Οι πωλήσεις βιντεοπαιχνιδιών αναμένεται να καταγράψουν ετήσια μείωση για πρώτη φορά εδώ και χρόνια, καθώς ένας άλλος κλάδος που γνώρισε άνθηση στην εποχή του κορωνοϊού αντιμετωπίζει τη ζοφερή προοπτική της ύφεσης.
Η παγκόσμια αγορά παιχνιδιών και υπηρεσιών οικιακής ψυχαγωγίας προβλέπεται να συρρικνωθεί κατά 1,2% σε ετήσια βάση στα 188 δισεκατομμύρια δολάρια το 2022, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας δεδομένων αγοράς Ampere Analysis.
Ο τομέας ενισχύθηκε κατά 26% από το 2019 έως το 2021, φτάνοντας σε μέγεθος ρεκόρ των 191 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι πωλήσεις βιντεοπαιχνιδιών αυξάνονται σταθερά τουλάχιστον από το 2015, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Ampere.
Η πανδημία έδωσε ώθηση στον κλάδο
Το gaming έλαβε τεράστια ώθηση κατά την διάρκεια των lockdown εξαιτίας της πανδημίας του Covid-19 το 2020, καθώς οι άνθρωποι περνούσαν περισσότερο χρόνο στα σπίτια τους. Η κυκλοφορία σε κονσόλες επόμενης γενιάς από τη Microsoft και τη Sony την ίδια χρονιά ενίσχυσε επίσης τους ρυθμούς αύξησης της βιομηχανίας.
Ωστόσο, η άφιξη των μηχανών Xbox Series X και S της Microsoft και του PlayStation 5 της Sony αποδείχτηκε κάτι σαν δίκοπο μαχαίρι — οι διακοπές της εφοδιαστικής και οι ελλείψεις ζωτικών εξαρτημάτων έχουν δείξει ότι οι αγοραστές αντιμετωπίζουν μεγάλη δυσκολία να βρουν κάποια από τις νέες κονσόλες στα ράφια των καταστημάτων ή online.
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία επιδείνωσαν περαιτέρω τις προοπτικές για τον κλάδο των τυχερών παιχνιδιών. Πολλοί κατασκευαστές λογισμικού και υλικού παιχνιδιών αποφάσισαν να αναστείλουν τις δραστηριότητές τους στη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένων των Microsoft και Sony.