Η ναυτιλιακή εταιρεία Global Ship Lease (GSL) συμφερόντων του Γιώργου Γιουρούκου προχώρησε σε πώληση τριών μεγάλης ηλικίας πλοίων της και στην αγορά τεσσάρων second hand-μεταχειρισμένα μικρότερης ηλικίας τα οποία ανήκουν στην κατηγορία των μεσαίων και μικρότερων πλοίων. Η GSL, εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, επιβεβαίωσε την πώληση τριών παλαιότερων πλοίων συνολικής αξίας $54,5 εκατομμυρίων, ποσό που υπερβαίνει κατά πολύ τη συνδυασμένη λογιστική αξία τους, η οποία ανέρχεται σε 24,9 εκατομμύρια δολάρια.

Πρόκειται για:

  • το Akiteta μεταφορικής ικανότητας 2.200 teu, κατασκευής 2002 και
  • το αδελφό του Keta κατασκευής 2003, τα οποία θα παραδοθούν στον νέο τους ιδιοκτήτη έως το τέλος του α’ εξαμήνου 2025.
  • Επιπλέον, το πλοίο Tasman μεταφορικής ικανότητας 5.900 teu, κατασκευής 2000 πωλήθηκε στην MSC Mediterranean Shipping Company τον Δεκέμβριο του 2024.

Η εταιρεία βρίσκεται σε συνεχή ανάπτυξη. Το προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα της ανήλθε σε 352,7 εκατομμύρια δολάρια το 2024, σημειώνοντας αύξηση 10,3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η αύξηση αυτή ενισχύθηκε από τα 90,4 εκατομμύρια δολάρια που κατέγραψε η εταιρεία το τέταρτο τρίμηνο. Παράλληλα, τα λειτουργικά έσοδα της GSL αυξήθηκαν κατά 2% για το τέταρτο τρίμηνο, φτάνοντας τα 182,4 εκατομμύρια δολάρια, ενώ συνολικά για το 2024 παρουσίασαν αύξηση 5,4%, φτάνοντας τα 711,1 εκατομμύρια δολάρια.

«Η GSL αναμένει περαιτέρω ενίσχυση των αποτελεσμάτων της μέσω της ένταξης στο στόλο της τεσσάρων πλοίων, τα οποία αποκτήθηκαν τον Δεκέμβριο του 2024. Ανάμεσα σε αυτά, περιλαμβάνονται τέσσερα πλοία μεταφορικής ικανότητας 9.115 teu, κατασκευής 2015 που αποκτήθηκαν για 274 εκατομμύρια δολάρια και παραχωρήθηκαν με μισθώσεις στην Hapag-Lloyd. Η κίνηση αυτή αναμένεται να ενισχύσει τα έσοδα της εταιρείας και να μειώσει τη μέση ηλικία του στόλου της, ενώ ταυτόχρονα οι όροι και η χρηματοδότηση της συμφωνίας απομάκρυναν τους κινδύνους από την αρχή», όπως σχολίασε ο εκτελεστικός πρόεδρος της GSL, Γιώργος Γιουρούκος.

Η GSL σήμερα διαθέτει έναν στόλο 71 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, με χωρητικότητες που κυμαίνονται από 2.207 teu έως 11.040 teu. Από αυτά, 36 πλοία κατατάσσονται στην κατηγορία των ευρέως διαστάσεων post-panamax, προσφέροντας έτσι μεγάλη ευελιξία και προσαρμοστικότητα στη διαχείριση των αυξημένων απαιτήσεων της παγκόσμιας ναυτιλιακής αγοράς.

Διαβάστε ακόμη: