Γίνεται λόγος πολύς εσχάτως, με αφορμή τα έργα ύψους 13,6 δις, που θα βγουν από τις αρμόδιες αρχές εντός του 2022 και εντεύθεν!
Πέρα από τις τεχνικές εταιρίες, ομίλους και συμφέροντα, οφείλουμε να επιστήσουμε την προσοχή στην ηγεσία του υπ. Υποδομών σε συγκεκριμένες κατηγορίες και τύπους στελεχών και τεχνοκρατών, οι οποίοι διαχρονικά ευθύνονται , εκούσια ή ακούσια, για σκάνδαλα, αναθέσεις, ζημιά του Δημοσίου.
Και εννοώ ότι είτε ήταν ανίκανοι, είτε διαπλεκόμενοι!
Οφείλει επομένως η ηγεσία του Υπ. Υποδομών να είναι πολύ προσεκτική στην επιλογή των προσώπων που απαρτίζουν τις αρμόδιες Επιτροπές!
Τα πρόσωπα που στελεχώνουν τους μηχανισμούς του δημοσίου και τις θέσεις συμβούλων, είτε πρόκειται για οικονομικούς, είτε κυρίως για νομικούς!
Διότι είναι γνωστό στους παροικούντες την κατασκευαστική Ιερουσαλήμ πως ποτέ το Δημόσιο δεν κέρδισε ούτε μια διαιτησία απέναντι σε εργολάβο ή προμηθευτή!
Και τούτο δεν οφείλεται αποκλειστικά και μόνο στα νταραβέρια των εκάστοτε παρατρεχάμενων του Μαξίμου και των κομματικών μηχανισμών που έχουν διαχρονικά «πάρε – δώσε» με λειτουργούς της Δικαιοσύνης!
Σε όλες τις ενστάσεις και όλες τις διαιτησίες οι εργολάβοι και οι προμηθευτές δικαιώθηκαν και σε τούτο βαρύτατη ευθύνη φέρουν όλοι όσοι ενεπλάκησαν, από την προκήρυξη του έργου και τα φύλλα δημοπράτησης, από τους μελετητές δηλαδή μέχρι τους νομικούς εκπροσώπους του δημοσίου, αλλά και τους αξιωματούχους οι οποίοι δεν είχαν απέναντι στις επιδιαιτησίες τα επιχειρήματα που έπρεπε, χάνοντας τις μάχες με προφανή τεράστια ζημιά του Κράτους!
και επιβάλλεται μεγάλη προσοχή στις μελετητικές εταιρίες οι οποίες διαπλέκονται με τους εργολάβους, είτε οι εργολάβοι είναι πίσω τους. Και στήνουν τις δουλειές από το σημείο μηδέν με φωτογραφικούς όρους και προϋποθέσεις!
Επειδή λοιπόν βλέπω ότι βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την παραχώρηση της Αττικής οδού, αλλά και οι διαδικασίες για τη διαμόρφωση των συνθηκών ούτως ώστε οι 3 επεκτάσεις της Αττικής οδού να δημοπρατηθούν ως νέα, ενιαία σύμβαση παραχώρησης, ας είναι ακόμη πιο προσεκτικοί στο Δημόσιο ως προς τις μελετητικές εταιρίες στις οποίες θα καταλήξουν!
Όχι οι ίδιοι και οι ίδιοι που έχουν στενές σχέσεις με δημοσιογράφους / νταβατζήδες που έγιναν και διαφημιστές, όχι στους μελετητές που σε μόνιμη βάση κάνουν δουλειές με συγκεκριμένους εργολάβους.
Ακούστε κύριοι του Υπ. Υποδομών: αν όλα αυτά τα ρεμάλια και σαπρόφυτα δεν τα πετάξετε έξω από το μαγαζί δυστυχώς πάλι θα κάνετε μια τρύπα στο νερό.
Και στο τέλος θα πληρώνετε απαλλοτριώσεις, αλλαγές μελετών και χαμένες διαιτησίες…