Στοιχεία και προτάσεις -«φωτιά» περιλαμβάνει η Έκθεση του Ιταλού πρώην Πρωθυπουργού Ενρίκο Λέτα για τον ενεργειακό κλάδο της Ευρώπης, την οποία του παρήγγειλε η Κομισιόν.

Περιλαμβάνει αναλυτικές προβλέψεις για δίκτυα, διαγωνισμούς και πράσινη τεχνολογία.

Η ενίσχυση της Ενεργειακής Ένωσης της Ευρώπης αποτελεί βασική προτεραιότητα, μαζί με πολλές στοχευμένες συστάσεις για τον τρόπο μετασχηματισμού του ενεργειακού τομέα της Ευρώπης, σύμφωνα με την έκθεση του κου Λέτα, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στους ηγέτες της ΕΕ.

Οι εθνικές κυβερνήσεις και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέθεσαν στον Λέτα να ετοιμάσει τη συγκεκριμένη έκθεση, η οποία αναμένεται να παίξει σημαντικό ρόλο στην πολιτική κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η ΕΕ μετά τις εκλογές του Ιουνίου.

Η ενιαία ενεργειακή αγορά

Η ενεργειακή αγορά και οι υποδομές της Ευρώπης αποτελούν βασικό επίκεντρο, με τον Λέτα να γράφει ότι «η Ενιαία Αγορά Ενέργειας μπορεί κάλλιστα να είναι το καλύτερο πλεονέκτημα της Ευρώπης προκειμένου να διασφαλίσει την επιτυχία της σε μια νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων».

Η έκθεση κάνει συγκεκριμένες συστάσεις οι οποίες, εάν εφαρμοστούν, θα αναδιαμόρφωσαν δραματικά τμήματα του ενεργειακού τομέα της Ευρώπης.

Διασυνοριακές κοινές δημοπρασίες για πρόσθετη ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές

Η έκθεση αναφέρει ότι οι γειτονικές χώρες της ΕΕ θα πρέπει να ξεκινήσουν τη διεξαγωγή διασυνοριακών δημοπρασιών για πρόσθετη παραγωγή ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, προκειμένου να μειώσουν το κόστος. Ενθαρρύνει επίσης «διασυνοριακά συστήματα ευελιξίας».

Επέκταση των δικτύων

Ενώνοντας τη φωνή του με παράγοντες της αγορές που ζητούν την επέκταση και ενίσχυση των δικτύων ηλεκτρικής ενέργειας της Ευρώπης, ο Λέτα περιγράφει πώς ο ενισχυμένος ευρωπαϊκός συντονισμός και χρηματοδότηση μπορεί να βοηθήσει στην υλοποίηση αυτού του οράματος.

Όπως αναφέρει το Euroactiv, η Ευρώπη έχει ήδη τέσσερις «Περιφερειακές Ομάδες Υψηλού Επιπέδου», οι οποίες παρέχουν κάποιο τεχνικό διασυνοριακό συντονισμό. Ο Λέτα, στην έκθεσή του υποστηρίζει ότι αυτές οι ομάδες πρέπει να «εμπλακούν περισσότερο σε πολιτικό επίπεδο» με μια εκ περιτροπής προεδρία και ετήσιες συνεδριάσεις.Μάλιστα, κάνει ιδιαίτερη αναφορά στα «πράσινα ομόλογα» ώστε να εξασφαλιστούν μακροπρόθεσμα τα απαραίτητα κονδύλια για επενδύσεις. Αναφέρεται επίσης στην ανάγκη για ένα νέο ευρωπαϊκό δίκτυο υδρογόνου.

Ασφάλεια εφοδιασμού

Η έκθεση Λέτα τάσσεται υπέρ μιας πιο συστηματικής αναθεώρησης της ασφάλειας του εφοδιασμού με φυσικό αέριο της Ευρώπης, «λαμβάνοντας υπόψη τις νέες πραγματικότητες της αγοράς LNG».

Με προληπτικά μέτρα όπως η αποθήκευση φυσικού αερίου άνισα κατανεμημένη σε όλη την Ευρώπη και τις επακόλουθες «δύσκολες συζητήσεις, ακόμη και διαφωνίες», συνιστά στις γειτονικές χώρες της ΕΕ να αναπτύξουν μια «συντονισμένη προσέγγιση» σχετικά με το ποιος θα πληρώσει για τι. Η έκθεση προειδοποιεί επίσης για «αναδυόμενες εξαρτήσεις από τα πυρηνικά καύσιμα».

Παγκόσμιος ανταγωνισμός καθαρής τεχνολογίας και κρίσιμες πρώτες ύλες

Όσον αφορά τις μελλοντικές καθαρές τεχνολογίες της Ευρώπης, ο Λέτα συνιστά προσοχή. Με το βλέμμα στην Κίνα , προειδοποιεί για «κίνδυνο δολιοφθοράς ή μη εξουσιοδοτημένης μεταφοράς δεδομένων» και ζητά μέτρα κυβερνοασφάλειας που θα πρέπει «να ενσωματωθούν αυστηρά στις προμήθειες για νέες υποδομές ή περιουσιακά στοιχεία παραγωγής».

Παράλληλα, τονίζει ότι οι πρόσφατες έρευνες της ΕΕ για τις ξένες επιδοτήσεις σε στρατηγικούς τομείς θα πρέπει να συνεχίσουν να «διασφαλίζουν ότι οι επενδύσεις τρίτων χωρών σε βασικές ενεργειακές υποδομές ή περιουσιακά στοιχεία ενδέχεται να μην αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια ή τη δημόσια τάξη στο μέλλον».Η έκθεση προτείνει επίσης κοινές ενέργειες προμηθειών από τις κυβερνήσεις της ΕΕ για την εξασφάλιση κρίσιμων πρώτων υλών.

Πράσινη διπλωματία

Τα μεγάλα διασυνοριακά έργα θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση της καλής θέλησης με «αξιόπιστους ενεργειακούς εταίρους», υποστηρίζει η έκθεση. Επικαλείται τη σύνδεση του αγωγού αερίου και υδρογόνου της Βόρειας Αφρικής με την Ιταλία και υποστηρίζει ότι οι 30+ υποψήφιες για ένταξη χώρες στην ΕΕ θα πρέπει να αποκτήσουν έγκαιρη (αλλά σταδιακή) πρόσβαση στην ενιαία αγορά ενέργειας. Για την Αφρική, την οποία φλερτάρουν όλο και περισσότερο «άλλοι παγκόσμιοι παίκτες», η ΕΕ χρειάζεται μια νέα πρόταση, λέει ο Λέτα.

Ο νέος οργανισμός καθαρής ενέργειας

Ο Λέτα στην έκθέση του, ζητά τη δημιουργία μιας νέας εφαρμογής, η οποία θα έχει τέσσερις κύριες αρμοδιότητες:

  • Υποστήριξη του υδρογόνου και άλλων εκκολαπτόμενων τεχνολογιών
  • Εκταμίευση επιχορηγήσεων για διασυνοριακά έργα δικτύου
  • Επίβλεψη προγραμμάτων επιδοτήσεων για ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και πυρηνικά
  • Λειτουργία ως ενιαία υπηρεσία για πιστοποιήσεις και γενική υποστήριξη αδειοδότησης.

Βιομήχανοι: Ζητούν κεφάλαια από το Ταμείο Ανάκαμψης για ενεργειακές επενδύσεις, γιατί «έρχεται βαρύς χειμώνας»

Ευρωκοινοβούλιο: Εγκρίθηκε η μεταρρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας

Τη μεταρρύθμιση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ, ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, κάτι που αναμένεται να καταστήσει την αγορά πιο σταθερή, οικονομικά προσιτή και βιώσιμη.

Η νομοθετική δέσμη (κανονισμός και οδηγία), η οποία είχε ήδη συμφωνηθεί επί της αρχής με το Συμβούλιο, θα προστατεύει τους καταναλωτές από την αστάθεια των τιμών. Τα κείμενα εγκρίθηκαν με 433 ψήφους υπέρ, 140 κατά και 15 αποχές (κανονισμός) και 473 ψήφους υπέρ, 80 ψήφους κατά και 27 αποχές (οδηγία).

Το Κοινοβούλιο εξασφάλισε ότι όλοι θα έχουν το δικαίωμα πρόσβασης σε συμβόλαια σταθερών ή δυναμικών τιμολογίων, αλλά και ότι θα λαμβάνουν επαρκείς πληροφορίες σχετικά με τους όρους που υπογράφουν. Οι προμηθευτές δεν θα επιτρέπεται να αλλάζουν μονομερώς τους όρους ενός συμβολαίου.

Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν επίσης ότι οι χώρες της ΕΕ μπορούν να απαγορεύσουν στους προμηθευτές να διακόψουν την παροχή ηλεκτρικής ενέργειας σε οικονομικά ευάλωτους πελάτες, μεταξύ άλλων και κατά τη διάρκεια επίλυσης διαφορών.

Επέτειος 1821: Το ευρωκοινοβούλιο εύχεται χρόνια πολλά με Ελύτη

 

Οι «συμβάσεις επί διαφοράς»

Η νομοθεσία προβλέπει τις λεγόμενες «συμβάσεις επί διαφοράς» (CfDs) και ισοδύναμα καθεστώτα για την ενθάρρυνση των επενδύσεων στον τομέα της ενέργειας. Στις συμβάσεις αυτές, μια δημόσια αρχή αποζημιώνει τον παραγωγό ενέργειας σε περίπτωση πολύ απότομης πτώσης των τιμών από τη μία, αλλά από την άλλη εισπράττει έσοδα εάν οι τιμές είναι υπερβολικά υψηλές. Η χρήση των συμβάσεων αυτών θα επιτρέπεται σε όλες τις επενδύσεις για νέες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, είτε από ανανεώσιμες πηγές είτε από πυρηνική ενέργεια.

Το κείμενο προβλέπει μηχανισμό για την κήρυξη κατάστασης κρίσης τιμών ηλεκτρικής ενέργειας. Σε μια κατάσταση πολύ υψηλών τιμών και υπό ορισμένες προϋποθέσεις, η ΕΕ μπορεί να κηρύξει κατάσταση κρίσης σε περιφερειακό ή ενωσιακό επίπεδο, επιτρέποντας στα κράτη μέλη να λάβουν προσωρινά μέτρα για τον καθορισμό των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους ενεργοβόρους βιομηχανικούς καταναλωτές.

Η μεταρρύθμιση αυτή θέτει τους πολίτες ως πρώτη προτεραιότητα στον σχεδιασμό της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Το κείμενο περιλαμβάνει μέτρα για την προστασία των πολιτών, ιδίως των πλέον ευάλωτων, αλλά και για την επιτάχυνση της ανάπτυξης ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Το Κοινοβούλιο έχει κάνει ένα σημαντικό βήμα προόδου στον εκδημοκρατισμό της ενέργειας, δημιουργώντας έναν σχεδιασμό της αγοράς που έχει αντλήσει διδάγματα από τις αδυναμίες που έφερε στην επιφάνεια η ενεργειακή κρίση. Όλοι οι καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένων των πολύ μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, θα έχουν μακροπρόθεσμη πρόσβαση σε προσιτές και σταθερές τιμές», δήλωσε ο εισηγητής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Nicolás González Casares (Σοσιαλιστές, Ισπανία).

Μετά την έγκριση του Κοινοβουλίου, το Συμβούλιο πρέπει επίσης να εγκρίνει επίσημα τη νομοθεσία.

Όπως αναφέρεται στην έκθεση, οι τιμές της ενέργειας αυξάνονται από τα μέσα του 2021, αρχικά λόγω της οικονομικής ανάκαμψης μετά την πανδημία COVID-19.

Ωστόσο, οι τιμές της ενέργειας αυξήθηκαν κατακόρυφα λόγω των προβλημάτων εφοδιασμού με φυσικό αέριο μετά την επίθεση της Ρωσίας κατά της Ουκρανίας από τον Φεβρουάριο του 2022. Οι υψηλές τιμές του φυσικού αερίου επηρέασαν άμεσα τις τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς συνδέονται μεταξύ τους στο πλαίσιο του συστήματος αξιολογικής κατάταξης, όπου η ακριβότερη πηγή ενέργειας (συνήθως αυτή που παράγεται από ορυκτά καύσιμα) καθορίζει τη συνολική τιμή ηλεκτρικής ενέργειας.

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο - «μαμούθ» για την αγορά ενέργειας - Όλες οι μεταρρυθμίσεις

Η προστασία των καταναλωτών από τη χειραγώγηση των ενεργειακών αγορών

Εγκρίθηκε από το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ο νέος νόμος για την προστασία των καταναλωτών ενέργειας από τη χειραγώγηση της χονδρικής αγοράς, που έχει ως στόχο την ενίσχυση της εποπτείας των αγορών χονδρικής και τη διασφάλιση ανοιχτού και θεμιτού ανταγωνισμού ηλεκτρικής ενέργειας στην ΕΕ.

Το νέο κείμενο εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης μεταρρύθμισης της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη και τροποποιεί τον κανονισμό του 2011 για την ακεραιότητα και τη διαφάνεια των αγορών ενέργειας χονδρικής (REMIT). Το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο κατέληξαν για πρώτη φορά σε συμφωνία τον Νοέμβριο του 2023 .

Η Κομισιόν πρότεινε τις αλλαγές στον κανόνα ως απάντηση στις υψηλές και ασταθείς τιμές της ενέργειας το 2022, προκειμένου να αποφευχθούν οι κίνδυνοι χειραγώγησης της αγοράς και συναλλαγών εμπιστευτικών πληροφοριών (εκμετάλλευση προνομιακών ιδιωτικών πληροφοριών για τη διενέργεια χρηματοοικονομικών συναλλαγών).

Όπως τονίζεται στην ανακοίνωση ο κανονισμός θέτει τη βάση για αυξημένη διαφάνεια και ακεραιότητα της αγοράς, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη του κοινού στη λειτουργία των χονδρικών αγορών ενέργειας.

Δημιουργεί σαφέστερες και αυστηρότερες απαιτήσεις για τους συμμετέχοντες στην αγορά της ΕΕ που διαμένουν σε τρίτη χώρα. Στο εξής, θα πρέπει να ορίζουν αντιπρόσωπο σε κράτος μέλος στου οποίου τη χονδρική αγορά ενέργειας δραστηριοποιούνται. Ο αντιπρόσωπος πρέπει να ορίζεται με γραπτή εντολή και να είναι εξουσιοδοτημένος να ενεργεί εξ ονόματος του συμμετέχοντος στην αγορά.

Ο νέος κανονισμός παρέχει στον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Συνεργασία των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ACER) το δικαίωμα να διερευνά υποθέσεις με διασυνοριακή διάσταση, όπου επηρεάζονται τουλάχιστον δύο κράτη μέλη.
Οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές θα είναι σε θέση να αντιτάσσονται στην άσκηση των εξουσιών έρευνας του ACER όταν οι έρευνες αυτές θα έχουν κινηθεί επίσημα ή όταν θα έχει ήδη διεξαχθεί έρευνα με βάση τα ίδια πραγματικά περιστατικά. Οι εθνικές ρυθμιστικές αρχές θα έχουν στη διάθεσή τους μέγιστη προθεσμία 3 μηνών για να διατυπώσουν αντιρρήσεις.

Ο κανονισμός εισάγει νέα εργαλεία που θα πρέπει να χρησιμοποιεί ο ACER για τη διεξαγωγή ερευνών. Για παράδειγμα, θα είναι σε θέση να διενεργεί επιτόπιες επιθεωρήσεις και να εκδίδει αιτήματα παροχής πληροφοριών, ενώ θα έχει επίσης την εξουσία να λαμβάνει καταθέσεις.

Ο ACER θα είναι σε θέση να λαμβάνει αποφάσεις σχετικά με τις επιτόπιες επιθεωρήσεις, τα αιτήματα παροχής πληροφοριών και αδειών ή ανάκλησης αδειών πλατφορμών προνομιακών πληροφοριών και καταχωρισμένων μηχανισμών αναφοράς.

Επιπλέον, θα έχει την εξουσία να επιβάλλει περιοδικές χρηματικές ποινές προκειμένου να διασφαλίζεται η συμμόρφωση με τις αποφάσεις των επιτόπιων επιθεωρήσεων και τα αιτήματα παροχής πληροφοριών.

Η εξουσία επιβολής προστίμων για παραβιάσεις των απαγορεύσεων ή για μη τήρηση των ουσιαστικών υποχρεώσεων που περιλαμβάνονται στον κανονισμό θα παραμείνει στην αρμοδιότητα των κρατών μελών.

Ο κανονισμός τώρα θα υπογραφεί, θα δημοσιευτεί στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ και θα αρχίσει να ισχύει είκοσι ημέρες αργότερα.

Ο κανονισμός που εκδόθηκε εντάσσεται σε μια ευρύτερη μεταρρύθμιση του σχεδιασμού της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ. Τροποποιεί τον κανονισμό για την ακεραιότητα και τη διαφάνεια στη χονδρική αγορά ενέργειας [κανονισμός (ΕΕ) αριθ. 1227/2011, γνωστός και ως κανονισμός REMIT] και τον κανονισμό για τη σύσταση του ACER [κανονισμός (ΕΕ) 2019/942].

Το σχέδιο κανονισμού υποβλήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 14 Μαρτίου 2023 ως απάντηση στις υψηλές και ασταθείς τιμές της ενέργειας το 2022, προσαρμόζοντας το πεδίο εφαρμογής του προηγούμενου κανονισμού στις τρέχουσες και εξελισσόμενες συνθήκες της αγοράς.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Δεκέμβριο, μετά από έντονο παρασκήνιο και σκληρά παζάρια το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξαν σε προσωρινή συμφωνία για τη μεταρρύθμιση του σχεδιασμού της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας της ΕΕ (EMD). Με τη μεταρρύθμιση επιδιώκεται να μειωθεί η εξάρτηση των τιμών της ηλεκτρικής ενέργειας από τις ασταθείς τιμές των ορυκτών καυσίμων, να προστατεύονται οι καταναλωτές από τις απότομες αυξήσεις των τιμών, να επισπευσθεί η ανάπτυξη ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και να βελτιωθεί η προστασία των καταναλωτών.

Το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο συμφώνησαν να δώσουν στα κράτη μέλη τη δυνατότητα να στηρίζουν αποκλειστικά την αγορά νέας παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές, όπου το επιτρέπουν οι συνθήκες και σύμφωνα με τα σχέδια απανθρακοποίησης των κρατών μελών.

Όσον αφορά τις εθελοντικές τυποποιημένες συμβάσεις, αμφότερα τα θεσμικά όργανα συμφώνησαν να διατηρήσουν τον εθελοντικό τους χαρακτήρα για τα κράτη μέλη. Η προσωρινή συμφωνία παρέχει επίσης εκτίμηση από τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη Συνεργασία των Ρυθμιστικών Αρχών Ενέργειας (ACER) σχετικά με την αγορά ΣΑΗΕ με βάση τις πληροφορίες από τη βάση δεδομένων που προβλέπεται στον κανονισμό REMIT.

Πρόσβαση σε οικονομικά προσιτή ηλεκτρική ενέργεια στη διάρκεια κρίσεως των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας

Και οι δύο συννομοθέτες συμφώνησαν να δώσουν στο Συμβούλιο την αρμοδιότητα να κηρύσσει κατάσταση κρίσης, βάσει πρότασης της Επιτροπής.

Επιπλέον, η προσωρινή συμφωνία προβλέπει τα κριτήρια για την κήρυξη κατάστασης κρίσης, σε σχέση με τη μέση τιμή χονδρικής της ηλεκτρικής ενέργειας ή την απότομη αύξηση των τιμών λιανικής της ηλεκτρικής ενέργειας.

Όσον αφορά τα μέτρα που πρέπει να λάβουν τα κράτη μέλη μόλις κηρυχθεί κατάσταση κρίσης, αμφότερα τα θεσμικά όργανα συμφώνησαν να λάβουν υπόψη την υφιστάμενη δυνατότητα περαιτέρω μείωσης των τιμών ηλεκτρικής ενέργειας για ευάλωτους και σε μειονεκτική θέση πελάτες, με βάση την ισχύουσα οδηγία για την ηλεκτρική ενέργεια.

Επιπλέον, ενσωματώνονται διατάξεις που αποσκοπούν στην αποφυγή αδικαιολόγητων στρεβλώσεων ή κατακερματισμού της εσωτερικής αγοράς.

Το Συμβούλιο και το Κοινοβούλιο συμφώνησαν να ενισχύσουν τα μέτρα που πρέπει να λάβουν τα κράτη μέλη για την προστασία των ευάλωτων και ενεργειακά φτωχών πελατών, συμπεριλαμβανομένης της προσθήκης του ορισμού της ενεργειακής φτώχειας σε συνδυασμό με αναφορά στη νέα οδηγία για την ενεργειακή απόδοση, λαμβάνοντας κατάλληλα μέτρα.

Και οι δύο συννομοθέτες συμφώνησαν να καταστήσουν τους μηχανισμούς δυναμικότητας πιο διαρθρωτικό στοιχείο της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας. Επιπλέον, συμφώνησαν να εισαγάγουν πιθανή και έκτακτη παρέκκλιση από την εφαρμογή του ορίου εκπομπών CO2 για ήδη εγκεκριμένους μηχανισμούς δυναμικότητας, όπου αυτό δικαιολογείται δεόντως.

Οι δύο συννομοθέτες συμφώνησαν να συνάψουν αμφίδρομες συμβάσεις επί διαφοράς ή ισοδύναμα καθεστώτα με τα ίδια αποτελέσματα με το μοντέλο που χρησιμοποιείται όταν η δημόσια χρηματοδότηση με τη μορφή καθεστώτων άμεσης στήριξης των τιμών συμμετέχει σε μακροπρόθεσμες συμβάσεις.

Οι αμφίδρομες συμβάσεις επί διαφοράς θα ισχύουν για επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις ηλεκτροπαραγωγής που βασίζονται στην αιολική ενέργεια, την ηλιακή ενέργεια, τη γεωθερμική ενέργεια, την υδροηλεκτρική ενέργεια χωρίς ταμιευτήρες και την πυρηνική ενέργεια.

Οι κανόνες για τις αμφίδρομες συμβάσεις επί διαφοράς θα εφαρμοστούν μόνο έπειτα από μεταβατική περίοδο τριών ετών μετά την έναρξη ισχύος του κανονισμού, προκειμένου να διατηρηθεί η ασφάλεια δικαίου για τα εν εξελίξει έργα. Η προσωρινή συμφωνία παρέχει ευελιξία ως προς τον τρόπο αναδιανομής των κρατικών εσόδων που προκύπτουν μέσω αμφίδρομων συμβάσεων επί διαφοράς.

Τα έσοδα θα αναδιανέμονται στους τελικούς πελάτες και μπορούν επίσης να χρησιμοποιούνται για να χρηματοδοτούν τις δαπάνες για τα καθεστώτα άμεσης στήριξης των τιμών ή τις επενδύσεις για τη μείωση του κόστους της ηλεκτρικής ενέργειας για τους τελικούς πελάτες.

Διαβάστε ακόμη: