Ράλι ανόδου +41,18% καταγράφει φέτος η μετοχή του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα, καθώς ξεκίνησε το έτος λίγο πάνω από τα 13 ευρώ ενώ χθες έκλεισε στα 18,58 ευρώ, πολύ κοντά στα υψηλά 25 ετών στα οποία βρέθηκε στις 4 Δεκεμβρίου όταν και έκλεισε στα 18,94 ευρώ.

Ο όμιλος βρίσκεται σε περίοδο κινητικότητας και εξελίξεων, κάτι που επιβεβαίωσε και το χθεσινό μίνι placement στο οποίο προχώρησε το Latsco Family Office, το επενδυτικό όχημα της κας Μαριάννας Λάτση, πουλώντας 2.623.672 μετοχές, ήτοι περίπου το 2,50% της ΓΕΚ Τέρνα, στην τιμή των 18 ευρώ ανά μετοχή, με την αξία της συναλλαγής να ξεπερνά τα 47 εκατ. ευρώ.

Αγοραστές ήταν ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Γιώργος Περιστέρης που απέκτησε 600 χιλ. μετοχές, αλλά και πέντε διεθνείς επενδυτές που μοιράστηκαν περί το 1,7 εκατ. μετοχές. Οι υπόλοιπες αγοράστηκαν από στελέχη των εταιρειών ΓΕΚ Τέρνα και Τέρνα Ενεργειακή. Σημειώνεται πως το Latsco Family το Μάρτιο του 2021 είχε αποκτήσει περίπου το 7,6% της ΓΕΚ Τέρνα, ήτοι 7.858.571 μετοχές, στην τιμή των 11,2 ευρώ ανά μετοχή, δίνοντας τότε 88 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, το timing του placement δεν είναι τυχαίο, καθώς λαμβάνει χώρα αμέσως μετά το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής για την εξαγορά του 70% της Τέρνα Ενεργειακή από τους Άραβες της Masdar και λίγο πριν υποβληθεί η δημόσια πρόταση για το υπόλοιπο 30%, απελευθερώνοντας ρευστότητα κοντά στα 700 εκατ. ευρώ στο Χ.Α., εκ των οποίων 200 εκατ. υπολογίζεται ότι είναι Έλληνες θεσμικοί και ιδιώτες επενδυτές.

Το Latsco Family ρευστοποιεί μέρος της θέσης που κατέχει στον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα, καταγράφοντας κέρδη άνω του 60% σε σχέση με τα επίπεδα που είχε αποκτήσει τις μετοχές το 2021. Πρόσφατα επίσης το Latsco Family Office είχε επενδύσει σχεδόν 80 εκατ. ευρώ για την εξαγορά του 10% στην Νέα Αττική Οδό, αυξάνοντας την συνολική έκθεσή του στον όμιλο ΓΕΚ Τέρνα. Πλέον, το ποσοστό του Latsco Family υποχώρησε από το 7,5985% στο 4,752%, ενώ δεν έχει γίνει γνωστό αν θα περιορίσει περαιτέρω το μερίδιό του.

Υπενθυμίζεται πως μόλις πριν 11 μήνες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε προχωρήσει, σε διάθεση 6 εκατ. κοινών μετοχών της με ιδιωτική τοποθέτηση μέσω βιβλίου προσφορών σε επιλεγμένους διεθνείς θεσμικούς επενδυτές.

Σημαντικές αναβαθμίσεις της μετοχής

Σημαντικές είναι οι αναβαθμίσεις της μετοχής ΓΕΚ Τέρνα όλους τους τελευταίους μήνες, ενώ χθες η Παντελάκης Χρηματιστηριακή ανέβασε την τιμή – στόχο στα 27 ευρώ, δηλαδή 50% πιο πάνω από τα τρέχοντα επίπεδα, με σύσταση overweight.

Η Χρηματιστηριακή χαρακτηρίζει deep value play με σημαντικό upside από νέα έργα τη μετοχή, σημειώνοντας πως η αξία του χαρτοφυλακίου των παραχωρήσεων του ομίλου εκτιμάται στα 1,7 δισ. ευρώ ενώ σύμφωνα με τους υπολογισμούς των αναλυτών η τρέχουσα αξία της μετοχής περιλαμβάνει μόνο 0,3 δισ. ευρώ.

Όπως αναφέρει η Παντελάκης, η ΓΕΚ Τέρνα έχει στρατηγικά εστιάσει σε σημαντικά έργα παραχωρήσεων και έχει εξασφαλίσει ένα premium χαρτοφυλάκιο έργων με μέση υπολειπόμενη διάρκεια ζωής άνω των 25 ετών. Επιπλέον από την Νέα & Κεντρική Οδό και την Ολυμπία, πρόσφατα εξασφάλισε την 25-ετή παραχώρηση της Αττικής Οδού (εκτιμώμενης καθαρής παρούσας αξίαs 298 εκατ. ευρώ και IRR 12,5%) και την 35-ετή παραχώρηση της Εγνατία Οδού (εκτιμώμενης αξίαs NPV 405 εκατ. ευρώ και IRR 14.5%). Επίσης έχει το 32,5% στο δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας (Καστέλι), εκτιμώμενης καθαρής παρούσας αξίαs 158 εκατ. ευρώ αλλά και 49% στο IRC (εκτιμώμενης καθαρής παρούσας αξίαs 293 εκατ. ευρώ).

Η ΓΕΚ Τέρνα έχει συγκεντρώσει μια επενδυτική ισχύ 3,1 δισ. ευρώ μετά και την πώληση της Τέρνα Ενεργειακή, ενώ ακόμα και μετά τις υποχρεώσεις για τα έργα που έχει ήδη εξασφαλίσει, παραμένουν 2,0 δισ. ευρώ τα οποία θα κατευθυνθούν για την χρηματοδότηση νέων έργων.

Με βάση τις εκτιμήσεις της χρηματιστηριακής, η ΓΕΚ Τέρνα έχοντας πολύ χαμηλή μόχλευση (καθαρό χρέος μητρικής περίπου 400 εκατ. ευρώ) θα λαμβάνει κάθε χρόνο 300 εκατ. ευρώ μερίσματα από το 2028 και έπειτα που είναι αρκετά για να χρηματοδοτήσουν μια μερισματική απόδοση περίπου 4,0% αλλά και 1 δισ. ευρώ νέων έργων κάθε χρόνο.

Κατασκευή και συμβατική ενέργεια συνεχίζουν να προσφέρουν στην κερδοφορία. Με ανεκτέλεστο στα 5 δισ. ευρώ, τα κατασκευαστικά έσοδα αναμένονται στα 1,5 δισ. ευρώ κάθε χρόνο έως το 2028 με 10% margin. Επιπλέον το EBITDA της συμβατικής ενέργειας αναμένεται να σταθεροποιηθεί στα επίπεδα των 100 εκατ. ευρώ το χρόνο, ενώ η νέα μονάδα φυσικού αερίου (50-50 με την Motor Oil) από το πρώτο τρίμηνο του 2025 αναμένεται να προσφέρει 20 εκατ. ευρώ το χρόνο στα καθαρά κέρδη.

Από πλευράς εκτιμήσεων, το adj.EBITDA για το 2024 αναμένεται στα 433 εκατ. ευρώ και να φτάσει σταδιακά στα 785 εκατ. ευρώ το 2028. Αντίστοιχα, ο δανεισμός αναμένεται να κορυφωθεί το 2025 στα 4,3 δισ. ευρώ, μετά και την έναρξη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και σταδιακά να αποκλιμακωθεί. Σημειώνεται ότι ο καθαρός δανεισμός της μητρικής εταιρείας παραμένει πολύ χαμηλός (επίπεδα 400 εκατ. ευρώ) για όλη της διάρκεια των προβλέψεων. Τέλος το μέρισμα αναμένεται στα 0,40 ευρώ/μτχ για το 2024 και στα 0,45 ευρώ/μτχ για το 2025.

Στα 23,40 ευρώ ο στόχος από τη Eurobank Equities

Τον προηγούμενο μήνα, η Eurobank Equities ξεκίνησε κάλυψη της μετοχής, διατυπώνοντας σύσταση αγοράς με τιμή – στόχο τα 23,40 ευρώ, ενώ σημείωνε πως η ΓΕΚ Τέρνα είναι ο μεγαλύτερος όμιλος υποδομών στην Ελλάδα, ηγέτης τόσο στις παραχωρήσεις όσο και στις κατασκευές. Μετά από μια στρατηγική στροφή μέσω της πώλησης των δραστηριοτήτων ΑΠΕ, ο όμιλος βρίσκεται πλέον σε καλή θέση για να εδραιώσει την κυριαρχία της στην αγορά και να εμπλουτίσει το χαρτοφυλάκιο των παραχωρήσεων αξιοποιώντας την ανάπτυξη των τοπικών υποδομών.

Όσον αφορά το μέλλον, κατά την Eurobank Equities η πρόσφατη απόκτηση δύο σημαντικών παραχωρήσεων θα αναδιαμορφώσει το μείγμα κερδών, οδηγώντας σε αύξηση >50% των EBITDA έως το 2026 (έναντι των επιπέδων του 2024) στα 693 εκατ. ευρώ, ενώ παράλληλα θα ενισχύσει την προβολή της παραγωγής ελεύθερων ταμειακών ροών (FCF).

Η ΓΕΚ κατέχει μερίδια σε πέντε από τις εφτά παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην ηπειρωτική Ελλάδα (μία σε εκκρεμότητα) με μέση υπολειπόμενη διάρκεια ζωής >20 χρόνια και χωρίς λήξη πριν από το 2037. Όλες οι παραχωρήσεις είναι λειτουργικές, με μία μόνο να απαιτεί περίοδο κατασκευής πέντε ετών. Πρόσφατα η ΓΕΚ Τέρνα εξασφάλισε και την παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου της Βόρειας Κρήτης (λειτουργία μετά το 2030).

Η αναπτυσσόμενη τοπική οικονομία και η πιεστική ανάγκη για εκσυγχρονισμό των υποδομών ενθάρρυναν την ισχυρή ανάπτυξη των κατασκευών τα τελευταία χρόνια, διαμορφώνοντας το ανεκτέλεστο της ΓΕΚ Τέρνα στα 5 δισ. ευρώ τον Ιούνιο του 2024 έναντι 2,2 δισ. ευρώ το 2021.

Αξιοποιώντας την ηγετική παρουσία της στην αγορά και το καθετοποιημένο μοντέλο της που επιτρέπει υψηλότερες αποδόσεις σε επίπεδο Ομίλου, η ΓΕΚ Τέρνα πρόκειται να κεφαλαιοποιήσει τα 8-10 δισ. ευρώ σε έργα που θα δημοπρατηθούν εντός των επόμενων 18 μηνών, με στόχο να ενισχύσει το μερίδιο των δικών της εκκρεμών έργων πέρα από το τρέχον 65%.

Στα 27,4 ευρώ ο στόχος από την Axia

Σε ανάλυσή της τον περασμένο Οκτώβριο, η Axia Research ανέβασε την τιμή – στόχο στα 27,4 ευρώ με σύσταση αγοράς για τη μετοχή. Η Axia χαρακτήριζε ως θετική εξέλιξη για τη ΓΕΚ Τέρνα το deal με τη Latsco για το 10% της Αττικής Οδού, επισημαίνοντας πως συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση του ρίσκου για το έργο, ενώ το ασφάλιστρο που καταβλήθηκε επιβεβαιώνει το ελκυστικό σημείο εισόδου της ΓΕΚ Τέρνα στην Αττική Οδό.

Επιπλέον, η συμφωνία οδηγεί σε αυξημένες αποδόσεις για τον όμιλο μέσω του βελτιωμένου IRR (εσωτερικός συντελεστής απόδοσης ιδίων κεφαλαίων) και του μειωμένου χρόνου απόσβεσης. Αναφερόμενοι στην Αττική Οδό και την ανάληψή της από τη ΓΕΚ Τέρνα, οι αναλυτές κάνουν λόγο για μία από τις πιο προσοδοφόρες παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στην Ευρώπη.

Η Euroxx έχει δώσει στόχο τα 26 ευρώ

Από την πλευρά της, η Euroxx Χρηματιστηριακή έδωσε προ διμήνου τιμή – στόχο τα 26 ευρώ για τη μετοχή της ΓΕΚ Τέρνα, διατηρώντας τη σύσταση «overweight, καθώς κατά την άποψη της χρηματιστηριακής, αποτελεί μια από τις καλύτερες επιλογές στην Ελλάδα για να αξιοποιήσει επενδυτικά κάποιος την άνοδο στον τομέα των υποδομών.

Η Euroxx διατηρεί τη bullish στάση της για τη μετοχή ως απόρροια του ελκυστικού χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων αλλά και της διαθέσιμής επενδυτικής ισχύος ύψους 2,0 δισ. ευρώ για αξιοποίηση νέων ευκαιριών.

Σε συνέχεια των ισχυρών αποτελεσμάτων του α’ εξαμήνου και της νωρίτερα από το αναμενόμενο ενσωμάτωσης της Αττικής Οδού, η χρηματιστηριακή προχωρά σε επικαιροποίηση των εκτιμήσεών για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Διαβάστε ακόμη