Σηµαντικό θα παραµείνει το «αποτύπωµα» του οµίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον τοµέα της πράσινης ενέργειας, ακόµη και µετά την ολοκλήρωση της συµφωνίας για την πώληση της συµµετοχής του στην ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, µε αγοραστή τον όµιλο Masdar από το Αµπου Ντάµπι.
Με βάση τη συµφωνία µεταξύ των δύο πλευρών, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναµένεται να ασκήσει το δικαίωµα που έχει διατηρήσει για την απόκτηση συµµετοχών σε επιµέρους έργα της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής, που ανήκουν στη «νέα γενιά» επενδύσεων, δηλαδή έργα αποθήκευσης ενέργειας µε αντλησιοταµίευση, αλλά και έργα παραγωγής ενέργειας µέσω υπεράκτιων αιολικών πάρκων. Καθώς λοιπόν ωριµάζουν οι σχετικές επενδύσεις, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αποκτά και αντίστοιχες συµµετοχές σε αυτά.
Ένα τέτοιο παράδειγµα αποτελεί το εν εξελίξει έργο που υλοποιείται για την αποθήκευση ενέργειας, στην περιοχή της Αµφιλοχίας. Εκεί, η εισηγµένη προβλέπεται να εισέλθει µε ποσοστό 50%, κάτι που θα συµβεί και µε το αντίστοιχο έργο υπεράκτιου αιολικού πάρκου στη θάλασσα ανοιχτά της Αλεξανδρούπολης, ένα έργο µεγέθους 250 MW. Παράλληλα φυσικά ο όµιλος θα επωφεληθεί και από την κατασκευή των έργων για λογαριασµό της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής.
Χθες, οι µέτοχοι της έκτακτης γενικής συνέλευσης του οµίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ενέκριναν την πώληση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής στη Masdar, µετά την πρόσφατη εξασφάλιση της έγκρισης από την Επιτροπή Ανταγωνισµού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, νωρίτερα εντός του µηνός. Μιλώντας στους µετόχους, ο κ. Γιώργος Περιστέρης, πρόεδρος και διευθύνων σύµβουλος του οµίλου, επισήµανε ότι από τη συµφωνία αυτή, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα αντλήσει πρόσθετη ρευστότητα 900 εκατ. ευρώ, ενώ άλλο ένα 1,1 δισ. ευρώ δανειακών υποχρεώσεων της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακής δεν θα επιβαρύνει πλέον τον ισολογισµό του οµίλου.
Παράλληλα όµως, όπως συµπλήρωσε χαρακτηριστικά ο κ. Περιστέρης, «η συναλλαγή αυτή δεν είναι µία µεµονωµένη κίνηση. Αποτελεί µέρος ενός ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασµού, που εκτυλίσσεται εδώ και χρόνια και που στόχο έχει να καταστήσει τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κυρίαρχη δύναµη στον τοµέα των υποδοµών κάθε είδους σε ευρωπαϊκό επίπεδο». Το πρώτο βήµα αφορά τη διεκδίκηση νέων συµβάσεων παραχώρησης εκτός Ελλάδας, αρχής γενοµένης από τις αγορές της Ρουµανίας και της Βουλγαρίας, όπου θα δηµοπρατηθούν νέα έργα ύψους 2-3 δισ. ευρώ συνολικής επενδυτικής δαπάνης, επιτρέποντας έτσι και τη συµµετοχή οµίλων όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που διαθέτει πλέον την απαιτούµενη «δύναµη πυρός».
Αξίζει να σηµειωθεί ότι µόνο από τις δύο συµβάσεις παραχώρησης της Αττικής Οδού και της Εγνατίας Οδού, ο όµιλος θα εξασφαλίσει ετήσια λειτουργικά κέρδη ύψους 600 εκατ. ευρώ, αντισταθµίζοντας πλήρως τις «απώλειες» από τα προβλεπόµενα κέρδη που θα απέφερε η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, µόλις αναπτύξει µάλιστα το σύνολο του επενδυτικού της προγράµµατος.
Παράλληλα, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσδοκά την εµπορική ωρίµανση κι άλλων συµβάσεων παραχώρησης που έχει αναλάβει, όπως ο ΒΟΑΚ, το νέο αεροδρόµιο στο Ηράκλειο της Κρήτης και το IRC στο Ελληνικό. Ηδη µάλιστα η πρόωρη ανάληψη της λειτουργίας της Αττικής Οδού θα ενισχύσει από το φετινό τέταρτο τρίµηνο τον τοµέα των παραχωρήσεων του οµίλου.
Σηµαντική κρίνεται και η ενσωµάτωση του τοµέα της διαχείρισης απορριµµάτων από την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, καθώς δεν αποτελεί µέρος της συναλλαγής µε τη Masdar. Τις προηγούµενες εβδοµάδες, ο όµιλος επικράτησε σε δύο διαγωνισµούς της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, για την κατασκευή και λειτουργία αντίστοιχων µονάδων που θα καλύψουν τις ανάγκες της ανατολικής και δυτικής πλευράς της περιοχής.
Πρόκειται για έργα Σ∆ΙΤ ύψους 450 εκατ. ευρώ, που θα πλαισιώσουν τις υφιστάµενες µονάδες της Ηπείρου και της Πελοποννήσου, που ήδη λειτουργεί ο όµιλος.
Διαβάστε ακόμη:
- Το φιστίκι Αιγίνης στην κορυφή των ξηρών καρπών όλου του κόσμου
- Δήμος Αθηναίων: Η άτυπη δυαρχία που έχει φέρει την πρωτεύουσα στα όρια της
- Ο υπουργός που δεν εμφανίζεται ποτέ στα δύσκολα και είναι το ανέκδοτο της κυβέρνησης
- Η πρώην φανατική του Μπακογιάννη που μεταμορφώθηκε σε «Κασσελακική» και έχει κάνει μπάχαλο τον Δήμο