Το PayPal γνώρισε μια μάλλον ανώμαλη και απότομη προσγείωση, που του στοίχισε το 25% της αξίας των μετοχών του, μια πτώση ρεκόρ στην ιστορία του.
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι αναγκάστηκε να κλείσει 4,5 εκατομμύρια λογαριασμούς, ενώ οι προβλέψεις της για τον αριθμό των νέων πελατών της αναπροσαρμόστηκαν προς τα κάτω: ο κολοσσός των πληρωμών δεν πιστεύει πλέον ότι μπορεί να φτάσει τα 750 εκατομμύρια χρήστες μέχρι το 2025, καθώς χρειάστηκε να αντιμετωπίσει «κακόβουλους δράστες», που εκμεταλλεύτηκαν τα οικονομικά κίνητρα και τα προγράμματα ανταμοιβής που έδινε στους πελάτες του.
Έτσι, για το 2022 αναμένονται περίπου 15 με 20 εκατομμύρια νέοι λογαριασμοί, τη στιγμή που το 2021 ο αριθμός αυτός ήταν 48,9 εκατομμύρια. Σε αυτό το πλαίσιο, και η στρατηγική marketing της εταιρείας επίσης αλλάζει, καθώς ο στόχος μετατίθεται από την προσέλκυση νέων πελατών στην αύξηση των εσόδων από τους ήδη υπάρχοντες ενεργούς λογαριασμούς.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της εταιρείας, εκπρόσωπος της οποίας υπογράμμισε ότι στόχος της είναι πάντα να ελέγχουν για την εγκυρότητά τους τους ενεργούς λογαριασμούς, ιδιαίτερα όταν τρέχουν προωθητικές ενέργειες που προσφέρουν κίνητρα σε νέους πελάτες, το PayPal ανακάλυψε ότι συστήματα ρομπότ άνοιγαν αναρίθμητους νέους λογαριασμούς, ώστε να εκμεταλλευτούν τις προσφορές που έκανε η εταιρεία στους νέους της πελάτες. Έτσι, το PayPal άρχισε να κλείνει αυτούς τους λογαριασμούς, προσπαθώντας να περιορίσει τη ζημιά.
Το κίνητρο των δέκα δολαρίων
Η εταιρεία, στο πλαίσιο των προωθητικών της ενεργειών, είχε ξεκινήσει πέρυσι να προσφέρει χρηματική επιβράβευση 10 δολαρίων σε χρήστες που άνοιγαν νέο λογαριασμό στο PayPal, ως κίνητρο για την προσέλκυση νέων πελατών.
Όπως εξηγούν, το τελευταίο διάστημα, με την άνοδο του πληθωρισμού και των τιμών σε μια μεγάλη γκάμα αγαθών, οι καταναλωτές των χαμηλότερων κυρίως εισοδημάτων είχαν μειώσει τις ιντερνετικές τους αγορές, ενώ, επιπλέον, το άνοιγμα της αγοράς εκ νέου έστειλε πολλούς ξανά στα φυσικά καταστήματα, ειδικά την περίοδο των γιορτών. Αλλά και τα επίμονα προβλήματα που συνεχίζει να προσκαλεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο η κρίση της εφοδιαστικής αλυσίδας έχουν επίσης περιορίσει τις online αγορές, κάτι που σημαίνει ότι οι υπηρεσίες του PayPal είναι πλέον ουσιαστικά λιγότερο απαραίτητες.
To PayPal, που ειδικεύεται στις ιντερνετικές συναλλαγές, ιδρύθηκε το 2000 και την ανάπτυξή του προώθησε ιδιαίτερα, πέρα από την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, το eBay, στο οποίο ανήκε από το 2002 μέχρι το 2015, οπότε και έγινε ανεξάρτητη εταιρεία. Η ιδιαίτερη έμφαση που έδινε στην ασφάλεια των συναλλαγών το βοήθησε να χτίσει την αξιοπιστία και τη δημοφιλία του μεταξύ των χρηστών, που συνεχίζουν να το προτιμούν για τις ηλεκτρονικές τους συναλλαγές – μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία, η εφαρμογή PayPal είναι εγκατεστημένη περίπου τα δύο τρίτα των smartphones.