Σε χρυσοφόρα assets αποδεικνύονται για τον όμιλο της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οι παραχωρήσεις και οι κατασκευές με την εισηγμένη να μετρά σχεδόν τα μισά της έσοδα από το σύνολο των 3,5 δισ. ευρώ για το 2023 από τα νέα έργα που κέρδισε.
Η στρατηγική της διοίκησης υπό τον πρόεδρο και CEO κ. Γιώργο Περιστέρη έρχεται να φέρει τους πρώτους καρπούς… Όπως έγινε γνωστό από τη ανακοίνωση των ετήσιων οικονομικών αποτελεσμάτων η διοίκηση θα εισηγηθεί στη γενική συνέλευση των μετόχων αυξημένη κατά 25% επιστροφή κεφαλαίου ήτοι 0,25 ευρώ ανά μετοχή.
Διπλάσια χρηματοοικονομικά μεγέθη
Ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι σε θέση πια να μιλήσει για τον επόμενο σταθμό στην πολυετή ιστορία του που είναι ο διπλασιασμός των χρηματοοικονομικών μεγεθών στην επόμενη πενταετία.
Ο πήχης, σύμφωνα με αναλυτές, εύκολα μπορεί να ξεπεραστεί αν αναλογιστεί κανείς πώς ήδη το ανεκτέλεστο στο τέλος του 2023, συμπεριλαμβανομένων των προς υπογραφή συμβάσεων και των έργων που αφορούν ίδιες επενδύσεις, ανήλθε σε 5,3 δισ. ευρώ.
Οι κατασκευές
Συγκεκριμένα, το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο των υπογεγραμμένων συμβάσεων κατά το τέλος έτους, ανερχόταν σε 3,4 δισ. ευρώ, ενώ έκτοτε ο Όμιλος έχει συμβασιοποιήσει ή αναμένει τη συμβασιοποίηση νέων έργων ύψους 1,9 δισ. ευρώ που έχει εξασφαλίσει. Επί του συνολικού ανεκτέλεστου πάνω από 70% αφορά σε ιδιωτικά έργα (ίδιες επενδύσεις και έργα για τρίτους), ενώ άνω του 55% αφορά σε έργα ιδίων επενδύσεων. Σημειώνεται ότι σε συνέχεια της αύξησης του ανεκτέλεστου, ο Όμιλος σημείωσε το 2023 νέο ετήσιο υψηλό στον τομέα της κατασκευής, έχοντας καταφέρει να υπερδιπλασιάσει τα έσοδα του, εντός των τελευταίων 2 ετών, ενδεικτικό της ικανότητας του να αναλαμβάνει και να εκτελεί τα μεγαλύτερα έργα υποδομών στη χώρα.
Οι παραχωρήσεις
Ο έτερος μεγάλος πυλώνας ανάπτυξης της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που γιγαντώνει τον όμιλο είναι αυτός των παραχωρήσεων.
Η επέκταση της εισηγμένης φέρνει περισσότερα σταθερά και μακροχρόνια έσοδα για τους μετόχους της.
Ένα πρώτο δείγμα γραφής δόθηκε το 2023.
Ειδικότερα, οι διελεύσεις στους αυτοκινητόδρομους (Νέα και Κεντρική Οδός) κατά το 2023 αυξήθηκαν σε σχέση με την περασμένη χρονιά αποτυπώνοντας την ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας στη χώρα, αλλά και τις βελτιωμένες καιρικές συνθήκες.
Επίσης, έχουν πλέον τεθεί σε λειτουργία και οι τρεις μονάδες διαχείρισης απορριμμάτων του έργου στην Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Το Καστέλι και το Ελληνικό
Ακόμα, συνεχίστηκε η ανάπτυξη νέων έργων όπως το Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι όπου η πρόοδος των εργασιών ξεπερνάει πλέον το 30% και αναμένεται να φτάσει το 50% μέχρι το τέλος του έτους.
Αναφορικά με το έργο του Ολοκληρωμένου Τουριστικού Συγκροτήματος στο Ελληνικό στο τέλος του 2023 ξεκίνησαν οι πρόδρομες κατασκευαστικές εργασίες.
Η Εγνατία Οδός και ο οδικός άξονας Χερσόνησος – Νεάπολη
Σε σχέση με την Εγνατία Οδό, υπογράφηκε η σύμβαση παραχώρησης κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024 και αναμένεται η ολοκλήρωση την διαδικασιών από την πολιτεία για την παραλαβή του έργου εντός του τρέχοντος έτους.
Ακόμα, εντός του 2023 υπογράφηκε η σύμβαση για την κατασκευή και λειτουργία για 30 έτη του οδικού άξονα Χερσόνησος-Νεάπολη (έργο ΣΔΙΤ), όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει με ποσοστό 55%, ενώ υπογράφηκε και η σύμβαση υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» του Οργανισμού Λιμένος Καβάλας (ΟΛΚ Α.Ε.) για 40 έτη, όπου η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ συμμετέχει στην κοινοπραξία με ποσοστό 35%.
Η Αττική Οδός και ο ΒΟΑΚ
Όσον αφορά στην παραχώρηση της Αττικής Οδού (ο όμιλος ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής για την ανάθεση σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών για τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση της Αττικής Οδού για χρονικό διάστημα 25 ετών) προχωράει η προετοιμασία για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης εντός του 2024 σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του διαγωνισμού.
Τέλος στις αρχές του 2024, ο όμιλος αναδείχτηκε προτιμητέος παραχωρησιούχος για το τμήμα Ηράκλειο-Χανιά του Βόρεια Οδικού Άξονα Κρήτης για 35 έτη, με τις διαδικασίες για την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης να έχουν ήδη ξεκινήσει.