Σήμερα (06/04), ο Γιάννης Πλακιωτάκης απέστειλε το μήνυμα ότι «το επόμενο διάστημα, οι προκλήσεις θα είναι πολλές στον κλάδο της ακτοπλοΐας και η χώρα θα πρέπει να είναι έτοιμη», από το βήμα του συνεδρίου «Μεταφορές – Υποδομές».

«Οι μεταφορές είναι ένα σημαντικός κλάδος της εθνικής οικονομίας, που με τους κατάλληλους χειρισμούς, μπορεί να μετατρέψει τη χώρα μας, σε κόμβο μεταφορών· έχουν γίνει πολλά σε θεσμικό επίπεδο, όμως, οι προκλήσεις του μέλλοντος είναι μεγαλύτερες», σημείωσε ο κ. Πλακιωτάκης, συμπληρώνοντας ότι οι μεταφορές αποτελούν στρατηγική προτεραιότητα.

Μόνο στην ακτοπλοΐα, θα απαιτηθούν επενδύσεις άνω των 10 δισ. ευρώ, ανέφερε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, καθώς Πολιτεία, φορείς και πλοιοκτήτες θα πρέπει να προετοιμάσουν ένα πλαίσιο χρηματοδοτικών «εργαλείων», ώστε να προσαρμοσθούν στα νέα περιβαλλοντικά δεδομένα και τις συνθήκες που δημιουργούν.

«Η Ελλάδα είναι αμιγώς νησιωτικός προορισμός και αποτελεί βασική προτεραιότητα, η σύνδεση ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας», υπογράμμισε ο κ. Υπουργός και τόνισε ότι «για αυτόν τον λόγο, αυξήσαμε κατά 50 εκατ. ευρώ ετησίως το κονδύλι για τις άγονες γραμμές, δημιουργώντας 24 νέες και βελτιώνοντας τις συνθήκες για πολίτες και επισκέπτες», σχολίασε και προσέθεσε ότι «στόχος, είναι η περαιτέρω αναβάθμιση της θαλάσσιας συγκοινωνίας».

«Ύστερα από διαπραγματεύσεις, εντάξαμε στο ΕΣΠΑ τη χρηματοδότηση θαλάσσιας συγκοινωνίας με έμφαση στις άγονες γραμμές, ενώ, θέσαμε για πρώτη φορά κριτήρια “πράσινης” ανανέωσης ακτοπλοϊκού στόλου· ένα –και μεγάλο ντιμπέιτ– που πρόκειται να μας απασχολήσει τα επόμενα χρόνια, είναι τα νέα εναλλακτικά καύσιμα. Η Ελλάδα έχει προτείνει ένα απλουστευμένο μοντέλο, προκειμένου να πάμε με ταχύτερους ρυθμούς στα νέα εναλλακτικά καύσιμα και την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας. Το επόμενο “στοίχημα”, είναι τα λιμάνια μας να προσαρμοσθούν στις νέες συνθήκες», υπογράμμισε.

«Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εξασφάλισε –από το νέο ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης– περισσότερα από 200 εκατ. ευρώ, για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών. Αρχίσαμε με την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμένων, που έχει συγκεντρώσει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, είναι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, αφού εισέρχεται σε νέο δρόμο ανάπτυξης, με πολλαπλά οφέλη για την οικονομία και τις τοπικές κοινωνίες», κατέληξε ο Γιάννης Πλακιωτάκης.

Διαβάστε ακόμη: