Έψαχναν «χαρτιά» της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και δεν έβρισκαν να αγοράσουν χθες μεγάλοι ξένοι θεσμικοί επενδυτές, όπως αναφέρουν παράγοντες της χρηματιστηριακής αγοράς με γνώση του ξαφνικού placement για το 5,05%.
Σε περίπου 3 εκατομμύρια μετοχές αντιστοιχούσε η υπερβάλλουσα ζήτηση, όταν μέσα σε περίπου μιάμιση ώρα από τις 15.30 μέχρι τις 17.00 πάνω από 5,2 εκατομμύρια μετοχές συνολικής αξίας κοντά στα 100 εκατ. ευρώ είχαν αλλάξει χέρια μέσω οκτώ πακέτων μετοχών. Πηγές αναφέρουν ότι ξένοι θεσμικοί προέβησαν μεταξύ τους σε προσυμφωνημένες αγοραπωλησίες που αντιστοιχούσαν περίπου στο 8% του μετοχικού κεφαλαίου. Τελικά αγοράστηκαν μετοχές στα 19 ευρώ ανά μετοχή, που αντιστοιχούν στο 5,05% της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Που βλέπουν τις αποτιμήσεις οι ξένοι θεσμικοί
Σύμφωνα με χρηματιστηριακές πηγές με βάση τα 19 ευρώ η αποτίμηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι στα 1,96 δισ. ευρώ. Τα ξένα funds βλέπουν, αναφέρουν αναλυτές, ότι η τιμή στόχος που ετέθη (report της Euroxx στις 7 Μαϊου) και είναι στα 28 ευρώ ανά μετοχή θα επιτευχθεί και αν αυτό συμβεί τότε η αποτίμηση της εισηγμένης θα εκτιναχθεί στα περίπου 2,8 δισ. ευρώ.
Συνεπώς, οι επενδυτές έσπευσαν να χτίσουν θέση αποκτώντας το 5,05% της εισηγμένης.
Η ψήφος εμπιστοσύνης
Οι τοποθετήσεις των ξένων επενδυτών αποτελούν, σύμφωνα με αναλυτές, τόσο στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και στη διοίκηση του προέδρου και CEO Γιώργου Περιστέρη καθώς το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του Ομίλου, υπόσχεται υψηλότερες αποτιμήσεις και αποδόσεις για τους μετόχους.
Σημειώνουν ότι η στρατηγική Περιστέρη χτίζει τον τομέα των παραχωρήσεων ως κεντρικό πυλώνα για υψηλότερα έσοδα και κέρδη του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του Ομίλου ήταν στο τέλος του πρώτου τριμήνου στα 6,7 δισ. ευρώ, χωρίς να συνυπολογιστεί το 1,8 δισ. ευρώ από την ανάληψη του τμήματος του ΒΟΑΚ, Χανιά – Ηράκλειο, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου επίκειται και η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Βέβαια η Νέα Αττική Οδός αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω τα έσοδα του Ομίλου, ενώ σημειώνεται πώς η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί έργα της τάξης των 8 με 10 δισ. ευρώ που θα προκηρυχθούν τους επόμενους 18 με 24 μήνες.
Πέραν αυτών, αν κλείσει και το κυοφορούμενο deal με τη Motor Oil για τη στρατηγική συνεργασία ΗΡΩΝ – NRG, τότε ο Όμιλος αυξάνει περαιτέρω έσοδα και λειτουργική κερδοφορία
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει το μεγάλυτερο asset σε υποδομές με εκτιμώμενα μερίσματα σε βάθος 25ετίας 11 δισ. ευρώ, ενώ το σχέδιο της διοίκησης για τη δημιουργία ενός ηγετικού Ομίλου υποδομών στην Ευρώπη φαίνεται να κερδίζει επενδυτικά κεφάλαια.
Διαβάστε ακόμη:
- Κίμπερλι Γκίλφοϊλ: 15 πράγματα που δεν ήξερες για την εκρηκτική πρέσβειρα των ΗΠΑ
- Συμφωνία Πειραιώς – Qualco για την ανάπτυξη ψηφιακής πλατφόρμας για στεγαστικά δάνεια
- Βαγγέλης Μαρινάκης: «Η απογοήτευση είναι μεγάλη – αλλά το παιχνίδι δεν έχει τελειώσει»
- Ποια πανεπιστήμια θα πληγούν περισσότερο από τον πόλεμο του Τραμπ κατά των ξένων φοιτητών