Ο Υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, μιλώντας σε δημοσιογράφους, έκανε γνωστό ότι η εγκατάσταση πλήρους τηλεδιοίκησης από Λάρισα και πάνω θα λειτουργεί μέχρι τις αρχές Ιουλίου και από τη Λάρισα και κάτω μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου.

Ειδικότερα, ο κ. Γεραπετρίτης εκτίμησε πως από αρχές Οκτωβρίου θα λειτουργήσει όλη η τηλεδιοίκηση και τα Κέντρα Ελέγχου.

Αναφερόμενος στο ETCS, ο Υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών είπε ότι θα υπάρξει προμήθεια από την ΓΑΙΑΟΣΕ και θα γίνει αναβάθμιση, καθώς σήμερα υπάρχει εγκατεστημένο το επίπεδο 1 και γίνεται προσπάθεια με τη Hitachi να ανέβει στο επίπεδο 2, ενώ πρόσθεσε πως στόχος είναι να ολοκληρωθεί μέσα στο καλοκαίρι.

Σχετικά με τις έρευνες που βρίσκονται σε εξέλιξη για το δυστύχημα των Τεμπών, σημείωσε πως θα φτάνουν μέχρι τέλους, είναι δέσμευση, θα παραδοθεί μετά το Πάσχα το πόρισμα της Επιτροπής. Οι δικαστικές έρευνες προχωρούν επίσης. Θα γίνει μια ανεξάρτητη έρευνα από το Ευρωπαϊκό Οργανισμού Σιδηροδρόμων που αναμένεται να χρειαστεί τουλάχιστον ένα εξάμηνο.

Έκθεση για την τραγωδία στα Τέμπη: Τα μοιραία λάθη και οι εγκληματικές παραλείψεις

Υπενθυμίζεται ότι τα σφάλματα και τις παραλείψεις που οδήγησαν στην σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη με το θάνατο 57 ατόμων και δεκάδων τραυματιών, αναλύει σε έκθεσή του ο πρώην τεχνικός διευθυντής του ΟΣΕ κ. Γιάννης Παπαμιχαήλ.

Ο κ. Παπαμιχαήλ χωρίζει την έκθεσή του σε πρώτο και δεύτερο επίπεδο ευθυνών όπου στο πρώτο, όπως αναφέρει, παρατηρούνται αρκετά σφάλματα. Πρώτο απ’ολα η άγνοια του σταθμάρχη. “Παρατηρούμε, απόλυτη άγνοια του σταθμάρχη υπηρεσίας για τη διαδικασία αυτόματης χάραξης δρομολογίου από τον πίνακα που έχει μπροστά του. Ολες οι κινήσεις στην αυτόματη χάραξη δρομολογίου καταγράφονται. Η αυτόματη χάραξη επίσης εξασφαλίζει όλα τα κλειδιά στη σωστή θέση ώστε να αποφευχθεί το ανθρώπινο λάθος. Επίσης πρέπει να επισημάνουμε πως ο πίνακας λειτουργούσε κανονικά.

Συνέπεια αυτής της άγνοιας ήταν πως έκανε τις κινήσεις στον πίνακα χειροκίνητα, με συνέπεια να μην καταγράφονται. Μετά τις 10.12΄ μ. μ. (λιγότερο από μια ώρα πριν τη σύγκρουση) δεν έχει καταγραφεί άλλη κίνηση, επειδή ο άλλος σταθμάρχης είχε φύγει πριν τη λήξη της βάρδιας του (που τελείωνε στις 11.00΄ μ. μ.). Ουσιαστικά εγκατέλειψε τη θέση του και κάποιος, ή κάποιοι, προσπάθησαν εκ των υστέρων να το κρύψουν πλαστογραφώντας το φύλλο υπηρεσίας με μπλάνκο!!! Τέλος οι ευθύνες του επιθεωρητή, που είχε την «έμπνευση» μετά το συμβάν να κόψει ένα μήνα αναρρωτική και του προϊσταμένου που προσυπέγραψε τη βάρδια είναι σοβαρές, αφού εμπιστεύθηκαν το Σταθμό αποκλειστικά στο συγκεκριμένο άτομο”.

Διαβάστε περισσότερα