπου σε συνδυασμό με την τεχνική εξειδίκευσή της και την αγάπη της για τη μόδα, την έχουν κάνει μία από τις πιο περιζήτητες φωτογράφους σήμερα.

Άλλοτε «ιδιότροπες, σχολαστικά φιλοτεχνημένες και άλλοτε εφευρετικές, συνδυάζουν την φαντασία και την πραγματικότητα για να δημιουργήσουν εικόνες που γιορτάζουν την προσωπική ελευθερία ενώ κάνουν τις γυναίκες να αισθάνονται όχι μόνο εμπνευσμένες αλλά και “συμπεριλαμβανόμενες”» έχουν χαρακτηριστεί για πολλούς του χώρου οι φωτογραφίες που έχει αποδώσει με τα κλικς του φωτογραφικού φακού της.

Η Summerton έβλεπε πάντα τη σχέση μοντέλου και φωτογράφου συνεργατικά, για την ακρίβεια μια ζωτική συνεργασία που τροφοδοτεί την εικόνα. Η φωτογράφιση Parelli 2023 για εκείνη, ήταν ένα όνειρο δεκαετιών, η οποία αναφέρει και τη Sarah Moon, την πρώτη γυναίκα που φωτογράφησε για την Pirelli, ως πρώιμη έμπνευση. «Οπότε ήταν καταπληκτικό όταν συνέβη», αποκάλυψε. «Ήταν σαν κάποιο μαγικό ξόρκι επιτέλους να λειτούργησε».

Love Letters to the Muse: To θέμα του Pirelli 2023

Η ιδέα της 49ης έκδοσης του ημερολογίου για το 2023 σύμφωνα με την Pirelli, εστιάζει «στις μούσες, τις φανταστικές και αρχετυπικές φιγούρες που έχουν εμπνεύσει τη φωτογράφο σε όλη της τη ζωή. Από τη μητέρα της μέχρι τις τραγουδίστριες, τις ηθοποιούς, καλλιτέχνιδες, συγγραφείς, ακτιβίστριες, ζωγράφους και πολλές ακόμη, όλες αποτελούν φόρο τιμής για την έμπνευση της».

39 φωτογράφοι έχουν δημιουργήσει τις δικές τους εκδοχές του ετήσιου ημερολογίου της Pirelli, αλλά μόνο τέσσερις από αυτούς ήταν γυναίκες. Η Sarah Moon το 1972, που ήταν πρωτοπόρος, η Joyce Tenenson το 1989, η Inez van Lamsweerde το 2007 μαζί με τον Vinoodh Matadin και η Annie Lebovitz, το 2000 και το 2016. 14 γυναίκες λοιπόν ποζάρουν στον φακό της Summerton -της πέμπτης γυναίκας που φωτογραφίζει για την Pirelli- τρεις ημέρες στο Λονδίνο, τον Ιούνιο, και μία στη Νέα Υόρκη, τον Ιούλιο.

«Από την αρχή του ταξιδιού μου με τη φωτογραφία πάντα με καθοδηγούσαν οι ερωτήσεις: Ποια είναι η γυναίκα στην εικόνα μου; Από πού προέρχεται; Πού θέλει να πάει; Ποιον αγαπάει; Πώς αγαπά; Τι την οδηγεί; Πώς φαντάζεται τον εαυτό της μπροστά στον κόσμο; Πώς γίνεται η φαντασία του εαυτού της; Πρώτα κάνω αυτές τις ερωτήσεις στον εαυτό μου και μετά τις προβάλλω στην ιστορία που προσπαθώ να πω ή στο συναίσθημα που ελπίζω να μεταφέρω.

Η πρόθεση είναι να εμπνεύσω τον θεατή να ανοίξει το μυαλό του και να ονειρευτεί μαζί μου» επεξηγεί. Η ίδια ναι, θέλει πάντα να μαθαίνει ποιες είναι οι γυναίκες στις φωτογραφίες της. Για να συνεχίσει «Θέλω το ημερολόγιο να γίνει μια αφορμή που θα επιτρέψει σε αυτές τις γυναίκες να γίνουν πηγή έμπνευσης για τις υπόλοιπες. Λατρεύω να φωτογραφίζω γυναίκες και να τις κάνω να δείχνουν δυναμικές και ταυτόχρονα, σέξι και μερικές φορές λίγο παράξενες».

Η Pirelli δημοσιοποίησε πρόσφατα το βίντεο από τα backstage των φωτογραφήσεων για το επερχόμενο ημερολόγιο. Στο clip αποκαλύπτονται οι πρώτες εικόνες με μερικά από τα μεγαλύτερα supermodels της εποχής να ποζάρουν ως μούσες στον φακό της Αυστραλής φωτογράφου.

Οι Μούσες είναι: η Adwoa Aboah, το πανέμορφο μοντέλο που έχει ξεχωρίσει μιας και η βιομηχανία της μόδας την ψήφισε το 2017 ως Model of the Year για το models.com, όπου θα έχει το ρόλος της «the Queen», η Adut Akech έμπειρη μιας και είναι η δεύτερη της φορά θα παρουσιαστεί ως «the Dream Catcher», η He Cong το μοντέλο από την Κίνα θα εμφανιστεί ως «η σοφή», η Cara Delevingne που χαρακτηρίστηκε το 2019 ως το πιο ακριβοπληρωμένο μοντέλο στο Ηνωμένο Βασίλειο αλλά έχει κάνει στροφή στην υποκριτική θα είναι η «Performer», η Ashley Graham που εμφανίζεται για πρώτη φορά στο ημερολόγιο, την ακτιβίστρια.

Η Bella Hadid (της οποίας η αδερφή, Gigi, εμφανίστηκε ήδη στις εκδόσεις του 2015 και του 2019) ως «Sprite», η Karlie Kloss (που θα την δούμε για δεύτερη φορά μιας και το 2013 πόζαρε για τον Steve McCurry) την τεχνολόγο, το plus size model, Precious Lee την Storyteller, η Lila Moss την μάντισσα, η Sasha Pivovarova (το 2008 την είχαμε δει μέσα από τον φακό του Patrick Demarchelier) την ζωγράφο, η Emily Ratajkowski, που εργάζεται ως μοντέλο από τα 14 της, τη συγγραφέα, η Guinevere van Seenus, η Aμερικανίδα ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης την φωτογράφο, η Lauren Wasser, το μοντέλο με τα μηχανικά πόδια, την αθλήτρια και η Kaya Wilkins, την μουσικό.

Διαβάστε ακόμη: